2015-04-08, 22:44
Medlem
Fortsättning följer :

Skottlossning i centrum
Publicerad 8 april 2015Larmtyp: Polishändelse Geotag Icon Visa på karta
ESKILSTUNA
Klockan 21.20 fick polisen flera samtal om en skottlossning i centrala Eskilstuna.

21:20 Larmtid: 2015-04-08
Område: Eskilstuna
Vittnen på plats uppger att en person skjutit mot en annan person i korsningen Kungsgatan/Kriebsensgatan.

Personerna ska sedan ha lämnat platsen. I nuläget har polisen ingen misstänkt och heller ingen målsägande.

Polisen genomför just nu förhör med vittnen på platsen samt undersöker brottsplatsen. Ärendet är rubricerat som försök till mord.
Citera
2015-04-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finskan-68
:sad44

http://www.expressen.se/nyheter/skot...la-eskilstuna/
Citera
2015-04-09, 12:16
Medlem
Ji*pa har alltid varit en jävla barva-unge, problem magnet sedan barnsben... synd att gängen styr stan nu, var mycket lugnare tidigare...delvis
Citera
2015-04-09, 13:15
Medlem
Men skjutningarna inne i Eskilstuna, Har dom också med honom o göra eller är det annat??
Citera
2015-04-09, 16:25
Medlem
Jag hörde att det var Ji*pas son som var målet för skotten? Det ska ha varit sonens rum som det sköts in i?
Citera
2015-04-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Jag hörde att det var Ji*pas son som var målet för skotten? Det ska ha varit sonens rum som det sköts in i?

Ji*mpas son??? Fan, det här blir bara mer o mer skumt
Hur är han då, likadan som farsan sin eller??
Citera
2015-04-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ji*mpas son??? Fan, det här blir bara mer o mer skumt
Hur är han då, likadan som farsan sin eller??
Jag känner dem inte, så jag vet inte hur de är.
Hörde bara att skotten gick in i sonens rum som ligger brevid vardagsrummet.

Hörde oxå att det var Sonen som vart anhållen i "biljakten" i Torshälla för några veckor sen? Men jag hörde även att det var inte han, utan en vän till honom..
Drograttfylla och narkotikainnehav tror jag det var?

Men jag har som sagt bara hört rykten, hur det ligger till egentligen kanske någon annan vet?!
Citera
2015-04-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Jag känner dem inte, så jag vet inte hur de är.
Hörde bara att skotten gick in i sonens rum som ligger brevid vardagsrummet.

Hörde oxå att det var Sonen som vart anhållen i "biljakten" i Torshälla för några veckor sen? Men jag hörde även att det var inte han, utan en vän till honom..
Drograttfylla och narkotikainnehav tror jag det var?

Men jag har som sagt bara hört rykten, hur det ligger till egentligen kanske någon annan vet?!

Biljakten vet jag om o det du säger, det stämmer.
Men jag visste inte om att sonen också är "jagad" om man säger så.
Det jag fått höra är att Jim*pa blåst o lurat så många o nu har folk fått nog. Honom knäpper dom o det ganska snart.
Nu vart det helt snurrigt med att även sonen blivit utsatt för mordförsök.
Citera
2015-04-09, 17:34
Medlem
Jimpas son är inte inblandad och var icke målet för skjutningen garanterat. Han är inte kriminell och har inte gjort något krim Heller. Taskigt att utrycka det så. Killen är CP skadad sen födseln och har problem med gången. sluta nu.
Citera
2015-04-09, 17:39
Medlem
Citat:
Biljakten vet jag om o det du säger, det stämmer.
Men jag visste inte om att sonen också är "jagad" om man säger så.
Det jag fått höra är att Jim*pa blåst o lurat så många o nu har folk fått nog. Honom knäpper dom o det ganska snart.
Nu vart det helt snurrigt med att även sonen blivit utsatt för mordförsök.
Jag var tvungen dubbelkolla så jag inte missuppfattat.

Det var tydligen en fråga, om det kunde varit sonen som de var ute efter när de sköt.
Eftersom det var hans rum.
Om de nu ville träffa J*mpa, varför sköt de inte in i det tända vardagsrummet istället för det mörka sovrummet?

Eller var det bara varningsskott. Tydligen sköts det rakt in, chans/risk att träffa någon var ju liten.

Frågor som ställs på området.
Citera
2015-04-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunders
Jimpas son är inte inblandad och var icke målet för skjutningen garanterat. Han är inte kriminell och har inte gjort något krim Heller. Taskigt att utrycka det så. Killen är CP skadad sen födseln och har problem med gången. sluta nu.
Jag återberättade bara de rykten jag hört och som sagt.
På vilket sätt har jag uttryckt mig taskigt om sonen?

Du verkar ha mer koll, så då är det ju bara släppa de ryktena.
Citera
2015-04-09, 18:45
Medlem
Jag har träffat denna man (och hans familj) i helt andra sammanhang än kriminella & drogrelaterade. Har inte upplevt några som hellst attitydproblem hos honom då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in