Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-08, 17:34
  #25
Medlem
sexnolltvas avatar
Har hon fortfarande alla dina skolböcker och anteckningar? Har hon stulit något mer ifrån dig? Anteckningar kan jag tänka mig är ganska svårt att se som en stöld i samma sätt som om hon stulit dyrbara värdesaker. Jag gissar på att det kan få kronofogden att bry sig lite mer isåfall.
Citera
2015-04-08, 17:37
  #26
Medlem
Skalmeisters avatar
Riktigt risig sits, tänk på att hon förmodligen mår sämre än vad du gör. Fixa bostadssituationen och om möjligt även hjälp till henne.

Det viktigaste i tråden är dock svärdet. What the fuck.
Citera
2015-04-08, 17:47
  #27
Medlem
Är väl inte så konstigt att man har ett dekorativt svärd hemma? Att ta med det på julfirande låter ju dock onekligen skumt.
Citera
2015-04-08, 17:58
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Har han tagit över din lägenhet nu rent juridiskt med lagfarten. Godtrosförvärv av fast egendom?

Vad fan surrar du om?
Citera
2015-04-08, 18:18
  #29
Avstängd
AnnaAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalmeister
Riktigt risig sits, tänk på att hon förmodligen mår sämre än vad du gör. Fixa bostadssituationen och om möjligt även hjälp till henne.

Det viktigaste i tråden är dock svärdet. What the fuck.

förstår inte varför folk ser ett svärd som något "konstigt"

Han skriver ju klart och tydligt att han tar med allt "av värde". Med andra ord är det med största sannolikhet ett värdefullt svärd som han ej vill lämna då han anade att något skulle hända.

Lycka till TS, och gällande anteckningarna så tycker val det ska vara rimligt att hon betalar summan av 2 års studier då. Men att få igenom det i rätten känns relativt osannolikt.
Citera
2015-04-08, 18:22
  #30
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9331111
Är väl inte så konstigt att man har ett dekorativt svärd hemma? Att ta med det på julfirande låter ju dock onekligen skumt.
Kampsportssvärd kanske?

Jag tror TS får sluta hoppas på några större ersättningar, ta med sig denna erfarenhet och gå vidare. Vad som gäller föremålen är det bra ifall TS med hjälp av FB och advokat tar reda på om det ens är möjligt att i närtid få ett resultat.

I annat fall kanske det kan vara värt att ta till okonventionella, men ej brottsliga, metoder. Vilka dessa kan vara vet jag inte, men exempelvis kanske hon tänker om ifall journalister hör av sig, om hyresvärd/bostadsrättsförening väljer att agera utifrån hennes kortidsuthyrning av bostaden, om Skattemyndigheten uppmärksammas på en inkomst hon inte deklarerar osv... Men samråd först med sonen, han kanske vet hur hon skulle reagera, i värsta fall kan det eskalera och då lär TS aldrig återfå sina ägodelar.

Lycka till!
Citera
2015-04-08, 18:23
  #31
Medlem
healthyasfucks avatar
Fyfan vilken jobbig jävla situation. Läste allt och lider verkligen med dig TS. Hade jag vart du hade jag tagit saker i egna händer eftersom polis osv. är helt efterblivna och gör inte ett skit åt sånt här.

Åk hem till hennes adress helst med någon hon känner som är på DIN sida, få henne att öppna dörren och gå rätt in (precis som hon gjort flertalet ggr hos dig) utan tillåtelse och säg att du ska ha din litteratur tillbaka + resten och får du inte det kommer du leta tills du hittar det.

Skräm gärna upp idioten lite också så blir denne nog mer samarbetsvillig. Ta detta absolut så långt du kan.

Hade någon gjort liknande mot mig hade jag sett till att göra allt för att få mina saker tillbaka (vad som än krävs olagligt eller ej). Hade efter det gjort att för att göra denna människas liv till ett helvete, polisanmälningar. Helt korrekt att höra av sig till hennes "vänner" och släktingar då tydligen även de vet vilket svin de har och göra med. Fortsätt höra av dig till fler och uppdatera gärna hur det går.

Lycka till!
Citera
2015-04-08, 18:27
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Hur i helvete skriver du?
Vem fan är "hon"?
Vad är det som har hänt?
Det låter som du psykosat ihop en historia och berättar ungefär hälften

EDIT: "Packade ner mina finaste kläder, all min elektronik, mitt svärd mm." vem fan är du?

"Hon" är personen som han hyrde lägenheten av. Hans lägenhet hyrdes ut till någon annan då han var och firade jul. Han har blivit utsatt för stöld, hemfridsbrott, kränkning med mera av en galen tant.
Citera
2015-04-08, 18:29
  #33
Medlem
Ring din hemförsäkring och säg att någon snott din lägenhet
Citera
2015-04-08, 18:44
  #34
Medlem
Havrefrasets avatar
Åk till henne, ring pilis och be dom på plats att hämta dina saker åt dig. Och släpper de inte in dig pch polis ka npolis begära husransökkan, när de gäller narkotika så är de inte svårt iaf
Citera
2015-04-08, 18:47
  #35
Medlem
traskers avatar
Orkade inte läsa allt. Detta låter som en mycket tråkig historia. Känner sympati för TS.

Kunde för den skull inte låta bli att le när jag läste att TS tagit med sig svärdet hem över jul. Det var bra.
Citera
2015-04-08, 18:58
  #36
Medlem
broken_downs avatar
Surt som fan. Tokigt att du inte skickade polisen att lämna kravet från fogden, det kostar en slant extra att få polisen att lämna det men skrämseleffekten brukar vara bra. Då kanske hon hade visat polisen sitt sätt att vara... Klart att det borde hålla i rätten. Stå på dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback