Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-08, 15:17
  #13
Medlem
Fortsättning från sida 1...

Där är vi nu... Jag väntar på att det polisiära ärendet ska gå framåt så vi kan väcka åtal mot henne. Hennes "bästa vän", hennes son och hennes senaste inneboende har nu vänt sig mot henne - en skulle kunna fundera på varför, då dessa egentligen skulle ses som extremt partiska - till hennes fördel - men istället agerar vittnen till min fördel. Eftersom hon vägrat svara i telefon och öppna dörren, vägrat svara min advokat, min mor, mitt ex och dessutom hotat nuvarande inneboende att han "inte får öppna dörren för polisen ens, eftersom IF & Securitas säger att han inte får" ingripa i ärendet, tvingas jag alltså att vända mig till hennes omgivning. Jag TVINGAS alltså kontakta hennes omgivning eftersom det är min enda chans att få ett slut på det här. Hon verkar inte kapabel att ta han om sig själv och är dessutom skadlig för sin omgivning...
Medan vi nu väntar på åtal, och den senaste inneboendes ärende sammanfogas med mitt, vänder jag mig nu till er och frågar:
* FINNS det något mer jag kan göra?
* Är det rimligt/skulle jag kunna förstöra något, om jag ringer till Norrtäljes tidning och ber dem göra ett inslag om ärendet?


Vad vill jag ha ut av detta? Jag vill ha skadestånd för åsamkande av skada på min karriär, psykiskt lidande och kränkning... Och jag vill dessutom att hon döms till vård så hon får hjälp, så hon får den hjälp hon behöver. Men fram till den dagen hon döms som skyldig, kommer jag använda varenda demokratiskt och lagligt verktyg gentemot henne: be om hjälp från alla som står henne nära, använda medier, myndigheter mm. Jag är beredd att släppa hela ärendet, om jag bara får mina skolböcker tillbaka. Men det bästa hade varit om hon döms till skadestånd och vård = win-win.

Vilket material har jag?
* Bilder på egendom
* Bilder på utpressnings-lapp
* SMS-historik mellan henne och mig sparad
* Hennes son, "bästa vän", senaste inneboende, mitt ex som vittnen

En sista fråga: KAN detta falla i rätten? OM hon gjort sig av med min egendom, vad ska jag då ta mig till? Enligt senaste inneboende så har hon den kvar, men hon kan ju mycket väl göra sig av med det när rättegången närmar sig... Det enda som är vattentätt är vittnesmålet från senaste inneboende.

Tack på förhand allihop. Jag är ledsen, kränkt, desperat och jävligt förbannad.
__________________
Senast redigerad av Kattjefvel 2015-04-08 kl. 15:54.
Citera
2015-04-08, 15:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Fortsättning från sida 1...

Där är vi nu... Jag väntar på att det polisiära ärendet ska gå framåt så vi kan väcka åtal mot henne. Hennes "bästa vän", hennes son och hennes senaste inneboende har nu vänt sig mot henne - en skulle kunna fundera på varför, då dessa egentligen skulle ses som extremt partiska - till hennes fördel - men istället agerar vittnen till min fördel. Jag medger att jag njuter av att se världen vända sig mot henne, men jag har inte gjort något för att påverka detta, förutom att berätta om vad som hänt till de som står henne närmst - eftersom hon vägrat svara i telefon och öppna dörren, vägrat svara min advokat, min mor, mitt ex och dessutom hotat nuvarande inneboende att han "inte får öppna dörren för polisen ens, eftersom IF & Securitas säger att han inte får" ingripa i ärendet. Jag TVINGAS alltså kontakta hennes omgivning eftersom det är min enda chans att få ett slut på det här. Hon verkar inte kapabel att ta han om sig själv och är dessutom skadlig för sin omgivning...
Medan vi nu väntar på åtal, och den senaste inneboendes ärende sammanfogas med mitt, vänder jag mig nu till er och frågar:
* FINNS det något mer jag kan göra?
* Är det rimligt/skulle jag kunna förstöra något, om jag ringer till Norrtäljes tidning och ber dem göra ett inslag om ärendet?


Vad vill jag ha ut av detta? Jag vill ha skadestånd för åsamkande av skada på min karriär, psykiskt lidande och kränkning... Och jag vill dessutom att hon döms till vård så hon får hjälp, så hon får den hjälp hon behöver. Men fram till den dagen hon döms som skyldig, kommer jag använda varenda demokratiskt och lagligt verktyg gentemot henne: be om hjälp från alla som står henne nära, använda medier, myndigheter mm. Jag är beredd att släppa hela ärendet, om jag bara får mina skolböcker tillbaka. Men det bästa hade varit om hon döms till skadestånd och vård = win-win.

Vilket material har jag?
* Bilder på egendom
* Bilder på utpressnings-lapp
* SMS-historik mellan henne och mig sparad
* Hennes son, "bästa vän", senaste inneboende, mitt ex som vittnen

En sista fråga: KAN detta falla i rätten? OM hon gjort sig av med min egendom, vad ska jag då ta mig till? Enligt senaste inneboende så har hon den kvar, men hon kan ju mycket väl göra sig av med det när rättegången närmar sig... Det enda som är vattentätt är vittnesmålet från senaste inneboende.

Tack på förhand allihop. Jag är ledsen, kränkt, desperat och jävligt förbannad.

Lite kort bara, det kan vara svårt att få ut ersättning för skada på din karriär (iallafall till en sådan mängd du kan tycka är rimligt). Om hon däremot har förstört din egendom, anteckningar etc så bör det vara relativt lätt att kräva ut ersättning för det, den enda frågan blir ju vad värdet är på anteckningarna etc.

Försök att trycka på vidare med kronofogden, det är inte hållbart att hon har din egendom i sin bostad utan tillåtelse.
Citera
2015-04-08, 15:40
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Lite kort bara, det kan vara svårt att få ut ersättning för skada på din karriär (iallafall till en sådan mängd du kan tycka är rimligt). Om hon däremot har förstört din egendom, anteckningar etc så bör det vara relativt lätt att kräva ut ersättning för det, den enda frågan blir ju vad värdet är på anteckningarna etc.

Försök att trycka på vidare med kronofogden, det är inte hållbart att hon har din egendom i sin bostad utan tillåtelse.

Ja, det är ju frågan. Det får jag diskutera med min advokat... Det motsvarar däremot studier för 162.000:-, men affektionsvärdet är mycket större än så. Och ändå är det bara EN (1) punkt i ärendet... Hon begick även brottet mitt under min depression, vilket orsakade (2) psykiskt lidande, dessutom (3) gjort mig hemlös och (4) kränkt mig... Och på toppen av detta begått (5) hemfridsbrott och (6) ofredande + (7) avtalsbrott & (8) grov stöld = allt över 1800:-.

Ärendet hos Kronofogden är nu nedlagt... Jag orkade inte mer. Har ett hektiskt liv att ta hand om, och jag springer rakt ut från en sjukskrivning in i 150% studier och 30% arbete. En rättegång är nu allt jag kan hoppas på. Något jag också oerhört mycket ser fram emot...
Citera
2015-04-08, 16:08
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Ja, det är ju frågan. Det får jag diskutera med min advokat... Det motsvarar däremot studier för 162.000:-, men affektionsvärdet är mycket större än så. Och ändå är det bara EN (1) punkt i ärendet... Hon begick även brottet mitt under min depression, vilket orsakade (2) psykiskt lidande, dessutom (3) gjort mig hemlös och (4) kränkt mig... Och på toppen av detta begått (5) hemfridsbrott och (6) ofredande + (7) avtalsbrott & (8) grov stöld = allt över 1800:-.

Ärendet hos Kronofogden är nu nedlagt... Jag orkade inte mer. Har ett hektiskt liv att ta hand om, och jag springer rakt ut från en sjukskrivning in i 150% studier och 30% arbete. En rättegång är nu allt jag kan hoppas på. Något jag också oerhört mycket ser fram emot...

Oavsett vad så kommer du få gå vidare med Kronofogden även om det blir en rättegång (som du bör vinna), då det är Kronofogden som sköter all form av indrivning som åläggs brottslingar av rättsväsendet.

Lycka till, och kom ihåg att det här är bara en bit på vägen som snart är avklarad!
Citera
2015-04-08, 16:46
  #17
Medlem
Evidensias avatar
För att koka ner detta till botten:

Äger TS en bostadsrätt?
Har föreningen sålt bostadsrätten till någon annan utan TS vetskap?
Har TS inte blivit informerad om detta av föreningen tidigare?

Handlar det om någon form av inneboende?
Citera
2015-04-08, 17:07
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evidensia
För att koka ner detta till botten:

Äger TS en bostadsrätt?
Har föreningen sålt bostadsrätten till någon annan utan TS vetskap?
Har TS inte blivit informerad om detta av föreningen tidigare?

Handlar det om någon form av inneboende?

Läs i tråden då TS har gjort två inlägg som förklarar situationen ganska bra.
Citera
2015-04-08, 17:18
  #19
Medlem
Jag vet inte TS.

På dig låter det som att tanten är knäpp men samtidigt skriver du en del knäppa saker själv.

Varför accepterade du att en tant stryker omkring i din lägenhet mitt i natten?
Hur kan du på allvar tro att du kan kräva 162 000:- för dina förlorade föreläsningsanteckningar?
Hur kunde du "bo på polisstationen i 2 dagar"?
Citera
2015-04-08, 17:23
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Jag vet inte TS.

På dig låter det som att tanten är knäpp men samtidigt skriver du en del knäppa saker själv.

Varför accepterade du att en tant stryker omkring i din lägenhet mitt i natten?
Hur kan du på allvar tro att du kan kräva 162 000:- för dina förlorade föreläsningsanteckningar?
Hur kunde du "bo på polisstationen i 2 dagar"?

Och varför tar du med dig ett svärd till julfirandet?
Allvarligt talat. Du har fått gå igenom mycket. Lider med dig och hoppas det löser sig till det bästa.
Citera
2015-04-08, 17:27
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Jag vet inte TS.

På dig låter det som att tanten är knäpp men samtidigt skriver du en del knäppa saker själv.

Varför accepterade du att en tant stryker omkring i din lägenhet mitt i natten?
Hur kan du på allvar tro att du kan kräva 162 000:- för dina förlorade föreläsningsanteckningar?
Hur kunde du "bo på polisstationen i 2 dagar"?

Det handlar om en deprimerad person ingenting är lätt då. Inte ens att slänga ut något psykfall ifrån sin egen lägenhet mitt i natten.

TS: Finns din hyresvärd med i tex lexbase?
Citera
2015-04-08, 17:27
  #22
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Och varför tar du med dig ett svärd till julfirandet?
Allvarligt talat. Du har fått gå igenom mycket. Lider med dig och hoppas det löser sig till det bästa.

Säkert värt en del och han visste ju att kärringen var helt väck och att något skumt var på G.
Citera
2015-04-08, 17:32
  #23
Medlem
AttansNedranss avatar
Utan att vara jurist tror jag att du får släppa att hon skulle bli dömd till någon form av tvångsvård. LPT reglerar detta och det verkar av din beskrivning inte som att hon uppfyller kriterierna för omhändertagande enligt denna lag.
Citera
2015-04-08, 17:32
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Säkert värt en del och han visste ju att kärringen var helt väck och att något skumt var på G.

Ja, så är det nog.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback