Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-07, 22:30
  #1
Medlem
Årets första och största major stundar. Om två dagar drar nämligen US Masters på Augusta National Golf Club i Georgia USA.

Här är en wikipediasida om kanske den mest mytomspunna platsen inom golfvärlden: http://sv.wikipedia.org/wiki/Augusta_National_Golf_Club http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Masters_Tournament

Regerande mästare är Amerikanen Bubba Watson som tog över titeln från Adam Scott.

Lottningen till tee-tiderna är klara och det blev ett par intressanta bollar.

Henrik Stenson blev lottade med världsfyran Jordan Spieth och Billy Horschel och dom slår ut 13:15 lokal tid vilket är 19.15 här i Sverige (tror jag) på torsdag.
Den andra svensken som ställer upp är Jonas Blixt och han spelar dom två första dagarna tillsammans med Skotten Stephen Gallacher och Amerikanen Kevin Streelman. Dom slår ut 08.51 lokal tid (14.51 svensk tid).

Övriga intressanta spelare:
Bubba Watson, 15.24 svensk tid på torsdag
Adam Scott, Dustin Johnson, 15.35
Phil Mickelson, Rory McIlroy, 18.41
Tiger Woods, 19.48
Jason Day, Rickie Fowler och Sergio Garcia, 19.59

Fullständig lista: http://www.masters.com/en_US/players/pairings/


Trotts Blixt fantastiska spel förra året som tog honom till en andraplats får vi räkna Stenson som Sveriges största hopp. Han har tyvärr varit nerbäddad med influensa och missade förra tävlingen men ska vara fit for fight för att ta sig an Augusta National. Tidigare under året har Stenson spelat bländade golf utan att klarat av att knyta ihop säcken till en seger.

Tiger Woods gör också comeback efter ett längre uppehåll pga skador. Han säger sig själv vara i bra form och vi alla hoppas på att det inte blir ytterligare ett pinsamt försök av den forne världsettan och den näst mest framgångsrika golfaren genom tiderna.

Flest antal segrar genom tiderna har Jack Nicklaus (5), Tiger Woods, Arnold Palmer (4), Jimmy Demaret, Sam Snead, Gary Player, Nick Faldo, Phil Mickelson (3)


Största favoriterna till årets seger är enligt bet365;

Rory McIlroy 7.00
Jordan Spieth 11.00
Bubba Watson 12.00
Jason Day 15.00
Dustin 17.00
Phil Mickelson, Adam Scott, Henrik Stenson 21.00

Vem jag kommer lägga mina pengar på har jag inte bestämt mig för än. Sjukt svårt.


Tyvärr måste jag säga, kommer årets upplaga endast visas på SVT.
Tiderna är 21.00-23.00 på svt24 och 23-01.30 på svt 1.

Förr har man kunnat se inspelningsvarven på någon amerikansk streamningsida, par 3 tävlingen, rangen, putting green etc tror man kan göra de i år också. Bara googla på det, vet inte om jag får länka.

NÅ! Är det någon annan här inne som är lika taggad på spektaklet som jag? Vem vinner? Hur går det för Stenson?
Börja diskutera!
2015-04-07, 22:40
  #2
Medlem
Får börja med att tacka för en informativ trådstart.
Jag är riktigt taggad. Känner jag mig själv rätt kommer jag spela 9 hål på fredagsmorgonen, inspirerad och sugen.
Stensson kommer spela bra men tyvärr bli frånåkt på slutet tror jag. Tiger missar cutten. Blixt likaså. Tror främst på Rory eller Kaymer (skrällvarning).
Vad hände med Viasat och deras rättigheter?
2015-04-07, 23:50
  #3
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basiclogic
Får börja med att tacka för en informativ trådstart.
Jag är riktigt taggad. Känner jag mig själv rätt kommer jag spela 9 hål på fredagsmorgonen, inspirerad och sugen.
Stensson kommer spela bra men tyvärr bli frånåkt på slutet tror jag. Tiger missar cutten. Blixt likaså. Tror främst på Rory eller Kaymer (skrällvarning).
Vad hände med Viasat och deras rättigheter?
SVT har sänt masters i ganska många år nu väl?
2015-04-08, 06:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basiclogic
Får börja med att tacka för en informativ trådstart.
Jag är riktigt taggad. Känner jag mig själv rätt kommer jag spela 9 hål på fredagsmorgonen, inspirerad och sugen.
Stensson kommer spela bra men tyvärr bli frånåkt på slutet tror jag. Tiger missar cutten. Blixt likaså. Tror främst på Rory eller Kaymer (skrällvarning).
Vad hände med Viasat och deras rättigheter?

Förr visade både visasat golf och SVT det har jag för mig, men från och med förra året tror jag var det bara SVT.
Tycker att det är synd för viasat golf har ett riktigt bra och kunnigt team.
Tidigare år har Jonas Karlsson varit sådär och Richard S Johnson, njaaa. Det är inte Zachrisson och Per-Ullrik klass.
Och att dom sänder i SVT24 är ett hån. Det är världens vackraste golfbana och ingen HD...


Igår kväll var det Masters Dinner, där alla tidigare Masterssegrare är inbjudna och fjolårets ska bestämma menyn.
Bubba Watson var chef och bjöd på följande. https://pbs.twimg.com/media/CCCNa1IWEAIgrvL.jpg:large

Vill ni nörda ner er ännu mer i Masters-snack kan jag rekommendera er att kolla in järnsjuans blogg på www.sportsoffan.com eller https://twitter.com/oskarasgard från svensk golf som är på plats



Mellan 21.00 och 23.00 kommer ESPN visa Par 3 tävlingen idag. CBS kommer nog köra livebilder från rangen ikväll, hinner jag så länkar jag annars är det bara till att googla. Tror bilderna drar igång vid 18.00 tiden ikväll eller senare.
2015-04-08, 12:42
  #5
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung

NÅ! Är det någon annan här inne som är lika taggad på spektaklet som jag? Vem vinner? Hur går det för Stenson?
Börja diskutera!

Snyggt startinlägg med utmärkt information. Jag har följt många golftävlingar genom Viasat Golf men just den här tävlingen har väl sänts i Svt några år?
2015-04-08, 12:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurtung
Förr visade både visasat golf och SVT det har jag för mig, men från och med förra året tror jag var det bara SVT.
Tycker att det är synd för viasat golf har ett riktigt bra och kunnigt team.
Tidigare år har Jonas Karlsson varit sådär och Richard S Johnson, njaaa. Det är inte Zachrisson och Per-Ullrik klass.
Och att dom sänder i SVT24 är ett hån. Det är världens vackraste golfbana och ingen HD...

Jag tycker faktiskt att Jonas Karlsson är en riktigt bra kommentator, även om jag självklart föredrar Viasat. Richard S Johnsson är ju dessutom bättre än Daniel Bäck som fått hoppa in något år. Mycket tveksam rekrytering. Allt är ju dock bättre än kommentatorerna på Nordea Masters förra året. Satt och streamade hela tävlingen trots att den gick på SVT.
2015-04-08, 16:28
  #7
Medlem
Tack för info. Någon som hittat en stream till par 3 tävlingen pm mig gärna.
2015-04-08, 17:16
  #8
Medlem
fshswedens avatar
Finns det nåt lagligt sätt att se ALLT om US Masters i Sverige? Dvs Par-3 tävlingen mm mm. CBS sändningar och så. SVT's sändningar är för korta och varken ViaPlay eller CSports (som jag har och betalar för) har ju detta?

Jag vill se RUBBET, hur ska jag göra?
2015-04-08, 18:04
  #9
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fshsweden
Finns det nåt lagligt sätt att se ALLT om US Masters i Sverige? Dvs Par-3 tävlingen mm mm. CBS sändningar och så. SVT's sändningar är för korta och varken ViaPlay eller CSports (som jag har och betalar för) har ju detta?

Jag vill se RUBBET, hur ska jag göra?
Syftar du på att se hela speldagarna går det inte. Augusta har avtal så att se endast sänder mellan vissa tider under masters. Däremot finns ju sändningar från range och så, men det går nog inte att se från Sverige.
2015-04-08, 19:47
  #10
Medlem
fshswedens avatar
Finns det nåt bra sätt att titta på CBS Sports i Sverige då? Eller Golf channel? Jag har lite dålig koll på svensk TV tyvärr.... men jag har som sagt Viaplay och CSports.

Dom där sändningarna från rangen osv du pratar om, var finns dom då?
2015-04-08, 20:00
  #11
Moderator
Semesters avatar
Så vilka håller Flashbackarna på?

För mig är det samma svar som vid senaste drygt 15 turneringarna: Tiger Woods.
2015-04-08, 20:42
  #12
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fshsweden
Finns det nåt bra sätt att titta på CBS Sports i Sverige då? Eller Golf channel? Jag har lite dålig koll på svensk TV tyvärr.... men jag har som sagt Viaplay och CSports.

Dom där sändningarna från rangen osv du pratar om, var finns dom då?
Golf Channel vad jag vet. Sen finns det väl förmodligen fulstreams också.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback