Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-02, 14:12
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelicimus
är det b 216-15 vid skellefteå tingsrätt?

tre inblandade i narkotikabrott med häktningar

efternamn!

malmquist

kruukka

sandström


hittade uppgifterna i piscatus så det kan vara fel!
Vem är huvudmannen då? 26åringen?
Citera
2015-04-02, 17:01
  #14
Medlem
J.M bör väl vara huvudmannen. Var fick de tag på allt grönt? Polisen har ju avfärdat att det inte har något med 1500 plantors-raiden i Vilhelmina att göra.


Ny artikel (dock plus) om fallet.
http://norran.se/plus/nyheter/blalju...ikaliga-374200
Citera
2015-04-03, 13:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fffg
Måste varit Alexandrus, han har varit inaktiv sedan 24 feb och sålde samtliga saker dom listar.


Min bevakning på Ratsit "pep" till & enligt vad jag kunde se så är ju två av dessa från Skelleftehamn iaf. Kända för droger & annan kriminalitet. Tror nog att dom flesta i Skellefteå vet vilka dessa två är.
Citera
2015-04-03, 13:28
  #16
Medlem
Nån som kan PM´a namnen om ni inte vill skriva dessa öppet?
Staden är ju inte så stor, man borde ju veta vem nån av dom är iallfall....
Citera
2015-04-03, 19:12
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DildoSmoker
Nån som kan PM´a namnen om ni inte vill skriva dessa öppet?
Staden är ju inte så stor, man borde ju veta vem nån av dom är iallfall....

Jag tar gärna del av sagda information ifall någon sitter med den
Citera
2015-04-08, 12:07
  #18
Medlem
Så hur ser det ut, var det Alexandrus dom tog?
Måste säga att bilderna påminner mig om det som Psyshop säljer, speciellt haschet.
Nån som har tillgång till Plusartikeln hos Norran förresten?
Citera
2015-04-08, 12:20
  #19
Medlem
Är det här samma härva? http://kuriren.nu/nknyheter/pajalabo...a-8205177.aspx
Citera
2015-04-08, 13:20
  #20
Medlem
ruben.crocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DildoSmoker
Nån som kan PM´a namnen om ni inte vill skriva dessa öppet?
Staden är ju inte så stor, man borde ju veta vem nån av dom är iallfall....

Han som anses vara huvudman i härvan är johan*es Mal*quist från lilla byn Jörn
Citera
2015-04-11, 08:18
  #21
Medlem
Ingen som fått fram en FUP?
Skulle vara intressant att se vart det hela brast..
Har polisen fått nys om utgående leveranser pga beslag hos posten, och sedan mha dom hittat området försändelserna kom från?
Eller har nån av dom inblandade klantat sig och sålt irl, och således dragit uppmärksamheten till sig?..

Jag är väl lite böjd att tro på den första varianten, den modellen har ju använts förr där posten varit budbäraren för saker och ting...
Citera
2015-04-11, 10:25
  #22
Medlem
bohrdohrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DildoSmoker
Ingen som fått fram en FUP?
Skulle vara intressant att se vart det hela brast..
Har polisen fått nys om utgående leveranser pga beslag hos posten, och sedan mha dom hittat området försändelserna kom från?
Eller har nån av dom inblandade klantat sig och sålt irl, och således dragit uppmärksamheten till sig?..

Jag är väl lite böjd att tro på den första varianten, den modellen har ju använts förr där posten varit budbäraren för saker och ting...

Jag skulle tro att det var pga posten. Tyvärr så pekar ju mycket på att det är Alex och han är/var ju en av de som vart med allra längst och har antagligen postat flera hundra försändelser i månaden sedan SR1. Om de då postat från en mindre stad som det verkar så är det väl tyvärr bara en tidsfråga innan någon "hjälte" börjar fatta misstanke om alla vadderade brev med maskinskriven adress utan avsändare. Skulle tro att polisen haft span på de sen åtminstone årsskiftet, för om man läser tråden om darknetshoppar så var det många mystiska förseningar och brev som försvann från Alex under januari-februari.

Det som är ett lite lustigt sammanträffande är att det ganska snabbt dök upp misstankar om att detta fall (som även det skedde 24 februari) skulle ha något med alex att göra:
http://unvis.it/nt.se/nyheter/norrko...-10786997.aspx

Sedan så dök denna tråd upp som verkar passa in bättre. Aja det är bara hoppas att de haft bra kryptering på alla sina datorer etc så att de kan försvåra utredningen, kanske någon av de kan klara sig lindrigt undan samtidigt som de då förhoppningsvis inte drar in fler personer i fallet.
Citera
2015-04-11, 23:36
  #23
Medlem
ruben.crocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DildoSmoker
Ingen som fått fram en FUP?
Skulle vara intressant att se vart det hela brast..
Har polisen fått nys om utgående leveranser pga beslag hos posten, och sedan mha dom hittat området försändelserna kom från?
Eller har nån av dom inblandade klantat sig och sålt irl, och således dragit uppmärksamheten till sig?..

Jag är väl lite böjd att tro på den första varianten, den modellen har ju använts förr där posten varit budbäraren för saker och ting...

Det skulle vara riktigt intressant med FUP, jag tror någon har tjallat, någon som fått post eller träffat och köpt irl som åkt dit, och på så sätt har dom satt upp span och börjat kolla internettrafik osv.
Citera
2015-04-12, 11:04
  #24
Medlem
DyingAtheists avatar
"Huvudmannen" bor på en ort där det inte ens bor 2000 personer. Det märks således om någon skickar tiotals vadderade kuvert i veckan från ortens enda postombud (nu har han bevisligen även postat på annan ort också, men ändå). Det behövs knappast att någon insyltad har skvallrat för att polisen ska få ögonen på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback