37 635 besökare online
956 589 medlemmar • 49 922 563 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Kultur & Media Film och filmproduktion Film: listor och rekommendationer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Olepeter
Medlem
Olepeters avatar
Argo.

Seg i början men i slutet är det fan bra tryck. 3-4/5.

kuddenchristo
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter 
Argo.

Seg i början men i slutet är det fan bra tryck. 3-4/5.
Vad tycker du om att den vann Oscarn för bästa film?

Olepeter
Medlem
Olepeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo 
Vad tycker du om att den vann Oscarn för bästa film?
Den vinsten är jag fan fett tveksam till.

chessjamt
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt 
Filmprojekt 2: Akira Kurosawa
#2 Idioten
(1951)

Betyg: 3/5

Äh, fuck it. Jag har gått och ångrat mig ända sen jag skrev recensionen. Insåg att det inte fanns så mycket positivt att säga om filmen annat än huvudrollsinnehavaren och Mifunes biroll, resten är negativt. Jag sänker den till en tvåa. Den är inte bra nog för trean.

Betyg: 2/5

Lotso
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii 
It Follows (2014)

Kanske inte riktigt vad jag hade förväntat mig men dumt att påstå att jag blev besviken då jag inte direkt hade några förväntningar direkt då skräckfilmer som blir hypade i press och media. Vad man får är en i vissa fina stunder en genuint otäck och bra film, där musiken i kombination med foto och kameraarbetet är riktigt bra! Finns inte mycket att klaga på förutom att vissa skräckscener blir lätt repetetiva och förutsägbara, men känns lite som att det är meningen också. För att vara en skräckfilm som går upp på bio är den bättre än Tusk och The Babadook, men å andra sidan är modern bioskräck oftast helt uselt... Vill man ha en referensfylld macka med flörtar till Terminator och andra filmer så ge er i kast med denna då!

3/5

Trevligt att du gillade den. Ser som sagt fram emot den en hel del. Men får vänta då den inte går i närheten hos mig

I'll see you at the movies
- Roger Ebert

Ghost.B.C
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
The Town 2010

Utspelar sig i stadsdelen Charlestown i Boston där varenda jävel växer upp för att göra värdetransport- och bankrån. Vi får följa Doug spelad av Ben Affleck och hans gäng.

Själva premissen är det väl inget större fel på men hantverket är inget att hurra över. Stundtals jävligt tråkig film och jag var nära på att stänga av den ett par gånger. Det var enbart rånen som gjorde filmen värd att se, resten var inte alls speciellt intressant eller underhållande.

Betyg: diss

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso 
Trevligt att du gillade den. Ser som sagt fram emot den en hel del. Men får vänta då den inte går i närheten hos mig

Den kommer med största sannolikhet att gå hem hos dig med då den bryter mot de vanliga skräckfilmskonventionerna och klyschorna, innehåller inte alls så många jumpscares utan bygger snarare upp skräckscenerna väldigt bra. Kommer att se om den så snart den kommit ut på webben, för vill väldigt gärna se om den igen och då kommer den med största sannolikhet att bli en fyra i min bok. Synd bara på idioter i salongen igår som skrek och tjoade till då de blev skrämda...
08:a i blodet, dalmas i hjärtat - LIF

Lotso
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii 
Den kommer med största sannolikhet att gå hem hos dig med då den bryter mot de vanliga skräckfilmskonventionerna och klyschorna, innehåller inte alls så många jumpscares utan bygger snarare upp skräckscenerna väldigt bra. Kommer att se om den så snart den kommit ut på webben, för vill väldigt gärna se om den igen och då kommer den med största sannolikhet att bli en fyra i min bok. Synd bara på idioter i salongen igår som skrek och tjoade till då de blev skrämda...

Det var som fan. Trodde ändå inte filmen skulle locka allt för många tonåringar. Ja jag får helt enkelt hålla mig till ett bra format dyker upp...

I'll see you at the movies
- Roger Ebert

Konkelbear
Medlem
Konkelbears avatar
The DUFF, 2.5/5 ish... en typisk pizzafilm

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso 
Det var som fan. Trodde ändå inte filmen skulle locka allt för många tonåringar. Ja jag får helt enkelt hålla mig till ett bra format dyker upp...

Ja, det trodde jag med trots att det antagligen var jag och ett par medelåldersmänniskor i salongen som var äldst, då denna typen av filmer lockar de värsta biobesökarna per se.
08:a i blodet, dalmas i hjärtat - LIF

BlackMetal
Medlem
BlackMetals avatar
Sayat Nova (1969)

Sayat Nova är troligtvis en av de mer innovativa biografierna jag sett då snarare än att berätta om Sayat-Novas liv som en konventionell historia får vi istället ett surrealistiskt flöde av bilder som försöker fånga poetens innersta väsen och den anda som han skrev sin musik och sina dikter i. Det finns fortfarande en viss dramaturgi att prata om då filmen delas in i ett antal kapitel som presenteras av titelkort där det står vilken fas av Novas liv det rör sig om. Det är en visuellt enastående film och innovationen är stor. Bilderna blir aldrig repetitiva även om stilen är konsekvent och den lyckas faktiskt med det något pretentiösa mål den försöker åstadkomma. Samtidigt är det inte en film som rockar sockarna av mig men det är alltid kul med folk som gör något helt unikt och får till något kompetent av det.

3/5

Svara på ämne
Svara Topp Dela