Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 13:12
  #61
Medlem
isnisns avatar
Vilket jävla skämt! Inte nog med att man betalar 780:- per månad för 24mbit adsl(får ut 6-11mbit som bäst) och endast tittar på 5'an, discovery science och eurosport 1. Nu ska man pröjsa samma pengar för... ja för vad?

Hur kommer den stora massan att reagera egentligen? Det var ju trots allt 700k+ kunder.
Citera
2015-03-31, 13:15
  #62
Medlem
Pripps3.5s avatar
Jaha, så nu blir man inte bara av med kanaler utan ska även få betala 29:- per pappersfaktura from. den 1 juli. Blir 2x29:- i månaden för mig om jag inte väljer e-faktura.
Citera
2015-03-31, 13:15
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Vilket jävla skämt! Inte nog med att man betalar 780:- per månad för 24mbit adsl(får ut 6-11mbit som bäst) och endast tittar på 5'an, discovery science och eurosport 1. Nu ska man pröjsa samma pengar för... ja för vad?

Hur kommer den stora massan att reagera egentligen? Det var ju trots allt 700k+ kunder.
Dom kommer logga in på flashback och spy galla,en liten procent kommer ringa och klaga på Telia.
Majoriteten kommer hoppas det löser sig.

Eller vad tror du? fackeltåg?
Citera
2015-03-31, 13:35
  #64
Medlem
TheSources avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Dom kommer logga in på flashback och spy galla,en liten procent kommer ringa och klaga på Telia.
Majoriteten kommer hoppas det löser sig.?
Okej, och vad menar du skulle hända om 1a april passerar och det inte löser sig? Kommer majoriteten fortsätta vänta? På vad? En lösning som i bästa fall kanske tar månader att komma till?
Citera
2015-03-31, 13:35
  #65
Medlem
gäller det bredbandstv med.. fan har både tlc och discovery ..kommer sakna extrem överlevnad och några program på tlc.. men nu kan man ju byta till 2 nya då
Citera
2015-03-31, 13:36
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Vilket jävla skämt! Inte nog med att man betalar 780:- per månad för 24mbit adsl(får ut 6-11mbit som bäst) och endast tittar på 5'an, discovery science och eurosport 1. Nu ska man pröjsa samma pengar för... ja för vad?

Hur kommer den stora massan att reagera egentligen? Det var ju trots allt 700k+ kunder.

Du har också IPTV från Telia då antar jag? Bredband 30 kostar 359:-~ i månaden, inga 780:-.
De reserverar då stora delar av din lina för att TVn ska fungera bättre.
Alltså något du själv valt.
Citera
2015-03-31, 13:44
  #67
Medlem
Jag pratade med telia's support tidigare idag.
Han som besvarade mitt samtal hade precis innan jag ringde fått information om hur de tänker gottgöra oss i väntan på att tvisten ska lösa sig.

Under april månad kommer vi i väntan på att tvisten ska lösas att få HBO paketet gratis där viaplay oxi ingår (ord.pris 79:- /mån)

Dessutom har telia tagit bort bindningstider etc. så att kunder som vill lämna inte ska ha reprisalier.

Jag kommer personligen att avvakta lite o se vad som sker innan jag byter leverantör då jag hitills varit rätt nöjd med telia.
Citera
2015-03-31, 13:59
  #68
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterbock
Du ligger rätt i tiden. On demand-tjänster är en övergående fluga som det går sämre och sämrr för. Vem fan vill kunna se sina kanaler på surfplattor och mobilen? Nej soffan ska det va. Allt annat är trams.


Jag menar att jag redan har Netflix, HBO, Viaplay, SVT-play till både dator, iphone och ipad.
Viasat och Kanal5 erbjuder folk att streama via sina hemsidor, utan att betala något.

Varför ska jag betala extra för denna tjänst till Telia när det går ypperligt utan att dom lägger sig i som en jävla mellanhand, tar betalt för något som inte behövs.
__________________
Senast redigerad av TrumanBurbank 2015-03-31 kl. 14:01.
Citera
2015-03-31, 14:01
  #69
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alzmetall
Jag pratade med telia's support tidigare idag.
Han som besvarade mitt samtal hade precis innan jag ringde fått information om hur de tänker gottgöra oss i väntan på att tvisten ska lösa sig.

Under april månad kommer vi i väntan på att tvisten ska lösas att få HBO paketet gratis där viaplay oxi ingår (ord.pris 79:- /mån)

Dessutom har telia tagit bort bindningstider etc. så att kunder som vill lämna inte ska ha reprisalier.

Jag kommer personligen att avvakta lite o se vad som sker innan jag byter leverantör då jag hitills varit rätt nöjd med telia.


Känns ju surt för mig som redan betalar för HBO och Viaplay. Får hoppas jag slipper betala för HBO under denna tiden då.
Citera
2015-03-31, 14:25
  #70
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alzmetall
Jag pratade med telia's support tidigare idag.
Han som besvarade mitt samtal hade precis innan jag ringde fått information om hur de tänker gottgöra oss i väntan på att tvisten ska lösa sig.

Under april månad kommer vi i väntan på att tvisten ska lösas att få HBO paketet gratis där viaplay oxi ingår (ord.pris 79:- /mån)

Dessutom har telia tagit bort bindningstider etc. så att kunder som vill lämna inte ska ha reprisalier.

Jag kommer personligen att avvakta lite o se vad som sker innan jag byter leverantör då jag hitills varit rätt nöjd med telia.
Tillfällig lösning av Telia för att inte tappa kunder under desperata tider.

Telia lägger resurser på telefoni nu wifi/4G/Fiber och där är dom starka men TV-delen har de visat sig svaga. Med tanke på att SBS Discovery är starkare än Telia så måste de gå med på deras avtal tillslut och vad blir konsekvenserna för Telia- kunderna? troligtvis en prishöjning.
Citera
2015-03-31, 14:27
  #71
Medlem
welcometorealitys avatar
Telias hemsida skriver också om detta såklart

http://www.telia.se/privat/aktuellt/...gar-i-tv-paket

Citat:
Fr.o.m. den 1 april riskerar Telia att inte längre kunna sända kanalerna 5,9,11, Animal Planet, Eurosport 1 & 2, TLC och Discovery-kanalerna. Vi vill erbjuda dig marknadens bästa tv-utbud till ett bra pris. Innehållet ska vara brett och flexibelt och givetvis ska du kunna se innehållet på alla dina skärmar. Just nu kan inte en av våra leverantörer leverera det. Det är SBS Discovery, vilket innebär att det finns risk för att dessa kanaler inte kan visas i Telias tv-tjänst fr.o.m. 1 april. Vi beklagar detta och jobbar på att hitta en långsiktig lösning.

Den 1 april får du mer information om hur detta påverkar dig och ditt tv-paket via din tv-tjänst och på
Som tur är så har man inte telia, men tråkigt om TV5 och Eurosport försvinner för många andra arga kunder m.m
Citera
2015-03-31, 14:35
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alzmetall
Jag pratade med telia's support tidigare idag.
Han som besvarade mitt samtal hade precis innan jag ringde fått information om hur de tänker gottgöra oss i väntan på att tvisten ska lösa sig.

Under april månad kommer vi i väntan på att tvisten ska lösas att få HBO paketet gratis där viaplay oxi ingår (ord.pris 79:- /mån)

Dessutom har telia tagit bort bindningstider etc. så att kunder som vill lämna inte ska ha reprisalier.

Jag kommer personligen att avvakta lite o se vad som sker innan jag byter leverantör då jag hitills varit rätt nöjd med telia.

Tack för informationen.
Själv kommer jag också att avvakta lite för att se vad som händer, men händer inget utan kanalerna försvinner så kommer jag nog att leta efter annan leverantör.

Aldrig fel att få HBO paketet gratis under nästa månad.
Då kan man jämföra det lite mot Netflix som jag redan nu har för att se om man skall byta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback