Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-30, 21:12
  #1
Medlem
vad tror ni, blir detta en tittarsuccé i höst? Jag gissar på att många från äldre generationer kommer att uppröras av det opassande i att präster går på date i TV... Personligen tycker jag de fyra är hundra ggr mera sympatiska människor att följa än alla morgon i de tusentals realityserierna man hunnit tröttna på!
Citera
2015-03-30, 21:59
  #2
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coltrix
vad tror ni, blir detta en tittarsuccé i höst? Jag gissar på att många från äldre generationer kommer att uppröras av det opassande i att präster går på date i TV... Personligen tycker jag de fyra är hundra ggr mera sympatiska människor att följa än alla morgon i de tusentals realityserierna man hunnit tröttna på!

Skummade första avsnittet på SVTPLAY. Tja vad ska man säga, vad är syftet med dessa program och hör dom hemma i public service?

Annars så var väl prästerna sådär lagom uppstylade och man kan ana den Bergmanska Biskopens empati där lite i vrårna. Ingen slump att det är just inom kyrkan som flest tvister o gräl existerar.
Citera
2015-03-31, 00:04
  #3
Medlem
Pingstkyrkopastorn kommer nog att få många brev, kanske rentav blir c-kändis en stund😄
Nä, hoppas att SVT gör något smakfullt och bra av detta. Levengood blir nog en bra programledare eller? Lite lagom lågmäld och mysig och kommer inte hålla på och pressa dom på typ "kanske får vi se en kyss här ikväll, får vi det, får vi det" som en viss annan programledare. Det skulle liksom bli på en nivå där inte prästskapet respekteras alls.
Citera
2015-09-01, 21:56
  #4
Avstängd
RagataChristies avatar
Jättesött program!

Alla verkar helsköna på sitt sätt, tyckte pingstpastorns dejt var lite to much "ny pappa till mitt barn" osv. Varför ska han välja henne över en snygg, skön, barnlös kvinna?

Rundlätta prästens blonda dejt var ju........ OMG, liksom hon med glasögon som inte sa någonting....

Kvinnan i Täby hade ju grymma kandidater liksom skärgårdsprästen. Verkar finnas många hunkiga, härliga 45+ i det här landet.

Elakt med samtidigtdejter tycker jag dock. Vem fan presterar bra på sådana? Otyg.
Citera
2015-09-01, 23:32
  #5
Medlem
Vete tusan varför jag kollade, men kvinnan med buktalardockan i trailern inför nästa avsnitt fick mig att vilja fly.
Citera
2015-09-02, 08:44
  #6
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Varför är alla så övertrevliga, känns inte naturligt alls.
Måste man vara sådär jättegod och jätteglad och jättevänlig och jättesocial och jätteälskvärd mot allt och alla, bara för att man är kristen?

Jag tror på Gud på mitt eget sätt, men jag är f-n en riktigt bitch mellan varven. Skulle aldrig klara av att vara sådär god och positiv hela tiden.
(Sedan ber jag om syndernas förlåtelse och hoppas på det bästa)
Citera
2015-09-02, 21:06
  #7
Medlem
LillaTEs avatar
Pingstpastor Josef har riktigt läskiga ögon! Hela hans uppenbarelse är sån att jag får kalla kårar och ryser av obehag. Usch!
Övriga präster verkar helmysiga och jag hoppas att de hittar var sin livskamrat (och om Josef hittar nån så hoppas jag att det är nån med rätt psyke)
Citera
2015-09-03, 23:24
  #8
Avstängd
Religiöst kristna människor är oerhört falska, man ser rakt igenom dem när man kollar på ett sådant här program.. Mycket skrämmande faktiskt.
Citera
2015-09-04, 20:25
  #9
Medlem
Hahaha peterj, berätta -vad är det du ser? Ett så briljant inlägg kräver ju en utläggning!!!

Tycker för övrigt att programmet höll klass, jämfört med t.ex. Bonde söker fru (vilket jag visserligen också gillade)
Citera
2015-09-05, 23:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Varför är alla så övertrevliga, känns inte naturligt alls.
Måste man vara sådär jättegod och jätteglad och jättevänlig och jättesocial och jätteälskvärd mot allt och alla, bara för att man är kristen?

Jag tror på Gud på mitt eget sätt, men jag är f-n en riktigt bitch mellan varven. Skulle aldrig klara av att vara sådär god och positiv hela tiden.
(Sedan ber jag om syndernas förlåtelse och hoppas på det bästa)

Kan hålla med faktiskt. Det kryper lite i kroppen.
Hur orkar man bara?
Men vissa är väl bara sådär lättsamma och anspråkslösa i livet? Det verkar ganska smärtfritt på något sätt. Men dödligt tråkigt också?

Att den kvinnliga Täby-prästen blev så upphetsad inför att få träffa den feminist och solidaritets-ivrande fritidsledaren (den typen av män ger mig rysningar också) som till på köpet var riktigt spooky, var smått obegripligt också.
Citera
2015-09-08, 21:02
  #11
Moderator
NewDeers avatar
Nån som tittar? Tycker det är ett småmysigt program - Bonde söker fru utan skitsnack.

Jag tycker David har haft otur med de tjejer han valde, som de ifrågasatte honom - rabiata feminister
Citera
2015-09-09, 01:04
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Nån som tittar?

Jorå. Kristins Rickard är riktigt creepy alltså, men hon verkar inte så imponerad själv nu när hon träffat honom irl. Den där Nils, han anpassade verkligen sina svar varefter hon sa vad hon tyckte, efterhand i deras diskussion.
Som hon sa själv, om honom. Nej, han var en högst ointressant person. Det upptäckte hon nog.
Men sistingen Örjan, som hon fick hem på middag. Han var ju en riktig goding. Och hon verkar redan ha fallit för honom.

Och då det gäller södermalmskyrkans-pastorn. Det kryper lite i kroppen på mig att "Livets ord":arna (Södermalmskyrkan är väl rentav en förgrening av Livets ord) sitter och är så heligt kristna i programmet. Sen när blev sekten Livets ord rumsrent i Sveriges television? Man normaliserar ju en rörelse som är rejält konservativa, med tungomålstal på gudstjänster, en syn på att sjukdom och handikapp är Djävulens verk, abort är lika med mord och kvinnan ska underordna sig mannen.
Det är inte vettigt att göra en sån rörelse rumsren genom att låta dem medverka i ett dejtingprogram i svt och normalisera dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback