Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-26, 22:33
  #9301
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Utebliven effekt av tjack, orsak? infogad.

/Mod
Citera
2015-03-27, 05:04
  #9302
Medlem
Tog 550 tramadol igår kl 11-12 imorse. enligt min beräkning kommer jag har cirka 27.5 mg tram i kroppen den tiden jag tänkt ta tjack idag. Är det en bra idé eller ska jag vila? hade tänkt ta 100-300mg
Citera
2015-03-27, 08:32
  #9303
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
nu har jag snart brukat/missbrukat upp 5 g Amfetamin... alltså mina första egna 5 g...

Visst kör jag ett race på en eller två dagar då känner jag ju av det och att jag spänner käkarna och inte behöver sova eller äta. Men jag blir inte så jävla påtänd. Blir mest lugn och typ ökad närvaro... Inte så att jag studsar omkring o städar hela lägenheten eller får massa energi...

Får väl en liten ökning i "kreativiteten" och jag blir väldigt kåt om ja börjar tänka på att knulla lixom..

jag skulle säga att jag närmast blir helt normal. Men om jag har en depression i grunden skulle det isåfall jämna ut amfetaminet så att jag lixom hamnar på det "normala".. ?


det bästa med amfetaminet tycker jag är när man vart vaken två dagar o man typ hör, melodier och orkesterljud och börjar "klardrömma" så fort man väljer att blunda. Det är najs.
Mitt bästa råd är att låt dessa "5 gram" bli - inte bara dina första, utan även dina sista 5 gram.

Jo visst kan amfetamin tillfälligt höja sinnestämningen även för den mest håglöse. Men amfetamin reparerar inte felet. Snarare tvärt om, tar du amfetamin upprepande gånger så blir du bara mer och mer depressiv i ditt normaltillstånd. Amfetamin går minimalt på serotoninet, men det går väldigt mycket på det noradrenerga systemet. Man förgiftar detta NA-system om man vanemässigt intar amfetamin utan avbrott och sömn under en kortare/längre period. Konsekvensen är kronisk apati och håglöshet.

Så tänk över ditt användande. Du har redan införskaffat och knarkat upp en femma. Vad blir ditt nästa drag? Du är inne på en mycket farlig väg.
Citera
2015-03-27, 09:36
  #9304
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd
Mitt bästa råd är att låt dessa "5 gram" bli - inte bara dina första, utan även dina sista 5 gram.

Jo visst kan amfetamin tillfälligt höja sinnestämningen även för den mest håglöse. Men amfetamin reparerar inte felet. Snarare tvärt om, tar du amfetamin upprepande gånger så blir du bara mer och mer depressiv i ditt normaltillstånd. Amfetamin går minimalt på serotoninet, men det går väldigt mycket på det noradrenerga systemet. Man förgiftar detta NA-system om man vanemässigt intar amfetamin utan avbrott och sömn under en kortare/längre period. Konsekvensen är kronisk apati och håglöshet.

Så tänk över ditt användande. Du har redan införskaffat och knarkat upp en femma. Vad blir ditt nästa drag? Du är inne på en mycket farlig väg.
Jag håller med dig! Det var mest för att förstå hur amfetamin fungerar på mig. Jag har testat de flesta droger, men aldrig CS på något större plan förutom enstaka (MDMA, E) och kokain nångång i USA. och har rökt Crack också hehe..

Men jag planerar inte att fortsätta ett sånt här utbrett brukande av amfetamin i framtiden...

Vad jag lärt mig är att det går fasansfullt snabbt utför om man inte ser upp!
Citera
2015-03-27, 15:00
  #9305
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd
Mitt bästa råd är att låt dessa "5 gram" bli - inte bara dina första, utan även dina sista 5 gram.

Jo visst kan amfetamin tillfälligt höja sinnestämningen även för den mest håglöse. Men amfetamin reparerar inte felet. Snarare tvärt om, tar du amfetamin upprepande gånger så blir du bara mer och mer depressiv i ditt normaltillstånd. Amfetamin går minimalt på serotoninet, men det går väldigt mycket på det noradrenerga systemet. Man förgiftar detta NA-system om man vanemässigt intar amfetamin utan avbrott och sömn under en kortare/längre period. Konsekvensen är kronisk apati och håglöshet.

Så tänk över ditt användande. Du har redan införskaffat och knarkat upp en femma. Vad blir ditt nästa drag? Du är inne på en mycket farlig väg.

Va? Källa? Visst att man kan känna sig nere under någon dag efter (at) men kroniskt, come on...
"Mycket farlig väg" efter en femma, verkligen? Tar du inte i lite väl mycket?

Självklart ska man vända sig till vården om man misstänker sig ha en depression, inget blir bättre av att torska för narkotikabrott precis. Men låt oss förhålla oss något realistiska till drogen ifråga.
Citera
2015-03-27, 19:27
  #9306
Medlem
Tja!

Har tjack förvarat i en zip bag, hur vanligt är det att tjack tappar lukt? vet hur det ska lukta, men känner ingen som helst lukt...
Citera
2015-03-27, 19:31
  #9307
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edic
Tja!

Har tjack förvarat i en zip bag, hur vanligt är det att tjack tappar lukt? vet hur det ska lukta, men känner ingen som helst lukt...

Hur vanligt det är vete fan men vem bryr sig om lukten? det ska funka som vanligt av egna erfarenheter. Mvh
Citera
2015-03-28, 00:48
  #9308
Medlem
Supersonic_Flys avatar
Orka en dos som håller sig 20 timmar när man droppat diazepam och vodka när tjacket brukar gå ut men nehej det fungerade inte fortsatte med några öl lite mer diazepam och då tyckte man att mer tjack var bra såklart. Aja, vet man det så vet man då är det väl OK varor eller Meta- eller vem fan vet? Men fungerar gör det ju minst sagt hade varit bra med en logga som på ciggen VARNING DET HÄR SPEEDET KAN GÖRA DIG VAKEN VÄLDIGT LÄNGE

Skål
Citera
2015-03-28, 01:21
  #9309
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hade önskat att en punkt lades till: "Hur man bäst råder bot på biverkningar och AT".

AT är ju t.ex. rastlöshet, oro/ångest, frossa/kallsvettningar. Biverkningar är t.ex. spända käkar, trötta ögon, huvudvärk. Detta står det om i FAQ:en.

Går det sammanställa en sådan punkt och infoga i trådstarten/FAQ:en?

Biverkningar:
Trötta ögon: Kyl ögonen med botten på en glasflaska. Applicera lätt tryck.
Spända käkar: Främst magnesium, men även muskelrelaxerande benso (Valium/Stesolid, Iktorivil, Bromazepam), även om benso kan ta udden av ruset, så dosera försiktigt.
Huvudvärk: - (Vet att vissa huvudvärkdstabletter inte är bra, då de snarare förvärrar läget. Vet ej vilken sort dock)

AT:
Först och främst; ät och drick under ruset för att lindra kommande AT.
Rastlöshet/ångest: Benso.
Frossa/Kallsvettningar: -

vitaminer hade varit bra och tipsa om också.. ALA, Q10, B-vitaminer, OMEGA-3 med flera rekommenderas.
Citera
2015-03-28, 02:16
  #9310
Medlem
Supersonic_Flys avatar
Citat:
OVCHARKA Hade önskat att en punkt lades till: "Hur man bäst råder bot på biverkningar och AT".

AT är ju t.ex. rastlöshet, oro/ångest, frossa/kallsvettningar. Biverkningar är t.ex. spända käkar, trötta ögon, huvudvärk. Detta står det om i FAQ:en.

Går det sammanställa en sådan punkt och infoga i trådstarten/FAQ:en?

Biverkningar:
Trötta ögon: Kyl ögonen med botten på en glasflaska. Applicera lätt tryck.
Spända käkar: Främst magnesium, men även muskelrelaxerande benso (Valium/Stesolid, Iktorivil, Bromazepam), även om benso kan ta udden av ruset, så dosera försiktigt.
Huvudvärk: - (Vet att vissa huvudvärkdstabletter inte är bra, då de snarare förvärrar läget. Vet ej vilken sort dock)

AT:
Först och främst; ät och drick under ruset för att lindra kommande AT.
Rastlöshet/ångest: Benso.
Frossa/Kallsvettningar: -
Frossa/Kallsvettningar - Ta fan en varm dusch så behöver inte allt du går nära besprutas av Anticimex och det drar igång cirkulationen. Rör på dig om det har saknats under ruset - orkar du inte/är för nojig för att gå ut så är det bästa att smälla på hardcore på maxvolym och bara dansa så mycket du orkar eller pumpa armhävningar. Sedan drick lite vatten speciellt om du som jag gillar att varva ner mer alkohol på slutet - glömmer du varva med vatten så kommer du ångra dig.
__________________
Senast redigerad av Supersonic_Fly 2015-03-28 kl. 02:20.
Citera
2015-03-28, 08:00
  #9311
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Va? Källa? Visst att man kan känna sig nere under någon dag efter (at) men kroniskt, come on...
"Mycket farlig väg" efter en femma, verkligen? Tar du inte i lite väl mycket?

Självklart ska man vända sig till vården om man misstänker sig ha en depression, inget blir bättre av att torska för narkotikabrott precis. Men låt oss förhålla oss något realistiska till drogen ifråga.
Kronisk betyder inom medicinen ett tillstånd som är pågående i minst sex månader. Alltså inte nödvändigtvis livet ut. Och vid återkommande långvariga perioder på tjack (långvariga syftar jag på minst en vecka, kanske två till och med utan avbrott), under flera års tid kommer garanterat leda till en kronisk depression, det vill säga under minst sex månader men troligtvis längre.

Källa? Bara läsa in sig lite på hur tjack förgiftar det noradrenerga nervsystemet och vad som blir konsekvenserna av detta. Det är det som är orsaken till mina depressiva problem som klassats som en egentlig depression sedan många år. Men då började jag ju knarka 95.. Så det är väl inte så konstigt att jag inte mår som en smilfink när jag är av från centralstimulantia.

Problemet om man är oinsatt i vad som orsakar och vad som skadats av amfetaminet, är att man förmodligen kommer ställas på SSRI eller en "modern SNRI" som Venlfaxin, mirtazapin etc. Dessa kanske hjälper mot depressioner som orsakats naturligt men dom är helt menlösa mot depressioner orsakade av tjack. Då verkar det vara Anafranil, Soraten eller Sensaval som gäller. Dessa hör till dom gamla håriga TCA, som knappt används längre. Sensaval plus en liten dos sertralin (zoloft) anses av vissa ledande forskare vara effektivast, då Sensaval går extremt på NA och nästan inget på Serotoninet. Där kommer en låg dos med Zoloft in i bilden.(zoloft är den enda ssri som inte interagerar negativt med Sensaval. Dom övriga SSRI leder till kraftiga biverkningar då dom förstärker biverkningarna som orsakas av Sensaval.)

Venlfaxin, mirtazapin, cymbalta etc är enligt oberoende forskare mer eller mindre verkningslösa på NA-systemet. Trots det så marknadsförs dom som SNRI, vilket dom inte borde få göras. För till exempel Venlafaxin (efexor) så krävdes doser på 375 mg innan man kunde mäta effekten på blodtrycket efter att försökspersonerna fått tyramine intravenöst.

En ökning med 30 mm hg i det övre trycket vid ett intag av tyramine räknas som en indikator på att NA-systemet påverkas. Kallas även för TYR30. Sensaval ger utslag med en gång på TYR30. Även Soraten och anafranil slår starkt på TYR30, men inte så som Sensaval. Men Anafranil och Soraten påverkar även Serotoninet mer än vad Sensaval förmår, dock är deras biverkningsprofil mer omfattande. (Jag har för mig att det är TYR30 som man måste kontrollera vid användning av MAO A+B hämmare som den licensbelagda Nardis kan orsaka stor skada på. Tar man dessa MAO hämmare så skall man gå på en särskild diet, utan ost, kött och choklad. Eller väldigt lite i så fall. Slarvar man så kan blodtrycket skena iväg till dödliga höjder, efter ost och chokladfrossa)
Efexor, remeron, cymbalta mfl gav som sagt en knappt mätbar effekt på TYR30, dvs på noradrenalinet...

Om man förstår dessa samband så är chansen betydligt bättre att man kan hitta en medicinering som lindrar eller kanske till och med botar helt den depression som är orsakad av centralstimulantia. Själv har jag i åratal blivit ställd på SSRI, efexor remeron etc utan någon riktig effekt. Och det förstår jag mer nu, efter att läst lite svårtuggat material som går igenom orsak och verkan, bit för bit.

Oj nu spårade mitt inlägg ur igen. Som dom alltid gör av någon anledning... Särskilt sena nätter eller tidiga mornar.. Hmmm....

Just det, här finns det mer att läsa - källa: http://www.psychotropical.com/anti-d...eneral-intro-4
Mer ingående om verkningar, interaktioner här (tabellen där H1 respons redovisas med Mirtazapin, bevisar dess extrema sederade kakmonster-effekt): http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...jp.0707253/pdf (scrolla ner 5 sidor)

Just där så fokuseras inget på sambandet tjack och depression, mest på neurotransmittor-systemet i helhet. Men man kan spendera många timmar på den sidan och frossa i forskning som rör antidepressiva. Forskning som säger mycket mer än sponsrade studier gör. Tyvärr så är det förmodligen sponsrade studier som läkarkåren mest tar del av. Oberoende forskning kostar ju en slant och är därför inte så ofta dessa görs. Så det är med andra ord ganska logiskt att dom flesta inom vården föreslår Venlfaxin etc då dom tror att dessa faktiskt är SNRI.
__________________
Senast redigerad av botten e nådd 2015-03-28 kl. 08:49.
Citera
2015-03-29, 11:14
  #9312
Medlem
Nimblas avatar
Någon som stött på vitt/svagt gult, med lukt av kattpiss? Fungerar ypperligt och krävs väldigt lite, fixat i södertrakten

INGA PM
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback