31 200 besökare online
955 835 medlemmar • 49 876 391 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Samhälle Kriminalhistoria
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Lawnmoverman2011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet 
Kul att du läser mina inlägg i varje fall. Mindre kul att du bara gör ett urval av vad du svarar på men jag vet ju redan att du bara svarar på sådant som inte ställer till det för din 'teori'.

Så till vad du faktiskt skrev, även om du nu försöker rädda ansiktet så var det väldigt avslöjande!

"Gissar att obducenten kom med sitt antagande om ett troligt datum för Catrines sista dag i livet i egenskap av professionell och duktig rättsläkare och tror faktiskt att obducenten var inne på rätt spår här"

Det enda jag ville belysa är att ett senare dödsdatum för offret än pingsthelgen och dagarna runt den 10-11/6 -84 är inte troligt, till stöd för detta antagande som går hand i hand med åklagarens gärningsbeskrivning så finns alltså obducentens "gissning" i ett polisförhör hösten 1987 där han nämner just den 10/6 som en trolig sista dag i livet för Catrine och istället för att racka ner på mina inlägg så borde du och andra fråga er om det verkligen är troligt att Catrine överlevde pingsthelgen 1984 ?

Det går visserligen inte att utesluta med 100% säkerhet att Catrine kan ha varit i livet kanske nån vecka till men det är inte troligt med tanke på de oerhört vaga fåtaliga vittnesuppgifter som finns, säckarna dök upp på FP1 runt den 20 juni och styckbilderna lämnade in den 21 juni, mellan kl 10 15 cirka på pingstdagen och tiden närmast därefter har någonting helt uppenbart hänt, kanske redan under de resterande timmarna på pingstdagen ?

Istället för att sabla ner mina inlägg så borde du/ni fråga er hur obducenten själv kunde komma fram till den 10/6 som ett troligt sista datum i livet för Catrine ?

Åklagaren i styckmålet har inte backat
http://www.dn.se/nyheter/sverige/akl...mal-star-fast/

Niklas-P
Medlem
Hur du än vrider och vänder på detta så blir det fel. Mannen som vittnade om att säckarna nog fanns invid ekelundsv. runt 20 juni är ju inte helt 100. Nåt skumt var det med honom,-/
Och Vilka bilder (filmer) lämnades in den 21juni?? Fanns dom alls?
Och hur går det med den tunga FUPen; uthämtad nu?? Och läsning av boken styckmordsepilogen?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011 
Det enda jag ville belysa är att ett senare dödsdatum för offret än pingsthelgen och dagarna runt den 10-11/6 -84 är inte troligt, till stöd för detta antagande som går hand i hand med åklagarens gärningsbeskrivning så finns alltså obducentens "gissning" i ett polisförhör hösten 1987 där han nämner just den 10/6 som en trolig sista dag i livet för Catrine och istället för att racka ner på mina inlägg så borde du och andra fråga er om det verkligen är troligt att Catrine överlevde pingsthelgen 1984 ?

Det går visserligen inte att utesluta med 100% säkerhet att Catrine kan ha varit i livet kanske nån vecka till men det är inte troligt med tanke på de oerhört vaga fåtaliga vittnesuppgifter som finns, säckarna dök upp på FP1 runt den 20 juni och styckbilderna lämnade in den 21 juni, mellan kl 10 15 cirka på pingstdagen och tiden närmast därefter har någonting helt uppenbart hänt, kanske redan under de resterande timmarna på pingstdagen ?

Istället för att sabla ner mina inlägg så borde du/ni fråga er hur obducenten själv kunde komma fram till den 10/6 som ett troligt sista datum i livet för Catrine ?
He will surely entertain you with more than a good nights sleep...:-)

Lawnmoverman2011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0 
Jag vill minnas att det fanns en porrbutik (eller liknande) på Malmskillnadsgatan, och det vore ju inte konstigt i så fall, men det finns ju ingen och ingenting som bevisar att da Costas död är sammankopplad med prostitution och Malmskillnadsgatan, och några bevis för att hon blev strypt finns inte heller. Strypt blev da Costa antagligen inte, eftersom lungorna inte var blodfyllda.

Film & videobutiken låg på Malmskillnadsgatan 13 eller strax bredvid, men om det var en "porrbutik" är mycket tveksamt för det fanns inga direkta tecken på porr på utsidan vad gäller skyltning men under disk och inne i butiken så kan det givetvis ha funnits filmer av en mer avklädd natur förutom de sedvanliga våldsfilmerna som i vissa fall var extremt våldsamma och förbjudna.

Vill minnas att i förhören med Werner eller Grundin så framkom det uppgifter om att deras "misstänkte kollega" tydligen fått tag i nåt ställe där man kunde hyra förbjudna filmer av våldsam natur, det är här videobutiken på Malmskillnadsgatan kommer in i bilden.
Möjligheten finns ju faktiskt att det var just den här butiken som avsågs ?
Rätt mig gärna om jag minns fel från förhören med de anställda på rättsmedicin.

Vad gäller dödsorsaken så finns det faktiskt en ganska klar indikation som säger att offret kan ha blivit strypt, varför annars avlägsna halsen om det nu inte fanns några skador på den ?

Åklagaren i styckmålet har inte backat
http://www.dn.se/nyheter/sverige/akl...mal-star-fast/
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 Idag kl. 02:52.

habet
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011 

Jag varken rackar eller sablar ner på ditt inlägg (det vi nu diskuterar), tvärtom. Men jag vet inte om du ännu riktigt förstått vad du skriver. Bortsett från vad du än vill låtsas belysa så avslöjade du med det inlägget att du egentligen inte tror på TH´s skuld. Nog om detta.

Vad gäller dina övriga inlägg så är det som jag redan vet helt meningslöst att föra en debatt med dig, du svara som sagt inte på något som inte passar för dig och bara på dina två senast inlägg så har du visat på vilket sätt du 'debatterar'.

När det gäller datumen för Catrines försvinnande så anpassar du dig till vad som passar bäst för dig just då, ömsom har hon försvunnit den 10:e ömsom senare.
Werner har jag försökt debattera med dig gällande hans trovärdighet det har du helt ignorerat men nu tar du åter upp honom som ett vittne som om inget hänt.
Jag kommer dock fortsätta 'racka ner' på sådant du skriver där jag kan gå in och förvänta mig att inte få något svar, för som jag skrivit tidigare - det visar bara på att 'din teori' inte håller ihop för dig.
Jag har sagt det förr och säger det gärna igen - du är en sorglig person!

Svara på ämne
Svara Topp Dela