Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-26, 22:07
  #4753
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Förklara varför Ludwig gick direkt till final för att hans Kokbok var bäst då!
Asså hahah.. Det förklarades ju i programmet. Han hade den bästa rätten i kombination med välmotiverat tema för sin kokbok. Va fan trodde du han gick vidare på? Karisma?
Citera
2015-03-26, 22:23
  #4754
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorSun
Asså hahah.. Det förklarades ju i programmet. Han hade den bästa rätten i kombination med välmotiverat tema för sin kokbok. Va fan trodde du han gick vidare på? Karisma?
Han hade sämst rätt av alla i den utmaningen. Men vann för att hans kokbok var bäst...


Första priset är en Kokbok. Det är inte så svårt att fatta att det är kombinationen av en Duktig kock och en populär deltagare. Med en säljande personlighet. I ärlighetens namn så har förra vinnaren Amir.. Misslyckats rejält. Ser aldrig honom i tv-rutan.

Det är en TV-kock man blir i första hand. då är Tv-personligheten som är minst lika viktigt.

Varför du är en aspbergare som inte kan tolka något annat än bokstavligt ör inte mitt problem (men det blir eftersom du verkar efterbliven) Eyy fattar du ? . Men det hör inte till tråden lika lite ditt rasist grejs

med Andra ord. Man kommer inte till top12 om man inte har en bra personlighet. (Eller en som funkar rent dramaturgiskt) Sen är det i grund o botten en Tv-kock-tävling. Klart matlagningen spelar roll...

det fattar ju alla..
__________________
Senast redigerad av Detevigaaviga 2015-03-26 kl. 22:26.
Citera
2015-03-27, 11:39
  #4755
Medlem
irrblosss avatar
Haha, detta får inte missas. Tacksamt att göra parodi på Leif och Miffa.

http://instagram.com/p/0uiZrAGgFi/
Citera
2015-03-27, 19:06
  #4756
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Han hade sämst rätt av alla i den utmaningen. Men vann för att hans kokbok var bäst...

Han har inte givit ut en kokbok, haha.
Tävlingen bestod inte bara av att laga den bästa random rätten, dumme fan, utan att leverera ett koncept. Det var därför han vann, och det var helt enligt de uppsatta tävlingsvillkoren. I princip alla kan laga en bra random rätt, men få kan sätta ihop en kokbok med rätter som håller en röd tråd. Det var liksom sjävla poängen med tävlingen. Så igen din illitterata blatte: Eyyy, fattar doo?
Citera
2015-03-27, 19:31
  #4757
Medlem
Jag tycker synd om Mischa vad det gäller provsmakningen. ALLTID ska Leif Mannerström ha först. Vad är det som säger att han ska sitta där som en kung hela tiden, oavsett om han är gammal i gården och en guru och allt vad det är?
Varför ska hon alltid ha sist med kladdiga tallrikar? Det kan ju bli distraherande för själva provsmakningsmomentet, att alltid få testa urgröpta tallrikar med en äcklig röra och ett uns av sås kvar.
Bara för att hon är osäker som ny, ska hon få sitta där bland uvarna och tacka för kaffet.
Jag gillar det inte.
Det är ju diskriminering typ.
Hon är alltid så snäll och öser upp till honom först, bara för att han har visat sig vara en egoist på den punkten.
Oavsett guru så gillar jag inte att han tillåter sig att breda ut sig så på det viset i programmet.
Citera
2015-03-27, 20:12
  #4758
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Jag tycker synd om Mischa vad det gäller provsmakningen. ALLTID ska Leif Mannerström ha först. Vad är det som säger att han ska sitta där som en kung hela tiden, oavsett om han är gammal i gården och en guru och allt vad det är?
Varför ska hon alltid ha sist med kladdiga tallrikar? Det kan ju bli distraherande för själva provsmakningsmomentet, att alltid få testa urgröpta tallrikar med en äcklig röra och ett uns av sås kvar.
Bara för att hon är osäker som ny, ska hon få sitta där bland uvarna och tacka för kaffet.
Jag gillar det inte.
Det är ju diskriminering typ.
Hon är alltid så snäll och öser upp till honom först, bara för att han har visat sig vara en egoist på den punkten.
Oavsett guru så gillar jag inte att han tillåter sig att breda ut sig så på det viset i programmet.
Alltså va? Bland det dummaste jag läst
Citera
2015-03-27, 20:30
  #4759
Medlem
Lol vem bryr sig, den som sitter i mitten ska dela upp maten. Sedan har hon aldrig någon vettig åsikt ändå om det inte är en tävling som är dryck relaterad så vem fan bryr sig.
Citera
2015-03-27, 20:54
  #4760
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Lol vem bryr sig, den som sitter i mitten ska dela upp maten. Sedan har hon aldrig någon vettig åsikt ändå om det inte är en tävling som är dryck relaterad så vem fan bryr sig.
Hon är expert på att smaka upp en buljong med socker, salt och vinäger. Eller hur det nu var.

Häf haf jaaaaag en gryfa full mäf diaffé. Eeeer uppgift äf nuuu att med hjälp af finäääääger, saaaaalt och socker smaka uff den. Låf mej fiiisa huf fet fåååf fill! Föfft taaaar jaag life fiiiinääääger, seeedan taaaf jaaag liiiite socker. Nu tillsättef jaaag saaaaaltet. Fmaaaaka nu få fkaaa ni få kännaaa huuuuuur feeet fäääänns att hamna i faaaarafiiiiset - en gryyyfa fiaffé haf nu gjoft en fullinaaaafisk feeeesa fill faaaaafafiiiiset. Fänner niii hur smakerna faaansaf få fuuuungan?
Citera
2015-03-28, 10:39
  #4761
Medlem
baso80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Förklara varför Ludwig gick direkt till final för att hans Kokbok var bäst då!

Det kan inte möjligen varit helheten med hans rätt, röda tråd (alkohol i mat) och titel till kokboken?

Utan du menar att de kan ha tyckt att rätten var skit men pga att han hade en bra ide till kokbok gick han vidare?
Citera
2015-03-28, 11:39
  #4762
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Jag tycker synd om Mischa vad det gäller provsmakningen. ALLTID ska Leif Mannerström ha först. Vad är det som säger att han ska sitta där som en kung hela tiden, oavsett om han är gammal i gården och en guru och allt vad det är?
Varför ska hon alltid ha sist med kladdiga tallrikar? Det kan ju bli distraherande för själva provsmakningsmomentet, att alltid få testa urgröpta tallrikar med en äcklig röra och ett uns av sås kvar.
Bara för att hon är osäker som ny, ska hon få sitta där bland uvarna och tacka för kaffet.
Jag gillar det inte.
Det är ju diskriminering typ.
Hon är alltid så snäll och öser upp till honom först, bara för att han har visat sig vara en egoist på den punkten.
Oavsett guru så gillar jag inte att han tillåter sig att breda ut sig så på det viset i programmet.
Tacka fan för det. Hon är ju sämst...Inte mer än rätt att hon inser det. Det enda hon kan är om dryck är inblandat som någon sa innan.
Citera
2015-03-28, 11:45
  #4763
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Jag tycker synd om Mischa vad det gäller provsmakningen. ALLTID ska Leif Mannerström ha först. Vad är det som säger att han ska sitta där som en kung hela tiden, oavsett om han är gammal i gården och en guru och allt vad det är?
Varför ska hon alltid ha sist med kladdiga tallrikar? Det kan ju bli distraherande för själva provsmakningsmomentet, att alltid få testa urgröpta tallrikar med en äcklig röra och ett uns av sås kvar.
Bara för att hon är osäker som ny, ska hon få sitta där bland uvarna och tacka för kaffet.
Jag gillar det inte.
Det är ju diskriminering typ.
Hon är alltid så snäll och öser upp till honom först, bara för att han har visat sig vara en egoist på den punkten.
Oavsett guru så gillar jag inte att han tillåter sig att breda ut sig så på det viset i programmet.
Mischa är bra, men Leif ÄR kung.
Citera
2015-03-28, 14:57
  #4764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tacka fan för det. Hon är ju sämst...Inte mer än rätt att hon inser det. Det enda hon kan är om dryck är inblandat som någon sa innan.

Möjligt. Men hon kan väl få smaka före Leif nångång för det? Han får ju epitetet att gå fram först även vid de stående provsmakningarna. Om de andra herrarna är på täppan i programmet, varför får hon öht vara med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback