Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-26, 22:12
  #7249
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Det enda jag har problem med är magen, har blivit trög som fan. Har nog inte varit på toa en enda gång och känt mig "klar" Frågan är om det är en förändring som magen måste göra, eller om det kommer vara så här resten av livet...
3 månader sedan jag slutade och har fortfarande samma problem. Jag brukar dricka lite äppelcidervinäger utspätt med vatten varje morgon innan frukost, jag har fått för mig att det hjälper lite.
Citera
2015-03-31, 02:43
  #7250
Medlem
Vaknade upp för ca 30 min och mådde fullständigt värdelös. Är övertygad om att det har med nikotinet att göra. Jag lägger härmed av med snuset. Har gjort ett par misslyckade försök tidigare, men denna gång ska det gå vägen.
Har på senare tid säkert snusat 2 dosor per dag, och det är helt ohållbart. Stanken från min egen mun i natt var fullkomligt vedervärdig. Fyfan vad äckligt.

Skriver här om ca 24h igen.
Citera
2015-03-31, 02:52
  #7251
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Supyo
Vaknade upp för ca 30 min och mådde fullständigt värdelös. Är övertygad om att det har med nikotinet att göra. Jag lägger härmed av med snuset. Har gjort ett par misslyckade försök tidigare, men denna gång ska det gå vägen.
Har på senare tid säkert snusat 2 dosor per dag, och det är helt ohållbart. Stanken från min egen mun i natt var fullkomligt vedervärdig. Fyfan vad äckligt.

Skriver här om ca 24h igen.
Har själv nyligen slutat snusa efter 36 års snusande
Snusade 2 dosor om dagen, slutade tvärt! Inga plåster eller något jävla liknande har vart fri från snus i ett år och har aldrig mått bättre !
Citera
2015-03-31, 09:49
  #7252
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansvensson55
Har själv nyligen slutat snusa efter 36 års snusande
Snusade 2 dosor om dagen, slutade tvärt! Inga plåster eller något jävla liknande har vart fri från snus i ett år och har aldrig mått bättre !
Fan vad gött att höra

Starkt jobbat!
Citera
2015-03-31, 09:51
  #7253
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supyo
Vaknade upp för ca 30 min och mådde fullständigt värdelös. Är övertygad om att det har med nikotinet att göra. Jag lägger härmed av med snuset. Har gjort ett par misslyckade försök tidigare, men denna gång ska det gå vägen.
Har på senare tid säkert snusat 2 dosor per dag, och det är helt ohållbart. Stanken från min egen mun i natt var fullkomligt vedervärdig. Fyfan vad äckligt.

Skriver här om ca 24h igen.

Bra för dig! Bevara denna bestämda känsla och plocka fram den ifall du känner dig svag.
Kör hårt!
Citera
2015-04-01, 10:41
  #7254
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansvensson55
Har själv nyligen slutat snusa efter 36 års snusande
Snusade 2 dosor om dagen, slutade tvärt! Inga plåster eller något jävla liknande har vart fri från snus i ett år och har aldrig mått bättre !
Älskar såna solskenshistorier
Alltid bra för nya "försökare" att se att det faktiskt GÅR att sluta!
Jag såg det inte som möjligt att nånsin bli fri.
Citera
2015-04-02, 15:06
  #7255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Älskar såna solskenshistorier
Me too. Jag tror att de flesta fallit tillbaka efter ett års tid, faktiskt.

Har nu varit nikotinfri i över en månad. Känns bra. Förra veckan var nog tuffast hittills, men det sug jag känner är så litet att det knappt är nämnvärt, och det är snabbt övergående. Det kan nu gå över halva dagen utan att jag ens tänker på snus/cigg, trots promenader/måltider mm som brukade vara "triggers".

Har även inspirerat familjemedlemmar att sluta röka. De kör dock med plåster och härda ut-metoden. Får se hur det utvecklar sig.
Citera
2015-04-03, 00:57
  #7256
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stugnissen
Me too. Jag tror att de flesta fallit tillbaka efter ett års tid, faktiskt.

Har nu varit nikotinfri i över en månad. Känns bra. Förra veckan var nog tuffast hittills, men det sug jag känner är så litet att det knappt är nämnvärt, och det är snabbt övergående. Det kan nu gå över halva dagen utan att jag ens tänker på snus/cigg, trots promenader/måltider mm som brukade vara "triggers".

Har även inspirerat familjemedlemmar att sluta röka. De kör dock med plåster och härda ut-metoden. Får se hur det utvecklar sig.

Jag är ju inne på min elfte fria månad, och har också lyckats peppa min dotter till att sluta med SIN last (rökning). Det hade aldrig gått om jag fortfarande var snusare.
Att vara en förebild funkar generellt sett bättre än tjat, vilket kan vara bra som motivation när man försöker lägga av.
Citera
2015-04-07, 01:01
  #7257
Medlem
Snusfri i 12 dagar och 10 timmar nu. Enklare än jag trodde. Dock kör jag med de starkaste plåstren, och starkaste tuggummina. Men känner att jag måste ta det i min egna takt och på ett sätt jag behärskar.

Slutade främst på grund av hälsoskäl och att jag fick sådan extrem hypokondri på slutet. Trodde jag hade tumörer i hela munnen/halsen. Nej, jag vill aldrig stoppa in en snus i min mun igen.

De svåraste stunderna jag har haft är när jag pluggar, kollar på film, efter maten och när jag vaknar/ska sova. De var alltid de bästa snusen för mig.

Det första och bästa steget, tror jag, är att slänga alla dosor du har. Om du sparar en med snus i så kommer du ständigt bli lockad till att ta en, precis som med en godispåse. Ta bort all frestelse och se hur du hanterar situationen när abstinensen kickar igång. Jag har ju dock tagit den "enkla vägen".
Med ständig nikotintillförsel genom plåstret, och sedan när det där "kliandet under läppen" kickat in så är det bara att ta ett tuggummi och stoppa in under läppen istället.

Fråga till er som slutat: när kände ni att ni var helt fria från tankarna om snus? Och vilken var den värsta perioden för er, om man räknar i timmar/dagar/månader?
__________________
Senast redigerad av Ingredienser 2015-04-07 kl. 01:04.
Citera
2015-04-07, 01:03
  #7258
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingredienser
Snusfri i 12 dagar och 10 timmar nu. Enklare än jag trodde. Dock kör jag med de starkaste plåstren, och starkaste tuggummina. Men känner att jag måste ta det i min egna takt och på ett sätt jag behärskar.

Slutade främst på grund av hälsoskäl och att jag fick sådan extrem hypokondri på slutet. Trodde jag hade tumörer i hela munnen/halsen. Nej, jag vill aldrig stoppa in en snus i min mun igen.

De svåraste stunderna jag har haft är när jag pluggar, kollar på film, efter maten och när jag vaknar/ska sova. De var alltid de bästa snusen för mig.

Det första och bästa steget, tror jag, är att slänga alla dosor du har. Om du sparar en med snus i så kommer du ständigt bli lockad till att ta en, precis som med en godispåse. Ta bort all frestelse och se hur du hanterar situationen när abstinensen kickar igång. Jag har ju dock tagit den "enkla vägen".
Med ständig nikotintillförsel genom plåstret, och sedan när det där "kliandet under läppen" kickat in så är det bara att ta ett tuggummi och stoppa in under läppen istället.

Vad kände du i munnen/halsen?
Citera
2015-04-07, 01:09
  #7259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Vad kände du i munnen/halsen?

Jag hade tillexempel ständigt ont i halsen men ingen doktor kände eller såg någonting konstigt i halsen. Jag letade hela tiden efter förändringar i halsen och munnen och fick panik för minsta lilla sak (Trodde att det var tumörer som sagt).

Det jobbiga med hypokondri är att det psykiska kan göra så att du Faktiskt får symtom fysiskt och att du känner smärta men att det egentligen inte är något som är fel.

Efter varje läkarbesök försvann symtomen eftersom jag började lugna ner mig psykiskt men sen kom ångesten tillbaka och därför också tillexempel halsont.
__________________
Senast redigerad av Ingredienser 2015-04-07 kl. 01:11.
Citera
2015-04-07, 11:03
  #7260
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingredienser
Fråga till er som slutat: när kände ni att ni var helt fria från tankarna om snus? Och vilken var den värsta perioden för er, om man räknar i timmar/dagar/månader?
Dag 30-60 var tveklöst svårast för mig.
Men där måste du räkna från dagen du slutar med nikotinläkemedel, för det är då sömnbrist och sånt kan kicka ut.
Jag har känt mig i stort sett fri från snustankar ända sen dag 61 typ, (och inte ens dag 30-60 ville jag ta en prilla, däremot led jag av sömnbrist och mardrömmar) men de senaste två veckorna har jag haft ett rätt stort sug som inte vill släppa. Har absolut ingen aning om varför, tänker efter men kommer inte på något. :/
Jag har inte intagit någon form av nikotin på 10,5 månader.

EDIT: Trots det "nya" suget finns det inte en chans att jag börjar igen. Tro aldrig att det inte GÅR att sluta. Lycka Till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback