Citat:
Tog en extrasväng från jobbet idag (är bil-buren medelålders ungdom...). Inget läger i Kallebäck pendelparkering, inga synliga bosättningar i skogen som är synliga från vägarna i nejden, inte heller nere vid vattenverket.
Lackarebäck, öster om järnvägen där några häckade förra året, inte ett spår...
Man ska inte klaga över detta, men eftersom jag ser fler och fler i aktiv tjänst utanför affärer, på gator o torg undrar man ju var i helsike de håller hus när de inte är i tjänst.
Underligt!
Finns det inga Göteborgare/Mölndalsbor som kan sprida ljus över detta mysterie?
Jag kanske får ta lite skogspromenader i ovan nämnda områden för att se om de bara ockuperat områden längre in i skogarna/strövområdena.
Lackarebäck, öster om järnvägen där några häckade förra året, inte ett spår...
Man ska inte klaga över detta, men eftersom jag ser fler och fler i aktiv tjänst utanför affärer, på gator o torg undrar man ju var i helsike de håller hus när de inte är i tjänst.
Underligt!
Finns det inga Göteborgare/Mölndalsbor som kan sprida ljus över detta mysterie?
Jag kanske får ta lite skogspromenader i ovan nämnda områden för att se om de bara ockuperat områden längre in i skogarna/strövområdena.
Intressant. Och skumt. Som du säger: de är ju inte precis färre än när det bodde 200 bulgariska zigenare på parkeringarna i Kallebäck ifjol. (Siffran är deras egen, kommunen tog ID på ca 100 pers då).
Dom 10-20 som bodde på parkeringen i Lackarebäck var rumänska zigenare. De fick visst ett "mer campingliknande ställe på Hisingen" för sina husvagnar efter att ha gråtit i GP (hade jag missat, undrar var det kan vara). Bläddrade just igenom GPs bildspel från avhysningen i april - och upptäckte ett bekant ansikte.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/molndalharryda/1.2342197-romerna-vraktes-fran-p-platsen
Tjejen på bilderna 4, 9, 13 och med ansiktet i en näsduk på bild 16 satt vid Frölunda torg i tre månader från strax före midsommar 2014 och halva september. Sedan var hon borta ett tag men återkom för senhöstsäsongen iförd Canada Goose-jacka. Då var det visst mackel med placeringarna, för hon försvann efter några dagar. Litet senare upptäckte jag att nu satt hon på andra sidan stan, vid ICA på Redbergsvägen (hon kände igen mig också). Där var hon fram till jul-nyår nån gång. Enda zigenerskan jag har träffat på som har ett visst mått av humor. Vi brukade till sist vinka till varandra med en viss ömsesidigt glad sarkasm.
Bara för att skylten är bortskruvad betyder det ju inte att den inte går att identifiera.
. Suck.