Citat:
Det är på den här nivån ni lagt ribban när jag efterfrågar vita förstahandskontrakt på HR utan kötid och utan pengar under bordet och ni svarar att jag skall skaffa BR eller villa för att slippa erkänna en brist. Varför inte en gran? Den ger också skydd mot regnet. Dessutom möter tillgången efterfrågan med marginal.Och det är vad du kommit fram till efter att tänka så det knakar för att kunna bemöta det jag skrev.
Men det verkar väldigt ovidkommande i diskussionen om bostadsbrist. Eller är ditt argument att villor är en gran?
När du nu inte ens har klart för dig skillnaden mellan en gran och en villa bör du nog vara lite försiktig med diagnoser. Du verkar inte ha de rätta förutsättningarna.
Men det verkar väldigt ovidkommande i diskussionen om bostadsbrist. Eller är ditt argument att villor är en gran?
När du nu inte ens har klart för dig skillnaden mellan en gran och en villa bör du nog vara lite försiktig med diagnoser. Du verkar inte ha de rätta förutsättningarna.
Dessutom bör du sluta ljuga om saker som lätt kan kontrolleras:
Lögn 1:
Citat:
Jag har upprepade gånger förklarat att prisregleringen är orsaken till bristen och att marknadshyror är lösningen.Lögn 2:
Citat:
Jag har upprepade gånger skrivit att jag inte är ute efter subventionerade HR, utan vill betala marknadsmässiga priser. Sluta att slentrianmässigt avfärda kritik mot bristen på hyrda bostäder som en vänsterståndpunkt. Är hela världen utom Sverige och Nordkorea vänster medans vi inte är det?En halv lögn till:
Det finns ingen inom nya Socialmoderaterna som ens vågar tänka ordet "marknadshyror" högt. Senaste gången någon faktisk tänkte sådana tankar högt var det LO eftersom bristen hindrar rörligheten för deras medlemmar och därmed håller uppe arbetslösheten.