Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-16, 19:40
  #11629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
De ser direkt vilka individer som är svaga.

Rovdjur, psykopater och sociopater går alla efter "hållningen". sättet man går på.




Jag tror att det har minst lika mycket att göra med ens uppsyn och hur man ser ut/hur man är klädd. Alla mina erfarenheter säger mig att det är det som fällt utslaget snarare än min hållning.
2015-03-16, 19:44
  #11630
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Dito. Min *målsättning* är att bete mig sakligt och vänligt - vad jag skulle göra om jag blev antastad av påträngande tiggare av den modell som beskrivs här vet jag uppriktigt inte.
En sak är dock säker, jag ger inte pengar, jag inleder inte samtal, jag gullar inte.



Jepp. Det som är tråkigt är att det inte går att lära ut den här avvisande utstrålningen. Jag vet inte vad jag gör som så tydligt markerar att jag inte kommer att ge något, inte köpa något, inte är intresserad.

Misstänker att man borde åka på tiggarsafari till Sverige, se om jag trots min anti-tiggar/fyllo/försäljar -utstrålning blir väldigt antastad...

Jodå, det går att lära ut ett visst kroppsspråk men det brukar komma inifrån när man känner sej säker på att hantera situationen.

Jag har i mitt yrke fått utstå provokationer och hot dagarna i ända. Det rör mej inte i ryggen då jag vet att det inte är personligt utan i egenskap av min yrkesroll. Jag har också viss förståelse för deras frustration i vissa situationer.


En god och kontinuerlig utbildning i självförsvar och en mångårig vana av "bemötande i konfliktsituationer" ingår.

Det har gett mej ett gott självförtroende när det gäller att röra mej i störiga områden.
Men PRIVAT kräver jag att ska jag kunna gå oantastad på gatorna. Min integritet är stor och jag respekterar andras.

Tyvärr tror jag inte att tiggarna är så bra på att avläsa en och en som de möter i en större grupp av människor de möter i t ex rusningstid i storstäder eller i vimlet utanför större butiker.
Sitter man dessutom på en bänk kan det vara svårt för dom att läsa kroppsspråket om de inte ser annat än en sur blick.

De går självklart på åldringar i första hand då det är uppenbart för dem att de är svagare.
Sen är nog resten bara en diffus grupp presumtiva offer.
Att vara äldre eller handikappad på nåt sätt väcker ju förstås omedelbart deras rovsdjursinstinkt.
Det fick jag erfara när jag gick på kryckor. Dom surrade som flugor omkring mej.

Kort sagt: Dom bryr sej inte! Dom chansar. Dom vet ju att dom är oantastbara i vårt samhälle.
Gud nåde den som på nåt sätt visar att man inte gillar deras beteende.
2015-03-16, 19:44
  #11631
Medlem
Medvallss avatar
Politikerna har tappat kontrollen över tiggarna
Insändare på Avpixlat

Vad håller egentligen Martin Valfridsson, regeringens samordnare för arbetet med utsatta EES-medborgare, på med? Har problemet med tiggarna nu blivit så ohanterbart att politikerna helt tappat kontrollen? Förmodligen.

http://avpixlat.info/2015/03/16/poli...over-tiggarna/
2015-03-16, 19:45
  #11632
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap
Jag tror att det har minst lika mycket att göra med ens uppsyn och hur man ser ut/hur man är klädd. Alla mina erfarenheter säger mig att det är det som fällt utslaget snarare än min hållning.

Det tror jag med
Jag ser så jävla arg och avvisande ut att några tiggare faktiskt har stannat upp mitt i meningen
"Tackså.........*BLÄNG*"Uh"
2015-03-16, 19:46
  #11633
Medlem
Det har påtalats tidigare i tråden att det kommer blomstra i landets parker detta år. Ni som är blomsterintresserade ska bege er till återvinningsstationen på renstiernasgata, hörnet skånegatan - bakom den kommer det växa en djungel snart. (Sthlm)
__________________
Senast redigerad av Odensnorre 2015-03-16 kl. 19:50.
2015-03-16, 19:51
  #11634
Medlem
Medvallss avatar
Kan ingen bara strö ut råttgift eller nåt så vi blir av med den här skiten ?

Jag är så trött på att väja för tiggare
Jag är så trött på att värja mig, freda mig, skydda mina tillhörigheter, låsa min dörr, varna mina nära och kära och jag är så förtvivlat TRÖTT på att höra detta förbannade tjatande så fort man vistas utomhus, och framför allt är jag less på att bli betraktad som en mesig idiot av alla utomlands för att jag är svensk.

Jag skulle vilja ställa frågan till våra styrande: Vad är vitsen med detta spektakel?
Vad är tanken att detta ska mynna ut i?
Hatar ni vårt Sverige så mycket?
Har ni så bråttom med att sänka svenskarna, det är trots allt vi som dels betalar era löner, dels via skattsedeln betalar för all renhållning och alla härbärgen åt era gullegrisar!


Har bara en sak att säga
Fy Fan för allt det här!
2015-03-16, 20:06
  #11635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Kan ingen bara strö ut råttgift eller nåt så vi blir av med den här skiten ?

Jag är så trött på att väja för tiggare
Jag är så trött på att värja mig, freda mig, skydda mina tillhörigheter, låsa min dörr, varna mina nära och kära och jag är så förtvivlat TRÖTT på att höra detta förbannade tjatande så fort man vistas utomhus, och framför allt är jag less på att bli betraktad som en mesig idiot av alla utomlands för att jag är svensk.

Jag skulle vilja ställa frågan till våra styrande: Vad är vitsen med detta spektakel?
Vad är tanken att detta ska mynna ut i?
Hatar ni vårt Sverige så mycket?
Har ni så bråttom med att sänka svenskarna, det är trots allt vi som dels betalar era löner, dels via skattsedeln betalar för all renhållning och alla härbärgen åt era



Har bara en sak att säga
Fy Fan för allt det här!
Vi är många som är ledsna. Vi får ena oss och sörja tillsammans.
2015-03-16, 20:12
  #11636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Vi är många som är ledsna. Vi får ena oss och sörja tillsammans.
För att citera mig själv- är ngn intresserad av att starta en renhållningsfirma?
2015-03-16, 20:19
  #11637
Medlem
Ja man borde nästan starta en klubb eller nåt. Gråta ut i varandras famnar, bara ligga på golvet och andas. I ren sorg och uppgivenhet över situationen med tiggarna.

Kanske göra gemensam sak med att gå och handla, då vi beter oss som ett stort fiskstim som går efter principen "ju fler vi är desto mindre risk är det att hajen tar just mig". Tiggarna kan liksom rita streck med sina rörelser bland oss, så snabbt flyttar vi oss åt sidan.

Eller gå i fylking-slagordning in mot affärerna med höjda sköldar åt alla håll för att markera hur vi känner för att behöva gå och handla.
2015-03-16, 20:21
  #11638
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
För att citera mig själv- är ngn intresserad av att starta en renhållningsfirma?

Du vet såna där behållare som man fångar råttor i?
Fast jättestora och med en hundring som lockbete?

2015-03-16, 21:07
  #11639
Medlem
LaScalas avatar
Många bra förslag här. Själv inväntar jag fästingsäsongen. När de sitter och bajsar i våra parker kan man ju hoppas på en fästing (eller fler) i de ädlare delarna. Med efterföljande borrelia och TBE.

En liten sorgeprocession utanför riksdagshuset då vi gråter (ljudligt)över vårt förlorade liv och land.
Lite fina bilder på plakaten kanske?
2015-03-16, 21:54
  #11640
Medlem
MuppSmurfs avatar
Man kanske skulle ta och inhandla sig en sån där stor jäkla vattenpistol, en sån där med flera behållare och som kan bära ett as till vattenmängd, sen öva prickskytte på de sittande tiggarna.. är som att pricka sittande ankor / fiska fisk från en tunna, lär inte missa

På sommaren är det också ett stort flöde av folk som ska hit och dit, om man smart och smidigt fraktar med sig vattenballonger som man kastar diskret inifrån mängden..

Blir man inte av med skiten så kan man iaf ha lite kul med dom..

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback