2015-03-14, 16:03
Medlem
L-illuminatos avatar
Är det här ett exempel på hur en akademiker, MENSA medlem, högt uppsatt person eller en förnämlig gentleman skulle bete sig?

https://www.youtube.com/watch?v=mRhmQNN4oXE

Manodepressiv pöbel...
Citera
2015-03-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Är det här ett exempel på hur en akademiker, MENSA medlem, högt uppsatt person eller en förnämlig gentleman skulle bete sig?

https://www.youtube.com/watch?v=mRhmQNN4oXE

Manodepressiv pöbel...

Det är programmets upplägg. Galna gubbar som i ett fullständigt uppskruvat tonläge ser på fotboll. De har alltså inte rättigheter att visa matcherna, så de visar gubbar som ser på matcherna. Kommentarer och patetiska känsloutbrott.

Ska mest ses som ett humorprogram.
Citera
2015-03-14, 16:37
Medlem
Just nu spelar Serie B. Uppmärksammar att Bojinov numera tydligen spelar i Ternana. Och har gjort mål.

Det känns som att han borde vara en gammal gubbe, eftersom han spelat i stora sammanhang i en evighet. Vafan Fiorentina, Juventus, Manchester City, Sporting Lissabon osv. Och nu Ternana... Men han är bara 29 år. Borde fan vara som bäst nu.

Gjorde debut i Serie A i Lecce januari 2002. Yngsta spelaren i Serie A någonsin. Talang och fart. Och nu Ternana...
Citera
2015-03-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Den här fotbollshelgens största höjdpunkt (Roma spelar ju på måndag). Zemans återkomst. Två fina tränare och ett gäng sevärda fotbollsspelare med Daniele Conti och Mirko Valdifiori som regissörer som ska styra hela tillställningen från sina respektive sittande mittfältspositioner.

Cagliari - Empoli ikväll har fan det mesta egentligen.

Du har såklart rätt.

För Cagliari räknas endast tre poäng. Inget annat är tänkbart. Man står på kanten. Om de inte vinner idag så faller de hjälplöst ner i ravinen. Om de vinner står de fortfarande viftande med armarna på kanten och försöker hålla balansen. Och man har Zeman. Som naturligtvis satsar allt på ett kort. Panik och renhet i en skön symbios. Calcio.

Och som sagt så har Empoli imponerat på de allra flesta av oss. Spelat fin fotboll, med små resurser, har sköna profiler, under Sarris ledning.
Citera
2015-03-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Tunga inlägh på sistone. Dock inga diskussioner som mitt tillstånd å jag bör ge oss in i. Men en reflektion till brilles sista inlägg. Hur kan man ena året hålla på ett lag för att nästa inte göra det? Seriöst. Om man nu idag inte alls håller på ett lag, kan man om ett år verkligen säga att man gör det? Vart går gränsen? Vart går gränsen för när man säger sig inte tycka om laget längre? Hur resonerar dom? "jomen visst ifjol när napoli blev trea höll jag på dom sörrö, men i år när napoli ligger trea då håller jag inte alls på dom"... jävla muppar.

Å annars så är jag rädd nåt dog inom danielino igår. Hört kritik mot honom förr så må ingen bemöda sig. Han har levt ett liv i kulisserna pga tottis status men märk väl, utan totti hade han varit vår bandiera med stort b. Tror han förvisso trivts där i skuggan, men i skuggan har han även stött på folk som måste leva sitt liv i skuggan. Ljusskygga kryp som kommer med knivar i ryggen, spydiga oneliners i både tal och skrift, otacksamma fjantar som glömmer att de rossi är ännu en av dom som vigt sitt liv åt att representera en klubb som aldrig vinner. Pöjken är förnuftig, rätt så skärpt, men även skör och känslig. Inte som totti som nog helt enkelt bryr sig mindre utan mer di bartolomei-aktig. Jag säger inte kritiken är helt obefogad, men jag är övertygad om att han tar det jävligt hårt. Att sen assistera till violas mål och efter det lämna planen tror jag blev dödsstöten. Mot usa i sommar? Vem fan vet. Jag just nu. Så jag säger ja. Just nu. På tiden säger en del. Jävla mongon säger jag.

Como-roma 2003. Hans debut. Typ 5000 på plats i piacenza där matchen spelades. Likt totti så va han en klen blond kille. en skillnad jämfört med tottis debut va att det va svinkallt, regnigt och roma förlorade. En annan skillnad va att de rossi sträckte upp lagkamraterna som inte skötte sig. Bla cafu. Ytterligare skillnad var att jag va där. På plats ville jag bara därifrån. Nu är jag jävligt glad jag va där.

11 de rossi stod det på en vädjande banderoll. Tänk om fler mindes. Och värdesatt tiden som varit.

Lysande, och du har såklart rätt. Även jag har varit kritisk till Serie A:s bäst betalda spelares insatser. Men där finns en människa. Som har fått en stor tyngd på sina axlar. Så mångas förväntningar. Capitan Futuro. Som med all sannolikhet kommer att lämna Roma före Il Capitano...

Eftersom det inte går att citera från den stora Calcio-tråden. Från 2011-05-19. Först ett inlägg av den gode Pupone92, och sedan mitt svar:

”Striscioni och protester på trigoria idag mot spelarna som hela tiden uttalar sig osäkert om sin framtid i Roma. "Den som inte älskar Roma kan dra" stod det och jag förstår dem. Alldeles för mycket snack och rykten från större delen av truppen, jag vill se spelare som står upp nu och säger att de absolut vill ta en plats i framtidens Roma och att man bryr sig om tröjan. Trots den moderna fotbollen och hur allt ser ut idag envisas jag med att vilja se sådana uttalanden, kanske naivt men sådan är jag.”

*

” Det har varit många hårda ord om De Rossi. Men jag tycker om honom.

Han blev tidigt en bandiera för Roma och Tottis naturliga arvtagare. Stort hjärta både för Roma och gli Azzurri. Världsmästare och en av de absolut bästa på sin position redan i unga år. Han hade det som Machiavelli kallade virtù, dvs det var inte bara hans förutbestämda öde att bli Romas härledare utan han agerade dessutom på ett självklart vis så att detta öde uppfylldes. Då tyckte alla om honom.

Sedan en jobbig skilsmässa. Det syns att han spelar med ett brustet hjärta. Han försöker men han är inte längre mästare över sitt öde, vilket måste vara frustrerande när man en gång varit det...

Han tar livet med sig ut på planen, som när han grät mot Siena för ett par år sedan. Han tappar humöret och gör korkade saker som nu mot Bari. Daniele, son till Romaspelaren och primaveratränaren Alberto De Rossi, som alltid spelat i Roma kanske, kanske skulle både Roma och De Rossi må bra av att skiljas åt. Men jag tror inte att de kan, eller vill...

Men jag tycker fan om De Rossi...”

(FB) Allt om Calcio!
Citera
2015-03-14, 22:43
Medlem
Melodifestival medan jag led i det tysta... Hade en ljudlös stream från den vackra ön

Tänker inte ens försöka mig på en någon djupare analys eller ens beskrivelse. Empoli hade mer bollinnehav medan Zemans Cagliari skapade målchanser, vann närkamper och naturligtvis tappade allt i sista sekunden. Varför inte Conti kom in och stängde matchen? Vafan i helvete.

http://i.imgur.com/8X0Obem.gif
Citera
2015-03-15, 12:04
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Å annars så är jag rädd nåt dog inom danielino igår. Hört kritik mot honom förr så må ingen bemöda sig. Han har levt ett liv i kulisserna pga tottis status men märk väl, utan totti hade han varit vår bandiera med stort b. Tror han förvisso trivts där i skuggan, men i skuggan har han även stött på folk som måste leva sitt liv i skuggan. Ljusskygga kryp som kommer med knivar i ryggen, spydiga oneliners i både tal och skrift, otacksamma fjantar som glömmer att de rossi är ännu en av dom som vigt sitt liv åt att representera en klubb som aldrig vinner. Pöjken är förnuftig, rätt så skärpt, men även skör och känslig. Inte som totti som nog helt enkelt bryr sig mindre utan mer di bartolomei-aktig. Jag säger inte kritiken är helt obefogad, men jag är övertygad om att han tar det jävligt hårt. Att sen assistera till violas mål och efter det lämna planen tror jag blev dödsstöten. Mot usa i sommar? Vem fan vet. Jag just nu. Så jag säger ja. Just nu. På tiden säger en del. Jävla mongon säger jag.

Det finns två typer av De Rossi-kritiker, de fjantarna du nämner - som förövrigt är framme med yxan mot capitano just nu också - men också de som är genuint trötta på Danieles konstanta underpresterande. Där capitano alltid lyfte Roma och bar laget på sina axlar, så har Daniele alltid vart den som sjunkit mest. Killen som har aldrig lärt sig av sina misstag.

Mycket i ilskan mot Daniele bottnar i att han aldrig blev den lirare man trodde han skulle bli. Säsong 2007/2008 var rösterna många om att Daniele var världens bästa DM och man förväntade sig att han skulle cementera det nästkommande säsong. Vi alla vet hur det gick. De Rossi gick i en oförsvarlig lång dvala fram till Enrique kom där han var ohyggligt bra i runt ett halvår, tills han fick sin förlängning. Då var det samma visa igen. Sånt tär på psyket hos fans. Alla kan inte vara Totti, men försök fan. Vem minns inte hans syrliga kommentarer i media om Zeman?

Det gör ont att se Daniele så dålig idag och det är lätt för många att säga att han bör lämna, men jag tror att han fortfarande har en plats i dagens Roma. Han behöver ett välfungerande lag för att prestera. En Strootman bredvid sig. Två grymma ytterbackar att slå sina krossbollar á la Pirlo. Roma har inget av det just nu.
Citera
2015-03-15, 14:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Football Italia tror på den här italienska truppen till EM-kvalmatchen mot Bulgarien och träningsmatchen mot England:

Citat:
GK: Buffon, Sirigu, Perin

D: Bonucci, Chiellini, Ranocchia, Rugani, Moretti

M: Darmian, Cerci, Pasqual, Pirlo, Verratti, Marchisio, Vazquez, Candreva, Soriano, Bertolacci, Parolo, Florenzi, Valdifiori

F: Zaza, Pellè, Immobile, Destro, Gabbiadini, Eder

Stand-by: Barzagli, Ogbonna, Santon, De Silvestri, Antonelli, De Rossi, Bonaventura

Debut för Empolis duktige playmaker Valdifiori i så fall, och för Franco Vazquez och Eder, Oriundis med italienska pass. Bra italienska "nyförvärv", får man säga.
Citera
2015-03-15, 18:13
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Football Italia tror på den här italienska truppen till EM-kvalmatchen mot Bulgarien och träningsmatchen mot England:

Debut för Empolis duktige playmaker Valdifiori i så fall, och för Franco Vazquez och Eder, Oriundis med italienska pass. Bra italienska "nyförvärv", får man säga.
Skulle vara kul att se om han testar att ha Cerci och Immobile på plan samtidigt. Dom funkade bra ihop i Torino och verkar behöva varandra, ingen av dem har ju tjänat på att flytta därifrån (förutom pengar, då...). Förstod inte riktig var Prandelli testade med dem i VM, det kunde ju knappast ha gått sämre än vad det gjorde.
Citera
2015-03-15, 23:52
Medlem
JayGatsbys avatar
Seger för Lazio imorrn och en Romaförlust och man är 2a...
Vilken grej om Roma skulle gå från att tro sig utmana Juve till att sluta 3a...

Forza le aguile!
Citera
2015-03-15, 23:58
Medlem
snillet_1s avatar
Bild på en av italiensk fotbolls största som barn:

https://pbs.twimg.com/media/CAK78-AXIAACCzz.jpg

Kan ni gissa vem?
Citera
2015-03-16, 00:10
Medlem
anteri17s avatar
Både Lazio och Roma har lite jobbigt låg ranking inför ett CL-playoff. Napoli kommer alldeles oavsett ett worst-case-scenario vara seedat i ett play-off.

Jag har gått igenom lite lag och länder för att reda ut hur svårt det skulle vara för Lazio (eller Roma med marginellt sämre ranking) i ett eventuellt CL-play-off. Som en parentes har jag sett en del sjuka serieupplägg under kvällen. Belgiens är helt sjukt. Men det kan vi återkomma till någon annan gång, i en annan tråd.

Lazio ranking: 38

5 lag blir seedade i play off.

Lag in direkt i play off:
Spanien (oavsett aktuella lag) högre ranking
England högre ranking (om inte Liverpool/Saints kommer fyra)
Leverkusen/Schalke högre ranking (Gladbach/Augsburg lägre ranking)
Sporting högre ranking

Lag in i tredje kvalomgången (ej mästare):
CSKA högre ranking (Dynamo Moskva lägre ranking än Lazio)
Ajax högre ranking (inget annat lag aktuellt)
Shaktar högre ranking (Dnipro lägre ranking)
Marseille högre ranking (Monaco lägre ranking)
Galatasaray högre ranking (Fenerbache, Besiktas lägre ranking)

Schweiz sämre ranking (oavsett aktuella lag)
Belgien sämre ranking
Grekland sämre ranking
Österrike sämre ranking
Tjeckien lägre ranking

Om Lazio/Roma skulle ha flyt med sig vad det gäller BL:s och PL:s fjärdeplacerade lag, så får ändå bara två av de högre-än-Lazio-rankade-lagen vinna i tredje kvalomgången.

Napoli sitter säkert med sin 22:a placerade ranking (med möjlighet att knäppa ett par platser till i år på rankingen)
Worst Case för Napoli är Schalke/Bayern, United, Valencia/Atletico, Shaktar - men då är man ändå femte-seedat!

I värsta fall sitter Roma/Lazio med United, Atletico och Leverkusen som eventuellt motstånd (tillsammans med två andra lag), medan de själva är oseedat.
I bästa fall går Liverpool, Gladbach och Valencia till CL. Dock finns ju risken att man lyckas bli seedat, men ändå ställs mot Liverpool eller Gladbach. Men man får nöja sig med att dessa lag ändå är överkomliga för Roma eller Lazio (eller Viola med ännu sämre ranking).

Men jag vill ha Lazio i CL. Jag tycker man spelmässigt har vari grymma hela säsongen, och borde haft 5-6 poäng till sett till spelövertag som ofta inte slagit "fair" ut.

.................................................. ..................

Imorgon är det tre fina matcher. Jag väljer Torino-Lazio av de två 19-matcherna. De ljusblåa är så fina i år, och kan verkligen ta greppet om tredjeplatsen vid händelse av seger imorgon. Tungt avbräck i och med Candrevas skada bara. Biglia, Klose och Radu ska vara osäkra. Men Parolo i alla fall tillbaka.

Jag ställer mig tveksam till att Roma orkar vinna. Samtidigt måste det vända snart.

Tänk segrar för Viola och Samp. Då är det många lag om både andra och tredje platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in