Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-12, 18:27
  #1933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasthandsken194
Hejsan, är 20år, tänkte åka Viking Cinderella kryssning.
Är dom hårda med att kolla ålder/leg när man går ombord på båten?
(Tänkte åka kryssning en torsdag 23h)

Nej!

De kräver endast en biljett, sen är det bara att köra!
Citera
2015-03-12, 18:28
  #1934
Medlem
Jag tänkte åka med ett par polare å vi tänkte ta bilen ombord.
Citera
2015-03-12, 18:29
  #1935
Medlem
beror på.. man kan ha tur att slinka igenom
Citera
2015-03-12, 18:31
  #1936
Medlem
Lopesans avatar
Åk inte Cinderella vad du än gör, bara en massa jävla äckliga bönder och raggare med skinnväst och dåligt ölsinne, åk med Viking Amorella eller Silja Galaxy istället
Citera
2015-03-12, 19:24
  #1937
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lopesan
Åk inte Cinderella vad du än gör, bara en massa jävla äckliga bönder och raggare med skinnväst och dåligt ölsinne, åk med Viking Amorella eller Silja Galaxy istället

Mycket Zigenare och annat pack också som ser ut att höra hemma i Rinkeby.
Tragisk färja det där.
Citera
2015-03-24, 20:08
  #1938
Medlem
chipstitss avatar
Åker Birka Paradise nu på fredag den 27/3. Hur är det på den färjan, är det något ös?
Citera
2015-03-24, 20:21
  #1939
Medlem
Månsans avatar
Hur ser tiggarsituationen ut på båtarna? Snubblar man över tiggande zigenare överallt, precis som på alla andra platser i Sverige?
Citera
2015-03-25, 13:53
  #1940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur ser tiggarsituationen ut på båtarna? Snubblar man över tiggande zigenare överallt, precis som på alla andra platser i Sverige?
Man måste ha legitimation för att få boka biljett. Annars hade det väl varit ett bra alternativ för tiggarna, snorbilligt, ibland gratis, att åka och de slipper sitta utomhus hela dagarna utan kan hänga i värmen på en Finlandsfärja.
Citera
2015-03-27, 19:50
  #1941
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad är grejen med att smuggla med sig sprit?
Har dom infört alkoholförbud ombord? Otroligt dåligt för affärerna i så fall.

I alla fall på avgång fredag och lördag så är taxfreebutiken stängd på utresan för att folket istället skall dricka i baren.

Angående leg så skulle jag säga att de kollar leg. De säljer inga enkelbiljetter som någon påstår.
Citera
2015-04-20, 00:47
  #1942
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lopesan
Åk inte Cinderella vad du än gör, bara en massa jävla äckliga bönder och raggare med skinnväst och dåligt ölsinne, åk med Viking Amorella eller Silja Galaxy istället

Är man ute efter åtminstone aningens stil och klass på båtresan så rekommenderar jag att man väljer att åka till Helsingfors istället för Åbo. Dels är det en mycket trevligare resa eftersom man får två nätter ombord och två sovmorgnar samt en dag för shopping/sightseeing i Helsingfors. Visst, det kostar lite mer att åka dit än till Åbo men man slipper samtidigt alla pinsamma socialfall och luffare som på Åbofärjorna envisas med att sitta och supa medhavd sprit i hytten hela kvällen tills de blir så svajiga att de stapplar fram som en flipperkula i korridorerna innan de slutligen hamnar i fyllecellen.

Helsingforsfärjorna avgår från Stockholm runt femtiden, så man har gott om tid att handla i taxfree, se sig omkring på båten, äta nåt gott i någon av restaurangerna osv innan kvällen och festligheterna börjar. Sen kommer fartyget fram på morgonen/förmiddagen vi tiosnåret, då har man hunnit sova ut och äta frukost i lugn och ro.
Citera
2015-04-20, 01:06
  #1943
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Man måste ha legitimation för att få boka biljett. Annars hade det väl varit ett bra alternativ för tiggarna, snorbilligt, ibland gratis, att åka och de slipper sitta utomhus hela dagarna utan kan hänga i värmen på en Finlandsfärja.
Borde väl inte vara något problem för dem för dom flesta som reser t ex från Rumänien till Sverige borde ju ha pass vilket duger som legitimation. Däremot har jag aldrig stött på detta då jag åkte med dessa färjor. Skulle nog inte accepteras att folk gick omkring och tiggde av alla på sådana båtar skulle jag tro och det skulle dessutom bli för dyrt om dom gjorde det på regelbunden basis.
Citera
2015-04-20, 20:23
  #1944
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Man måste ha legitimation för att få boka biljett. Annars hade det väl varit ett bra alternativ för tiggarna, snorbilligt, ibland gratis, att åka och de slipper sitta utomhus hela dagarna utan kan hänga i värmen på en Finlandsfärja.

Jag antar att det troligen är förbjudet att tigga på båten. Båten är ju inte allmän plats.
Precis som de inte får tigga i köpcenter eller varuhus.
Sen är det ju lite jobbigt att bli avsatta i Finland och portade på fartyget. Svårt att ta sig hem igen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback