2015-03-08, 20:39
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennix
En person som jobbat inom det avspärrade området har bekräftat för mig att ET låg i baksätet.
Va? Har dom läckt sån info och du skriver det sen här? Något får mig att tvivla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Skulle det ha någon betydelse att han sågs med just denna tjej? Vem är hon?
23.30, alltså en timme innan morden ska ha skett.. Tar ju minst 10-15 min att gå ifrån vart jag såg dom tills vart morden begicks
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Troligen för att kvinnans familj inte är lika utåtagerande och inte är så sugna på att tala med pressen och inte känner samma nöd att helgonförklara henne inför massorna.

Min egen teori är att inte haft något med konflikten som lett fram till morden att göra.

Hon kan alltså vara offer för en helt annan "typ" av avrättning än de båda männen vilket även kan bli garantin för att livstidsstraff utdelas.

Min teori är att även hon sålde spice till vänner
Citera
Bannlyst
mamman till den döda...hur pass okay är hon på en skala till 100?
Citera
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Om det stämmer är det fan ta mig makabert att båda skrev kondoleanser på Johanna Gillerstedts facebook-sida: https://www.facebook.com/johanna.gillerstedt?fref=ts

Det har de gjort lite varstans.
"Martin Saliba Min riktiga bror! Har ej fattat de än.. Är helt tom på ord! Vila i frid där uppe! "

https://www.facebook.com/mohammed.alfarra3?fref=ufi&pnref=story

Dålig avel. Hoppas på livstid, inga rabatter.
Sedan hoppas jag kommentarerna om att de avrättade eller deras banemän skulle vara "änglar" upphör snarast. Sjuka människor.
Citera
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har det kommit fram några teorier om motivet?

Om du nu hade faktiskt hade bemödat dig med att kolla sammanfattningen som moderatormeddelandet hänvisar till hade du hittat följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
- Många teorier florerar som vanligt här i tråden. Några av de vanligaste teorierna:
* En knarkaffär som gått snett.
* Hämnd för att BO har tjallat angående affärer innefattande droger.
* Hämnd för något av BO:s tidigare brott.
* Svartsjukedrama.
* Att BO sålt spice, som andra sedan ska ha överdoserat.
* Skuld till kriminellt gäng.
Citera
2015-03-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Fick denna i min feed, vet inte kopplingen till dessa?
http://www.ladda-upp.se/bilder/blrlpmtktkwurv/
killen i mitten ser ut som en som kallar sig för 50, som i 50 cent, från trollhättan
Citera
2015-03-08, 20:42
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har det kommit fram några teorier om motivet?
Jag har en - drogrelaterat. Insider-info via en U-a~poliskälla.

Det verkar trovärdigt, vilka andra orsaker kan man tänka sig? Det handlar sannolikt om skulder/pengar, det är sånt som framkallar 'värsta'-effekt. Vad annat kan utlösa ett trippelmord?

Vad orsaken till skulderna är, spelar mindre roll, knark, vapen, fordon, what-ever, i dessa kretsar betalar man för sig, eller råkar illa ut.

Det finns dösnack om 'otrohet' t ex, i tråden, men det är blaj. En svensk-bimbo som faller för en blatte, är hans egendom, andra blattar fixar sina egna brudar.
Citera
2015-03-08, 20:42
Medlem
Silltunnas avatar
Jag kan fan inte hitta någonstans vilka de anhållna bröderna är! Hjälp mig med en länk, tack!
Citera
2015-03-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Om du nu hade faktiskt hade bemödat dig med att kolla sammanfattningen som moderatormeddelandet hänvisar till hade du hittat följande:

Det där skrevs innan misstänkta gm var tagna och namngivna.
Citera
2015-03-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennix
En person som jobbat inom det avspärrade området har bekräftat för mig att ET låg i baksätet.

Ett civilt vittne som troligtvis inte sett en död människa innan, inte heller skjuten till döds, har nog inte helt enkelt att minnas var och vad som sågs.

Helt ologiskt att tjejen och ene killen skulle vara utanför bilen, medan den andre macho-broscchaaan skulle sitta i baksätet som en fjolla när de andra dealde om knark utanför.
Citera
2015-03-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
OK Då gissar jag att det är Angelic* du såg och att de gick hem till henne på Vintergatan.

Nej detta var definitivt inte Angelica!
Tjejen är född 1997 vad fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in