Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-08, 03:39
  #1
Medlem
ksdfhkjs avatar
Hur gör ni för att visa att det inte är okej att rasblanda? Tänkte mest i ert dagliga liv där man kanske stöter på någon mamma med en barnvagn och något vidrigt brunt blandbarn i den. Hur ska man få henne att förstå vilken äcklig person hon är utan att göra något olagligt?

Jag brukar bland annat ge dem arga blickar och aldrig göra små tjänster som jag annars gör för människor. Till exempel om jag sitter på bussen och en mamma med barnvagn kommer in, då ger jag alltid henne platsen med ett leende. Om hon däremot har en rasbastard i barnvagnen så vägrar jag, även fast hon ber. Om någon rasblandarhora behöver hjälp med att hitta vägen eller något så brukar jag be henne dra åt helvete medan om en vanlig människa gör det så hjälper jag såklart.

Jag funderar mest på hur man aktivt kan visa sin avsky, dvs inte bara vägra hjälpa utan faktiskt visa det varje gång man möter en. Såhär långt har jag bara arga blickar att ge men har funderat på att exempelvis spotta i deras riktning (är det olagligt?)

Hur gör ni?
Citera
2015-03-08, 04:29
  #2
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdfhkj
Hur gör ni?

Jag brukar ge dem ett argt ansiktsuttryck som verkligen tydligt markerar min avsky. Typ såhär http://imgur.com/8wrQtqC
Citera
2015-03-08, 04:37
  #3
Medlem
Varför måste du visa din avsky? Kan du inte hålla den för dig själv istället?

Om du spottar framför någon rasblandarhora så kommer hennes man säkerligen söka upp dig och förmodligen lära dig ett och annat.
Citera
2015-03-08, 07:48
  #4
Medlem
borrizs avatar
Varför inte föra frågan vidare till DN:s expert på hyfs och etikett Magdalena ribbing
Jag har en känsla av att hon kan lära dig en del om hur man uppför sig.
Citera
2015-03-08, 08:35
  #5
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
TS, de flesta blir förbannade på folk som skadar andra. Är du medveten om att du för alla icke-rasister (dvs 95% av befolkningen) framstår som ett curlat, hatfullt småbarn som mest är i behov av en knytnäve i ansiktet?
Citera
2015-03-08, 09:16
  #6
Medlem
Drinkycrows avatar
Vad har du för rätt att visa din avsky gentemot någon? Jag tycker du ska fortsätta att be dom dra åt helvete så fort du ser dem, så kan någon som bor lite närmare dig än jag lära dig en lektion i smärta.

Allt det här hatet du känner bör du vända inåt, för det är där det hör hemma. Ska du hata på någon utanför dig själv så kan du väl åtminstone ha vett att hata någon med faktiskt makt och inte bara någon oskyldig sate som måste dela kollektivtrafik med dig.
Citera
2015-03-08, 09:26
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Varför ska man visa avsky? Det är väl upp till var och en vem man vill vara tillsammans med?
Citera
2015-03-08, 09:48
  #8
Medlem
Bra tråd. Ingen förnuftig person gillar rasblandare, inte av någon ras faktiskt. Man kan faktiskt komma rätt långt med att visa systematiskt ogillande om det gäller folk i din närhet. I övrigt tror jag arbetet mot rasblandning bedrivs bäst organiserat...
Citera
2015-03-08, 10:01
  #9
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenBlitz.
Jag brukar ge dem ett argt ansiktsuttryck som verkligen tydligt markerar min avsky. Typ såhär http://imgur.com/8wrQtqC
Det är en bra metod. Man kan även ge dem ett falskt leende, typ såhär. De borde då förstå att allt inte står rätt till.
Citera
2015-03-08, 10:11
  #10
Medlem
Finns ganska mycket hyckleri i Sverige. Tycker inte att TS är värre än alla andra i landet. Ni som dömer kan ju pröva att ha en brun flickvän och se hur ni bemötts av er omgivning.
Citera
2015-03-08, 10:14
  #11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Finns ganska mycket hyckleri i Sverige. Tycker inte att TS är värre än alla andra i landet. Ni som dömer kan ju pröva att ha en brun flickvän och se hur ni bemötts av er omgivning.

Vet exakt hur jag skulle bli bedömd. Är du så kass att du inte kan få en svensk flickvän.
Citera
2015-03-08, 10:17
  #12
Medlem
Zaedrewss avatar
Folk i gemen kommer liksom tro att man köpt henne.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback