Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-27, 12:56
  #9433
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det mest rubbade måste väl vara att man inte kan använda sin egen "upplåsta" telefon med en annan operatör (eller snarare ett annat nät) utomlands utan att jailbrejka? Nu sitter jag med ett oanvändbart abonnemang med tickande taxameter tills jag har tid och ork att genomföra denna procedur, vilken vad jag förstår kan vara skadlig för telefonen.

Det måste väl ändå vara rätt många som flyttar runt med en telefon i bagaget?

Dumt.

Det är inga problem att använda en upplåst iPhone i annat land. Sålänge upplåsningen gått rätt till dvs.
Citera
2015-02-28, 14:29
  #9434
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det är inga problem att använda en upplåst iPhone i annat land. Sålänge upplåsningen gått rätt till dvs.
Nu var det inte jag som låste upp luren, så jag vet inte om det gjorts korrekt. Hur kan jag se om den är upplåst eller inte?
Citera
2015-03-02, 03:34
  #9435
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det mest rubbade måste väl vara att man inte kan använda sin egen "upplåsta" telefon med en annan operatör (eller snarare ett annat nät) utomlands utan att jailbrejka? Nu sitter jag med ett oanvändbart abonnemang med tickande taxameter tills jag har tid och ork att genomföra denna procedur, vilken vad jag förstår kan vara skadlig för telefonen.

Det måste väl ändå vara rätt många som flyttar runt med en telefon i bagaget?

Dumt.

Jailbreak är inte skadligt för telefonen, men jailbreak kommer inte heller att hjälpa dig med ditt problem. Den glitchen som gjorde det möjligt förut är igentäppt av Apple för länge sedan.
Citera
2015-03-02, 07:09
  #9436
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Nu var det inte jag som låste upp luren, så jag vet inte om det gjorts korrekt. Hur kan jag se om den är upplåst eller inte?

Enkelt, om det gjorts rätt så kan du använda vilken operatör du vill.
Citera
2015-03-02, 11:41
  #9437
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Enkelt, om det gjorts rätt så kan du använda vilken operatör du vill.
Ja, det visade sig vara enkelt. Med lite hjälp från den lokala äppelbutiken.
Citera
2015-03-06, 00:40
  #9438
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du säger ju att du inte bryr dig om någon hittar din lur. Då kan du välja att göra det. Inte sant?
Apple tvingar ingen att föra något.

Fast va?. Nej jag bryr mig inte nej. Men det var ju inte det jag ville ha sagt heller.
Det jag tyckte var att det är onödigt att Apple har bestämt att en borttappad/stulen telefon inte kan användas av någon som hittar den, så länge denne inte kan icloud lösenordet eller känner den som tappat den eller i bästa fall, användaren avreggar sin mobil på icloud. Det har ju faktiskt Apple bestämt. Mer onödigt elskrot.

Mycket bättre när det bara var att återställa och i vissa fall betala nån hundring för att få den upplåst.
Citera
2015-03-06, 07:36
  #9439
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Fast va?. Nej jag bryr mig inte nej. Men det var ju inte det jag ville ha sagt heller.
Det jag tyckte var att det är onödigt att Apple har bestämt att en borttappad/stulen telefon inte kan användas av någon som hittar den, så länge denne inte kan icloud lösenordet eller känner den som tappat den eller i bästa fall, användaren avreggar sin mobil på icloud.

Jag tror dock att du är i minoritet där. En förkrossande majoritet av användarna (och försäkringsbolag) är nog mer nöjda som det är nu.

oT: jag vet att minst ett försäkringsbolag överväger att kräva att Apple-enheter skall vara knutna mot tjänsten för att de skall vara täckta av försäkringar. Men ett beslut i frågan är nog ganska långt bort.
Citera
2015-03-08, 02:16
  #9440
Medlem
Behöver hjälp med att låsa upp operatörslåset på IP4 med 7.1.2
Kollat runt på nätet men hittar bara massa skit om att köpa upplåsning!

Detta är inte min tele utan min mammas! Vet att jag gjorde det
På min ip4 för länge sedan! Nu sviker minnet och jag behöver hjölp!!
Citera
2015-03-09, 08:58
  #9441
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltimoore
Behöver hjälp med att låsa upp operatörslåset på IP4 med 7.1.2
Kollat runt på nätet men hittar bara massa skit om att köpa upplåsning!

Detta är inte min tele utan min mammas! Vet att jag gjorde det
På min ip4 för länge sedan! Nu sviker minnet och jag behöver hjölp!!

Har läst i andra forum (kanske även i denna tråden), att det inte längre går att ta bort operatörslåset. "Låsningen" ligger hos Apple i deras servrar.

Så att gå till operatören och betala 300kr, verkar vara det enda sättet.
Citera
2015-03-11, 20:00
  #9442
Medlem
Reidjis avatar
Har aldrig jailbreakat förut men sitter på IOS 8.1.3 typiskt. Men så hitta jag detta men frågan är hur pass
troligt det är?

http://pangujb.blogspot.se/

Påstår att man kan jailbreaka 8.1.3 och även 8.2 som släpptes nyligen ett s.k untethered. Kruxet här är ifall man klickar download så vill dom att man ska skriva in sitt telefonnummer och vara med i en tävling innan man kan dra ner JB och redan här ringer det ett par varningssignaler för mig.

Så vad är detta
Citera
2015-03-12, 15:02
  #9443
Medlem
Fallmans avatar
Sitter med ipad 4, ios 7, ska uppdatera tänkte jag (rensa allt och installera nytt) finns det jb till senaste versionen eller bör jag vänta ?
Citera
2015-03-17, 16:15
  #9444
Medlem
Herr-PKs avatar
När fan kommer nästa JB? Sitter på min nya lur med ios 8.1.3.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback