38 773 besökare online
950 871 medlemmar • 49 605 182 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Telefoni och mobiltelefoner Tele - allmänna diskussioner
Svara på ämne
Ämnesverktyg
EckiEcki
Moderator
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher 
Det mest rubbade måste väl vara att man inte kan använda sin egen "upplåsta" telefon med en annan operatör (eller snarare ett annat nät) utomlands utan att jailbrejka? Nu sitter jag med ett oanvändbart abonnemang med tickande taxameter tills jag har tid och ork att genomföra denna procedur, vilken vad jag förstår kan vara skadlig för telefonen.

Det måste väl ändå vara rätt många som flyttar runt med en telefon i bagaget?

Dumt.

Det är inga problem att använda en upplåst iPhone i annat land. Sålänge upplåsningen gått rätt till dvs.

Psilosopher
Medlem
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki 
Det är inga problem att använda en upplåst iPhone i annat land. Sålänge upplåsningen gått rätt till dvs.
Nu var det inte jag som låste upp luren, så jag vet inte om det gjorts korrekt. Hur kan jag se om den är upplåst eller inte?

pterodactyl
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Det mest rubbade måste väl vara att man inte kan använda sin egen "upplåsta" telefon med en annan operatör (eller snarare ett annat nät) utomlands utan att jailbrejka? Nu sitter jag med ett oanvändbart abonnemang med tickande taxameter tills jag har tid och ork att genomföra denna procedur, vilken vad jag förstår kan vara skadlig för telefonen.

Det måste väl ändå vara rätt många som flyttar runt med en telefon i bagaget?

Dumt.

Jailbreak är inte skadligt för telefonen, men jailbreak kommer inte heller att hjälpa dig med ditt problem. Den glitchen som gjorde det möjligt förut är igentäppt av Apple för länge sedan.

EckiEcki
Moderator
EckiEckis avatar
Citat:
Nu var det inte jag som låste upp luren, så jag vet inte om det gjorts korrekt. Hur kan jag se om den är upplåst eller inte?

Enkelt, om det gjorts rätt så kan du använda vilken operatör du vill.

Psilosopher
Medlem
Psilosophers avatar
Citat:
Enkelt, om det gjorts rätt så kan du använda vilken operatör du vill.
Ja, det visade sig vara enkelt. Med lite hjälp från den lokala äppelbutiken.

Redor
Medlem
Redors avatar
Citat:
Du säger ju att du inte bryr dig om någon hittar din lur. Då kan du välja att göra det. Inte sant?
Apple tvingar ingen att föra något.

Fast va?. Nej jag bryr mig inte nej. Men det var ju inte det jag ville ha sagt heller.
Det jag tyckte var att det är onödigt att Apple har bestämt att en borttappad/stulen telefon inte kan användas av någon som hittar den, så länge denne inte kan icloud lösenordet eller känner den som tappat den eller i bästa fall, användaren avreggar sin mobil på icloud. Det har ju faktiskt Apple bestämt. Mer onödigt elskrot.

Mycket bättre när det bara var att återställa och i vissa fall betala nån hundring för att få den upplåst.

EckiEcki
Moderator
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor 
Fast va?. Nej jag bryr mig inte nej. Men det var ju inte det jag ville ha sagt heller.
Det jag tyckte var att det är onödigt att Apple har bestämt att en borttappad/stulen telefon inte kan användas av någon som hittar den, så länge denne inte kan icloud lösenordet eller känner den som tappat den eller i bästa fall, användaren avreggar sin mobil på icloud.

Jag tror dock att du är i minoritet där. En förkrossande majoritet av användarna (och försäkringsbolag) är nog mer nöjda som det är nu.

oT: jag vet att minst ett försäkringsbolag överväger att kräva att Apple-enheter skall vara knutna mot tjänsten för att de skall vara täckta av försäkringar. Men ett beslut i frågan är nog ganska långt bort.

Svara på ämne
Svara Topp Dela