Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-05, 18:30
  #13
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbrunbyxa

Utredning pågår och mannen är anhållen av åklagare.

Är det inte polisen som anhåller, åklagare som sedan häktar?
Citera
2015-03-05, 18:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbrunbyxa
Det säger inte mycket i dagens samhälle.
För en somalisktalande somalier med ryckande färskt PUT betecknas som svensk idag. Förövrigt tror jag nog att aimo är väldigt PK
"Vill poängtera innan nån antyder nåt rasistiskt att det är en Svensk man som det handlar om."
Låter förvisso PK, men jag tror inte Aimo är PK egentligen, fast jag kanske överskattar han..
Slår på radion och ser om han säger något intressant, www.radiogellivare.se om någon skulle vara intresserad, fast han kommer nog bara ta upp sina egna tankar angående brottet, ingen nyhetssändning direkt. Edit: han släppte just ämnet.
__________________
Senast redigerad av juniosvosv 2015-03-05 kl. 18:45.
Citera
2015-03-05, 18:45
  #15
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbrunbyxa
Jo adressen borde jag inte ha fel på. Där emot kan jag inte vara 100% säker på att dessa två mohammedar och kvinnan verkligen bor på Sveavägen 1a "ryckte från fejjan säger att dom skulle ha flyttat ut i augusti" jag vet inte om det stämmer. Men dom tre är iallafall folkbokförda där nu. Jag tror det är en vanlig villa inget migrationsverket hyr iallafall.

Va fan vet ingen nånting mera?

Är det postadress Gällivare? Hittar ingen Sveavägen på Ratsit.
Citera
2015-03-05, 18:45
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Är det postadress Gällivare? Hittar ingen Sveavägen på Ratsit.
Malmberget. Hade kollat upp vem mannen är men min bil är trasig.. Mannen 50 års åldern, kvinnan 35. Thailändsk brud kanske? *vild spekulation*
__________________
Senast redigerad av juniosvosv 2015-03-05 kl. 18:49.
Citera
2015-03-05, 19:10
  #17
Medlem
Jag törs nästan sätta mina pungkulor att gm inte är svensk, det är inte möjligt.
På sveavägen 1a finns en Farid som är 49år och på samma adress en kvinna som är 37år...

Kan det vara nå?
Citera
2015-03-05, 19:18
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurtkuken
Jag törs nästan sätta mina pungkulor att gm inte är svensk, det är inte möjligt.
På sveavägen 1a finns en Farid som är 49år och på samma adress en kvinna som är 37år...

Kan det vara nå?
Han har nummer på hitta, slå en signal åt han. Någon med oreggat kontantkort som vill ställa upp?
Jag tror dock fortfarande GM är svensk, men än så länge kan man ju bara spekulera, att sätta dina pungkulor på att han inte är svensk känns som ett dumt val, då den enda infon vi har fått är att han ska vara svensk, den behöver självklart inte vara sann, tror inte heller en muslimsk brud skulle fly till grannen, dom brukar väl acceptera att bli behandlade som skit?
__________________
Senast redigerad av juniosvosv 2015-03-05 kl. 19:20.
Citera
2015-03-05, 19:21
  #19
Medlem
Finns iofs en svensk herre på 5:an som är i 50 års åldern, en kvinna på 37 med ryskt klingande namn...
Känns bara som ett osvenskt beteende
Citera
2015-03-05, 19:26
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurtkuken
Finns iofs en svensk herre på 5:an som är i 50 års åldern, en kvinna på 37 med ryskt klingande namn...
Känns bara som ett osvenskt beteende
Aimo säger att det inte är Tony iaf... vet inte vem det är, men det är väl någon granne som folk har börjat spekulera i att det är, så om någon hittar en Tony, så är det inte han..
Citera
2015-03-05, 19:39
  #21
Medlem
kaptenbrunbyxas avatar
Halllllllå kolla fotot som aimo tagit. Han bor på Sveavägen 1. Kolla på eniro kartan så finns det inte så många hus det kan vara. Jag satsar min pungkula på Sveavägen 1a möjligen Sveavägen 3 men inte så troligt med tanke på dom som bor på 3. Kolla upp på birthday vilka som är bokförda på 1a respektive 3 åldern verkar stämma med 1a folket bättre.
Citera
2015-03-05, 19:42
  #22
Medlem
CarolSeavers avatar
Uhm, vem sjutton är "Aimo" och vart kom Tony ifrån? Vi bor inte alla i Malmberget, vetni!
Citera
2015-03-05, 19:47
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Uhm, vem sjutton är "Aimo" och vart kom Tony ifrån? Vi bor inte alla i Malmberget, vetni!
Förklarade ju vem jag tror Tony är (en granne) han nämnde iaf att det inte var han så antar folk i Gällivare/Malmberget har trott att det varit han.
Aimo är radiopratare på Gällivares närradio, också nämnt tidigare i tråden
Citera
2015-03-05, 19:57
  #24
Medlem
Han på 5:an heter chr***er finns ingen tony på den adressen.....men som sagt mycket osvenskt beteende
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback