Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-05, 10:33
  #1
Medlem
kaptenbrunbyxas avatar
Enligt en Facebook status skall en kvinna lyckats ta sig ut från en lägenhet för ca 1timme sen med sitt barn i gällivare och till en granne, grannen är närradio Ai*o. Vet någon nått mer eller har kontakt med vittnet?
Citera
2015-03-05, 13:27
  #2
Medlem
kaptenbrunbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbrunbyxa
Enligt en Facebook status skall en kvinna lyckats ta sig ut från en lägenhet för ca 1timme sen med sitt barn i gällivare och till en granne, grannen är närradio Ai*o. Vet någon nått mer eller har kontakt med vittnet?
2015-03-05 08:59, Olaga frihetsberövande, Gällivare

En man har gripits från ett hus i Malmberget, misstänkt för olaga frihetsberövande. Gripandet gick lugnt tillväga.

En kvinna som bor på adressen anmälde att hon vid flera tillfällen handgripligen har hållits fast av mannen. Hon har vägrats att lämna huset.Idag hade hon fly från huset med ett mindre barn och då larmat polisen.



Utredning pågår och mannen är anhållen av åklagare.
Citera
2015-03-05, 13:56
  #3
Medlem
Otems avatar
Media rapporterar nu!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20418351.ab

Citat:
Kvinnan ska ha hållits fången i ett hus i Gällivare – i morse lyckades
hon fly med ett barn. – Hon hade dödsskräck i ögonen, säger en granne
som kvinnan i panik ringde på hos. En man har gripits misstänkt för
olaga frihetsberövande.

Citat:
Vid niotiden på torsdagsmorgonen larmades polisen till en plats i
Gällivare kommun. En kvinna hade då lyckats fly från ett hus där
hon ska ha hållits frihetsberövad. Med sig hade hon ett barn.

Citat:
– Hon påstår att hon under flera tillfällen handgripligen har
hållits fast av mannen och inte fått lämna huset, säger
Mikael Norén, länsvakthavande befäl på polisen i Norrbotten.
Citera
2015-03-05, 13:57
  #4
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbrunbyxa
Enligt en Facebook status skall en kvinna lyckats ta sig ut från en lägenhet för ca 1timme sen med sitt barn i gällivare och till en granne, grannen är närradio Ai*o. Vet någon nått mer eller har kontakt med vittnet?
Kidnappning är väl fel ord .. för hon blev väl inte bortförd av mannen - utan hölls inlåst i det gemensamma hemmet...

Olaga frihetsberövande (hållits fången) är det däremot frågan om.
Citera
2015-03-05, 14:41
  #5
Medlem
kaptenbrunbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kidnappning är väl fel ord .. för hon blev väl inte bortförd av mannen - utan hölls inlåst i det gemensamma hemmet...

Olaga frihetsberövande (hållits fången) är det däremot frågan om.
Jag är ingen jurist. Nåväl jag är mer intresserad av vilka namn som bor på adressen. Fotot som är taget på polisbilen är fotat från Sveavägen 1. Då finns det bara två möjliga hus det kan vara. Sveavägen 1a och Sveavägen 3. På 3an bor nå äldre par enligt birthday och på 1a 2st mohammed karlar och en kvinna med svenskklingande namn. Kan det handla om trion?
Citera
2015-03-05, 15:01
  #6
Medlem
beaver_ses avatar
Somalier och såna brukar ha som sed att låta fruar vara inlåsta, de får bara gå ut i manligt sällskap. Men finns det verkligen mohamad´s boede ända där uppe? De brukar ju hålla till i Malmö med omnejd...
Citera
2015-03-05, 15:10
  #7
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbrunbyxa
Jag är ingen jurist. Nåväl jag är mer intresserad av vilka namn som bor på adressen. Fotot som är taget på polisbilen är fotat från Sveavägen 1. Då finns det bara två möjliga hus det kan vara. Sveavägen 1a och Sveavägen 3. På 3an bor nå äldre par enligt birthday och på 1a 2st mohammed karlar och en kvinna med svenskklingande namn. Kan det handla om trion?


Om du är säker på adressen är det väl inget att fundera över ?
Känner du till om det är privatkåkar enbart eller om det är ngt flyktingboende ?
Citera
2015-03-05, 15:18
  #8
Medlem
vanligajags avatar
Soc bekräftar ju att det inte är första gången han låst in sin (förmodade) hustru. Har den tredje personen dessa människor inhysta hos sig, eller hyr hon ut i andrahand ? Annars borde hon väl ha ett hum om inlåsningen ? Är det villa eller lägenhet, eller lägenhet i villa ?
Citera
2015-03-05, 16:35
  #9
Medlem
vadskalljagtros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Somalier och såna brukar ha som sed att låta fruar vara inlåsta, de får bara gå ut i manligt sällskap. Men finns det verkligen mohamad´s boede ända där uppe? De brukar ju hålla till i Malmö med omnejd...
Jo, dom finns där med...
Citera
2015-03-05, 17:36
  #10
Medlem
kaptenbrunbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Om du är säker på adressen är det väl inget att fundera över ?
Känner du till om det är privatkåkar enbart eller om det är ngt flyktingboende ?

Jo adressen borde jag inte ha fel på. Där emot kan jag inte vara 100% säker på att dessa två mohammedar och kvinnan verkligen bor på Sveavägen 1a "ryckte från fejjan säger att dom skulle ha flyttat ut i augusti" jag vet inte om det stämmer. Men dom tre är iallafall folkbokförda där nu. Jag tror det är en vanlig villa inget migrationsverket hyr iallafall.

Va fan vet ingen nånting mera?
Citera
2015-03-05, 17:46
  #11
Medlem
Mannen är svensk, enligt Aimo.
Citera
2015-03-05, 18:20
  #12
Medlem
kaptenbrunbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniosvosv
Mannen är svensk, enligt Aimo.
Det säger inte mycket i dagens samhälle.
För en somalisktalande somalier med ryckande färskt PUT betecknas som svensk idag. Förövrigt tror jag nog att aimo är väldigt PK
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback