40 574 besökare online
950 421 medlemmar • 49 585 707 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Kultur & Media Film och filmproduktion Film: listor och rekommendationer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
alprazolam_
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii 
Stämmer mycket bra, hans bästa filmer tillsammans med Cold Fish!
Yes, har alla dessa i dvd samlingen.

Never Stop the Madness

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_ 
Yes, har alla dessa i dvd samlingen.

Trevligt, Cold Fish är enda filmen av Sono som jag har på DVD i min samling.

aomame
Medlem
aomames avatar
Han Gong-ju (2013), rätt mörkt drama. Men bra!

On the Occasion of Remembering the Turning Gate (2002), lite av ett romantiskt drama utan särskilt mycket romantik.

Like Grains of sand (1995). Jag kan ha fått den som tips i denna tråd, men lägger till den ändå. Homosexualitet i japansk skola. Bra soundtrack.

Senaste filmerna jag sett som lätt kan uppskattas.

alprazolam_
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Trevligt, Cold Fish är enda filmen av Sono som jag har på DVD i min samling.
Hade faktiskt ett minne av det. Möjligen från filmköp tråden. Såg faktiskt nyligen om den.

Never Stop the Madness

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hade faktiskt ett minne av det. Möjligen från filmköp tråden. Såg faktiskt nyligen om den.

Ja, jag köpte den på SubDVD då den var förhållandevis ny, kanske dags att se om den snart igen då!

alprazolam_
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ja, jag köpte den på SubDVD då den var förhållandevis ny, kanske dags att se om den snart igen då!
Han gubben är så härligt moraliskt förfallen!

Sitter och längtar efter min laptop här så man kan skriva lite bättre. Det går ju inte riktigt lika fort att skriva på läsplattan. Vill ju även ha tillgång till asiatorrents också.

Får börja plöja igenom lite västerländskt sålänge.

Never Stop the Madness

alprazolam_
Medlem
alprazolam_s avatar
Nu blir det första asiatiska filmen på ett tag.
Varit sugen på nåt koreanskt och slår därför igång No Tears for the Dead.

Wish me luck

Never Stop the Madness

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nu blir det första asiatiska filmen på ett tag.
Varit sugen på nåt koreanskt och slår därför igång No Tears for the Dead.

Wish me luck

Good luck!

Bra film helt klart, men står inte pall emot regissörens förra The Man from Nowhere!

På tal om asiatiskt så ska jag se den efterlängtade japanska Long Dream inatt, hoppas och hoppas innerligt på att bli skrämd till tusen!

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Laddar hem en japansk dokumentär om mental ohälsa och psykiska problem nu som verkar sevärd; Seishin.

http://www.imdb.com/title/tt1295064/

alprazolam_
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Good luck!

Bra film helt klart, men står inte pall emot regissörens förra The Man from Nowhere!

På tal om asiatiskt så ska jag se den efterlängtade japanska Long Dream inatt, hoppas och hoppas innerligt på att bli skrämd till tusen!
Det blev 3/5 på den. Inte lika bra som Man From Nowhere. Skulle kunnat innehålla lite mer action.

Spoiler:
Riktigt bra sådan där runt eldstaden i lägenheten, när de låg på taken runt om.

Mer sådant hade varit välkommet. Tog ett tag innan den kom igång och så, men bra tyckte jag den var ändå!

Man hade ju satt ribban ganska högt också, i och med att The Man From Nowhere är en så sjukt awesome actionfilm...

Never Stop the Madness
Senast redigerad av alprazolam_ Idag kl. 20:24.

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det blev 3/5 på den. Inte lika bra som Man From Nowhere. Skulle kunnat innehålla lite mer action.

Gav den också en trea av fem.

På tal om nya actionfilmer är Kung Fu Jungle med Donnie Yen, den var bra. Sen såg jag My Father is a Hero med Jet Li häromdagen som var bra, Corey Yen som regisserade.

alprazolam_
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Gav den också en trea av fem.

På tal om nya actionfilmer är Kung Fu Jungle med Donnie Yen, den var bra. Sen såg jag My Father is a Hero med Jet Li häromdagen som var bra, Corey Yen som regisserade.
Ja, jag såg det efter jag var in och betygsatte. Den var lite trögstartad, och sen hade man höga förväntningar.

Åh fan. För in de båda i listan direkt då! Gillar både Donnie Yen och Jet Li. Ska undersöka hur möjligheterna ser ut att skaffa sig tillgång till nån av dem nu med detsamma.

Never Stop the Madness

Svara på ämne
Svara Topp Dela