2015-03-03, 11:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Eskilstuna-Kuriren skriver att de döda var kända av polisen sedan tidigare och att de hyrde lägenheten i andra hand vilket då torde innebära att de som står skrivna på lägenheten inte omkom vid explosionen.
De obekräftade uppgifterna kommer från flera poliskällor som EK talat med.

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/...d-i-andra-hand
Fast det där undrar man ju över.

Om man hyr i andra hand så brukar man ändå vara skriven i lägenheten. Mantalsskrivningen anger ju inte om du är ägare/innehavare - utan om du är boende där eller inte..

Det låter ju lite sådär att polisen ganska direkt skulle ha klarlagt hyresförhållandena för lägenheten om uthyrningen inte var officiell .. dvs godkänd av hyresbolaget - är den godkänd av hyresbolaget så bör de stå skrivna där...
Citera
2015-03-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Och personerna är? Eftersom att halva Nyköping redan vet det, så kan det ju inte vara så himla farligt att du släpper identiteterna. Eller? Jävla pajas.

Varför? För att stilla din nyfikenhet eller?
Citera
2015-03-03, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av readysetgrow
Men du är ju trög på riktigt. Halva nyköping har vetat sen igår kväll vilka de inblandade e. Inklusive ett par personer i andra län. Så håll käften.

Och nej de va inget "terrordåd" på gång. Mkt tjat o spekulationer här.
Man blir ju fan mörkrädd av att läsa all SKIT som skrivs här. Osså har ni, era jävla dårar, mage att klaga på Aftonbladet, att dom inte skriver rätt alltid?
Skriv för fan vad du vet då, istället för att raljera och slänga skit på folk som diskuterar i tråden.

Mvh
Citera
2015-03-03, 11:08
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det där undrar man ju över.

Om man hyr i andra hand så brukar man ändå vara skriven i lägenheten. Mantalsskrivningen anger ju inte om du är ägare/innehavare - utan om du är boende där eller inte..

Det låter ju lite sådär att polisen ganska direkt skulle ha klarlagt hyresförhållandena för lägenheten om uthyrningen inte var officiell .. dvs godkänd av hyresbolaget - är den godkänd av hyresbolaget så bör de stå skrivna där...
Kriminella gör nog inte som vi andra och följer reglerna hur man ska eller inte skall göra, så det är nog mkt möjligt att dom bodde i lägenheten utan att vara skrivna där. Sen kan det ju tänkas att zigenaren som bor i lägenheten plockar ut bidrag för den, och då kan ju inte någon annan stå skriven där.

Att dom sen har klarlagt detta så fort kan ju även det bero på zigenaren det med. Han kanske inte ville bli inblandad och därmed berättade direkt hur det ligger till.
Citera
2015-03-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Skriv för fan vad du vet då, istället för att raljera och slänga skit på folk som diskuterar i tråden.

Mvh

Diskuterar? Tramsar snarare.
MEN VARFÖR?? Jag har inget behov av att berätta för er? För att ni e nyfikna? Enda anledningen att jag skriver i tråden e för att 99% som skriver e så jävla vilsna.
Skulle aldrig visa grabbarna som orespekt o skriva ut namnen här... På flashback? Skämtar du med mig....
Citera
2015-03-03, 11:09
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Varför? För att stilla din nyfikenhet eller?
Nej, för att stilla allas nyfikenhet din idiot.

Du har inte en jävla aning om vem det är, så sluta spela viktig. Jävla pajas.
Citera
2015-03-03, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Nej, för att stilla allas nyfikenhet din idiot.

Du har inte en jävla aning om vem det är, så sluta spela viktig. Jävla pajas.

Mkt påhopp nu i sann FB-anda. Blir ni så frustrerade?
Viktig? SKITER I vad nåra blöjor på FB tycker. Jag redde ut ämnet inte svårare än så.
Men när jag inte vill namnge då ljuger jag? Typisk flashbackmentalitet.
Citera
2015-03-03, 11:17
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Diskuterar? Tramsar snarare.
MEN VARFÖR?? Jag har inget behov av att berätta för er? För att ni e nyfikna? Enda anledningen att jag skriver i tråden e för att 99% som skriver e så jävla vilsna.
Skulle aldrig visa grabbarna som orespekt o skriva ut namnen här... På flashback? Skämtar du med mig....
Visa orespekt säger du. Så då visar du alltså respekt för 2 idioter som sprängde upp sig själva, och kunde ha tagit helt oskyldiga människor med sig? Jo du, dom borde få all respekt i världen.
Senast redigerad av CrilleKex 2015-03-03 kl. 11:21.
Citera
2015-03-03, 11:18
Bannlyst
enligt en säker källa har det bott somalier där
Citera
2015-03-03, 11:19
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Men du är ju trög på riktigt. Halva nyköping har vetat sen igår kväll vilka de inblandade e. Inklusive ett par personer i andra län. Så håll käften.

Och nej de va inget "terrordåd" på gång. Mkt tjat o spekulationer här.
Man blir ju fan mörkrädd av att läsa all SKIT som skrivs här. Osså har ni, era jävla dårar, mage att klaga på Aftonbladet, att dom inte skriver rätt alltid?
Tommy Thorngren säger att den tekniska utredningen fortsätter, och att man nu jobbar intensivt för att fastställa identiteten på de två döda männen och för att klargöra vad som föranledde explosionen.

Citera
2015-03-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Släktskap med vem/vilka ?

Det finns ett tidigare inlägg. sidan 9 ?
med en person som har samma efternamn som de som är skrivna i lägenheten.
FB profilen bär en jacka som påminner om en klubbjacka, typ MCklubben, har texten en flagga en värld och med en massa arabiska skrivtecken.
Citera
2015-03-03, 11:21
Medlem
Adifreaks avatar
Det är väl två utifrån Europa som ville leka med sprängämnen men något gick väl fel under tillverkningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in