39 869 besökare online
950 183 medlemmar • 49 561 951 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Livsstil Hår- och kroppsvård
Svara på ämne
Ämnesverktyg
knarkhuligan
Medlem
knarkhuligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124 
Men de som var relevant som ja ville ha svar på kan hon sticka sig även om hon har halsfluss???
Som jag skrev innan, avstå M2 tills hon är helt frisk så kommer det nog gå bättre även om det säkert går bra att köra m2 med halsfluss. Har inga egentliga medicinska kunskaper men det är väl vanligt vett, allting går fast man är sjuk men ofta förlänger man sjukperioden.

Mansory
Medlem
Jaha, skrivit här några gånger fortfarande inte helt övertygad om ja vågar eller inte. Men någon finns de några som helst farliga biverkningar med det?
Hur gör man för att undvika att nya pigmentfläckar dyker upp?

Helblodsprinsen
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory 
Jaha, skrivit här några gånger fortfarande inte helt övertygad om ja vågar eller inte. Men någon finns de några som helst farliga biverkningar med det?
Hur gör man för att undvika att nya pigmentfläckar dyker upp?
Kör med låga doseringar och endast innan du ska sola, det funkar bra för mig iallafall! Räcker med 1-2 gånger i veckan, man vill inte bli extremt brun.. Jag har fått några små nya leverfläckar men inga som stör mig!

Mansory
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen 
Kör med låga doseringar och endast innan du ska sola, det funkar bra för mig iallafall! Räcker med 1-2 gånger i veckan, man vill inte bli extremt brun.. Jag har fått några små nya leverfläckar men inga som stör mig!

ja får ju själv nya när ja solar solarium verkar de som så de lungan så länge dem inte blir stor och sätter sig i ansiktet!

Men va räknas som små doser? Och kan man skita i uppladdningsfasen då och bara ta en spruta innan man hoppar in i solariet?

Helblodsprinsen
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory 
ja får ju själv nya när ja solar solarium verkar de som så de lungan så länge dem inte blir stor och sätter sig i ansiktet!

Men va räknas som små doser? Och kan man skita i uppladdningsfasen då och bara ta en spruta innan man hoppar in i solariet?
Jag körde 1 spruta med ca 0,15 mg M2/gång de två första dagarna (solade inte). Sen hörde jag att uppladdningsfasen va helt onödig och efter det har jag endast tagit de dagar jag ska sola (fortfarande låg dosering, ca 0,15-0,20 mg) och jag blir riktigt brun! Dock så upplever jag att brännan inte sitter i jätte länge, känns som att jag måste sola mer än 1 gång i veckan för att bibehålla den. Detta kan ju bero på att jag bara tar M2 de dagar jag solar.. Men som sagt så vill jag inte vara överdrivet brun nu när alla andra är kritvita.. Gillar inte att få allt för många frågor om ifall jag varit utomlands nu på sportlovet osv. Sen i Sommar lär man ju bli ännu brunare eftersom du då får sol på dig mer än i bara solariet. Men då är det ju naturligt att vara brun så

Helblodsprinsen
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Men va räknas som små doser? Och kan man skita i uppladdningsfasen då och bara ta en spruta innan man hoppar in i solariet?[/quote]
Mitt förslag är att du testar dig fram. Börja med 0,15 mg och känner du att du inte blir tillräckligt brun så tar du 0,20 istället osv tills du hittar en bra balans! Märker du att du får massa leverfläckar som du inte vill ha så sänker du dosen eller lägger av helt. Det verkar vara väldigt individuellt så tror ingen här kan svara på vilken dos som är perfekt för dig.

Jag har inga problem med att bli brun på sommaren (men hatar att ligga och sola pga rastlöshet och tidsbrist så därför jag nu testat M2!) så för mig kanske det räcker med lägre dosering än för personer som har väldigt svårt för att bli bruna/lätt för att bränna sig

Jag har lite fräknar året om så var rädd för att jag skulle få fler nu när jag testade M2 men det är inget jag märkt av!

Våga testa, får du några bieffekter som du inte vill ha så slutar du bara. Folk säger ju här att t ex leverfläckarna försvinner när du slutat med M2. Det ända jag märkt är att jag kan må lite illa när jag tagit en spruta (men inget överdrivet, går bort så fort jag äter något) och att min kropp känns varmare. Detta beror säkert på att jag även solat solarium en de 2 första dagarna jag testade så blev ja varm (och då solade jag inte).

Helblodsprinsen
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Mitt förslag är att du testar dig fram. Börja med 0,15 mg och känner du att du inte blir tillräckligt brun så tar du 0,20 istället osv tills du hittar en bra balans! Märker du att du får massa leverfläckar som du inte vill ha så sänker du dosen eller lägger av helt. Det verkar vara väldigt individuellt så tror ingen här kan svara på vilken dos som är perfekt för dig.

Jag har inga problem med att bli brun på sommaren (men hatar att ligga och sola pga rastlöshet och tidsbrist så därför jag nu testat M2!) så för mig kanske det räcker med lägre dosering än för personer som har väldigt svårt för att bli bruna/lätt för att bränna sig

Jag har lite fräknar året om så var rädd för att jag skulle få fler nu när jag testade M2 men det är inget jag märkt av!

Våga testa, får du några bieffekter som du inte vill ha så slutar du bara. Folk säger ju här att t ex leverfläckarna försvinner när du slutat med M2. Det ända jag märkt är att jag kan må lite illa när jag tagit en spruta (men inget överdrivet, går bort så fort jag äter något) och att min kropp känns varmare. Detta beror säkert på att jag även solat solarium men de 2 första dagarna jag testade så blev ja varm (och då solade jag inte). Inte så att jag svettats eller så, mer att huden känns varm. OTE]

Helblodsprinsen
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Sorry för dubbelsvar här, sitter med en sprucken iphone

MrOlzzon
Medlem
MrOlzzons avatar
jag har nu börjat använda mt2, det är första dagen idag. ska bli 0.2mg ED i en vecka nu och 2x0.2mg resten av året, eller kanske hela livet tillochmed

så frågan till er är då om det finns några studier om långtidsanvändande, dvs kan man få cancer av skiten? använder inte så nyttiga saker iövrigt men men

Mansory
Medlem
Citat:

Våga testa, får du några bieffekter som du inte vill ha så slutar du bara. Folk säger ju här att t ex leverfläckarna försvinner när du slutat med M2. Det ända jag märkt är att jag kan må lite illa när jag tagit en spruta (men inget överdrivet, går bort så fort jag äter något) och att min kropp känns varmare. Detta beror säkert på att jag även solat solarium men de 2 första dagarna jag testade så blev ja varm (och då solade jag inte). Inte så att jag svettats eller så, mer att huden känns varm. OTE]

tack för uFörligt svar! Helt rätt, märker ja att ja får för mycket leverfläckar så drar ja ner dosen, alltid bättre att köra på .10 än ingenting alls

Citat:
Ursprungligen postat av MrOlzzon 
jag har nu börjat använda mt2, det är första dagen idag. ska bli 0.2mg ED i en vecka nu och 2x0.2mg resten av året, eller kanske hela livet tillochmed

så frågan till er är då om det finns några studier om långtidsanvändande, dvs kan man få cancer av skiten? använder inte så nyttiga saker iövrigt men men

Det är ja också nyfiken på! Verkar inte finnas många som brukat de särskilt länge

Citat:

Våga testa, får du några bieffekter som du inte vill ha så slutar du bara. Folk säger ju här att t ex leverfläckarna försvinner när du slutat med M2. Det ända jag märkt är att jag kan må lite illa när jag tagit en spruta (men inget överdrivet, går bort så fort jag äter något) och att min kropp känns varmare. Detta beror säkert på att jag även solat solarium en de 2 första dagarna jag testade så blev ja varm (och då solade jag inte).[/quote]

Svara på ämne
Svara Topp Dela