Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-26, 10:04
  #11389
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
ja får ju själv nya när ja solar solarium verkar de som så de lungan så länge dem inte blir stor och sätter sig i ansiktet!

Men va räknas som små doser? Och kan man skita i uppladdningsfasen då och bara ta en spruta innan man hoppar in i solariet?
Jag körde 1 spruta med ca 0,15 mg M2/gång de två första dagarna (solade inte). Sen hörde jag att uppladdningsfasen va helt onödig och efter det har jag endast tagit de dagar jag ska sola (fortfarande låg dosering, ca 0,15-0,20 mg) och jag blir riktigt brun! Dock så upplever jag att brännan inte sitter i jätte länge, känns som att jag måste sola mer än 1 gång i veckan för att bibehålla den. Detta kan ju bero på att jag bara tar M2 de dagar jag solar.. Men som sagt så vill jag inte vara överdrivet brun nu när alla andra är kritvita.. Gillar inte att få allt för många frågor om ifall jag varit utomlands nu på sportlovet osv. Sen i Sommar lär man ju bli ännu brunare eftersom du då får sol på dig mer än i bara solariet. Men då är det ju naturligt att vara brun så
2015-02-26, 10:13
  #11390
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Men va räknas som små doser? Och kan man skita i uppladdningsfasen då och bara ta en spruta innan man hoppar in i solariet?[/quote]
Mitt förslag är att du testar dig fram. Börja med 0,15 mg och känner du att du inte blir tillräckligt brun så tar du 0,20 istället osv tills du hittar en bra balans! Märker du att du får massa leverfläckar som du inte vill ha så sänker du dosen eller lägger av helt. Det verkar vara väldigt individuellt så tror ingen här kan svara på vilken dos som är perfekt för dig.

Jag har inga problem med att bli brun på sommaren (men hatar att ligga och sola pga rastlöshet och tidsbrist så därför jag nu testat M2!) så för mig kanske det räcker med lägre dosering än för personer som har väldigt svårt för att bli bruna/lätt för att bränna sig

Jag har lite fräknar året om så var rädd för att jag skulle få fler nu när jag testade M2 men det är inget jag märkt av!

Våga testa, får du några bieffekter som du inte vill ha så slutar du bara. Folk säger ju här att t ex leverfläckarna försvinner när du slutat med M2. Det ända jag märkt är att jag kan må lite illa när jag tagit en spruta (men inget överdrivet, går bort så fort jag äter något) och att min kropp känns varmare. Detta beror säkert på att jag även solat solarium en de 2 första dagarna jag testade så blev ja varm (och då solade jag inte).
2015-02-26, 10:15
  #11391
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Men va räknas som små doser? Och kan man skita i uppladdningsfasen då och bara ta en spruta innan man hoppar in i solariet?
Mitt förslag är att du testar dig fram. Börja med 0,15 mg och känner du att du inte blir tillräckligt brun så tar du 0,20 istället osv tills du hittar en bra balans! Märker du att du får massa leverfläckar som du inte vill ha så sänker du dosen eller lägger av helt. Det verkar vara väldigt individuellt så tror ingen här kan svara på vilken dos som är perfekt för dig.

Jag har inga problem med att bli brun på sommaren (men hatar att ligga och sola pga rastlöshet och tidsbrist så därför jag nu testat M2!) så för mig kanske det räcker med lägre dosering än för personer som har väldigt svårt för att bli bruna/lätt för att bränna sig

Jag har lite fräknar året om så var rädd för att jag skulle få fler nu när jag testade M2 men det är inget jag märkt av!

Våga testa, får du några bieffekter som du inte vill ha så slutar du bara. Folk säger ju här att t ex leverfläckarna försvinner när du slutat med M2. Det ända jag märkt är att jag kan må lite illa när jag tagit en spruta (men inget överdrivet, går bort så fort jag äter något) och att min kropp känns varmare. Detta beror säkert på att jag även solat solarium men de 2 första dagarna jag testade så blev ja varm (och då solade jag inte). Inte så att jag svettats eller så, mer att huden känns varm. OTE]
2015-02-26, 10:16
  #11392
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Sorry för dubbelsvar här, sitter med en sprucken iphone
2015-02-26, 22:01
  #11393
Medlem
jag har nu börjat använda mt2, det är första dagen idag. ska bli 0.2mg ED i en vecka nu och 2x0.2mg resten av året, eller kanske hela livet tillochmed

så frågan till er är då om det finns några studier om långtidsanvändande, dvs kan man få cancer av skiten? använder inte så nyttiga saker iövrigt men men
2015-02-27, 01:39
  #11394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Mitt förslag är att du testar dig fram. Börja med 0,15 mg och känner du att du inte blir tillräckligt brun så tar du 0,20 istället osv tills du hittar en bra balans! Märker du att du får massa leverfläckar som du inte vill ha så sänker du dosen eller lägger av helt. Det verkar vara väldigt individuellt så tror ingen här kan svara på vilken dos som är perfekt för dig.

Jag har inga problem med att bli brun på sommaren (men hatar att ligga och sola pga rastlöshet och tidsbrist så därför jag nu testat M2!) så för mig kanske det räcker med lägre dosering än för personer som har väldigt svårt för att bli bruna/lätt för att bränna sig

Jag har lite fräknar året om så var rädd för att jag skulle få fler nu när jag testade M2 men det är inget jag märkt av!

Våga testa, får du några bieffekter som du inte vill ha så slutar du bara. Folk säger ju här att t ex leverfläckarna försvinner när du slutat med M2. Det ända jag märkt är att jag kan må lite illa när jag tagit en spruta (men inget överdrivet, går bort så fort jag äter något) och att min kropp känns varmare. Detta beror säkert på att jag även solat solarium men de 2 första dagarna jag testade så blev ja varm (och då solade jag inte). Inte så att jag svettats eller så, mer att huden känns varm. OTE]

tack för uFörligt svar! Helt rätt, märker ja att ja får för mycket leverfläckar så drar ja ner dosen, alltid bättre att köra på .10 än ingenting alls

Citat:
Ursprungligen postat av MrOlzzon
jag har nu börjat använda mt2, det är första dagen idag. ska bli 0.2mg ED i en vecka nu och 2x0.2mg resten av året, eller kanske hela livet tillochmed

så frågan till er är då om det finns några studier om långtidsanvändande, dvs kan man få cancer av skiten? använder inte så nyttiga saker iövrigt men men


Det är ja också nyfiken på! Verkar inte finnas många som brukat de särskilt länge

Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Men va räknas som små doser? Och kan man skita i uppladdningsfasen då och bara ta en spruta innan man hoppar in i solariet?
Mitt förslag är att du testar dig fram. Börja med 0,15 mg och känner du att du inte blir tillräckligt brun så tar du 0,20 istället osv tills du hittar en bra balans! Märker du att du får massa leverfläckar som du inte vill ha så sänker du dosen eller lägger av helt. Det verkar vara väldigt individuellt så tror ingen här kan svara på vilken dos som är perfekt för dig.

Jag har inga problem med att bli brun på sommaren (men hatar att ligga och sola pga rastlöshet och tidsbrist så därför jag nu testat M2!) så för mig kanske det räcker med lägre dosering än för personer som har väldigt svårt för att bli bruna/lätt för att bränna sig

Jag har lite fräknar året om så var rädd för att jag skulle få fler nu när jag testade M2 men det är inget jag märkt av!

Våga testa, får du några bieffekter som du inte vill ha så slutar du bara. Folk säger ju här att t ex leverfläckarna försvinner när du slutat med M2. Det ända jag märkt är att jag kan må lite illa när jag tagit en spruta (men inget överdrivet, går bort så fort jag äter något) och att min kropp känns varmare. Detta beror säkert på att jag även solat solarium en de 2 första dagarna jag testade så blev ja varm (och då solade jag inte).[/quote]
2015-03-03, 13:59
  #11395
Medlem
jambalajazs avatar
Rekommenderar ni melanotan för en rödhårig? Skulle va gött o inte behöva smörja sig 24/7 o vara rädd för att bli som en kräfta
2015-03-03, 21:27
  #11396
Medlem
jag har nu använt mt2 i 5 dagar. har inte hunnit att sola men är redan mycket brunare. verkar svara bra på skiten
2015-03-04, 00:36
  #11397
Medlem
perhammars avatar
Har blandad melanotan som stått i kylen sen i somras (juli), är det bara att slänga eller kommer den ge effekt fortfarande?
2015-03-04, 02:02
  #11398
Medlem
Babsis avatar
Kan man kombinera reductil och melanotan? Kan jag få biverkningar om jag någon gång festar till på lite tramadol eller koks etc när jag går på melanotan o reductil
2015-03-04, 09:03
  #11399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOlzzon
jag har nu börjat använda mt2, det är första dagen idag. ska bli 0.2mg ED i en vecka nu och 2x0.2mg resten av året, eller kanske hela livet tillochmed

så frågan till er är då om det finns några studier om långtidsanvändande, dvs kan man få cancer av skiten? använder inte så nyttiga saker iövrigt men men
Du kommer se ut som ett dörrvaktsmiffo på vintern om du kör samma dos året om.. Halvera åtminstone dosen och soltiden på vintern.
2015-03-05, 12:13
  #11400
Medlem
Sju dagar och en solning är inte så mycket.
Ta 0,5mg dagligen i 2-3 veckor och sola direkt efter du injicerat, max en timme efter, 2 ggr i veckan, så ska du se det händer saker.

Citat:
Ursprungligen postat av backflash21
Jag har solat en gång bara, tror jag vart förkyld normalt. Hade dock en kemisk smak i munnen som va jävligt otrevlig.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback