Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-26, 16:42
  #9121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Tack! Du upplever alltså en liten boost av paracematol?
Ät och dryck produkter med högt ph för att förlänga halveringstiden på tjack. Bikarbonat-lösning är väldigt bra. Juice och frukter med lågt ph- dåligt. Detta har en stor betydelse för hur snabbt amfetaminet försvinner ut i toalettstolen. Tror du kan läsa mer om detta i fass under Elvanse-avsnittet.
Citera
2015-02-26, 17:03
  #9122
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Tack! Du upplever alltså en liten boost av paracematol?

Jag har hört att denna kombo inte är bra.. Ny forskning visar dock att paracetamol inte är bra ens ensam så tja vad vet jag.
Citera
2015-02-26, 21:45
  #9123
Medlem
Har fått ganska ont i leder samt muskler. Jag tar endast små doser nasalt. Kan det bero på att centrala nervsystemet inte får vila tillräckligt? Jag tränar cirka 3ggr vecka. Tar aldrig tjack i samband med träningen dock.

mvh
Citera
2015-02-26, 23:21
  #9124
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Hej
Jag och frugan har planerat ett race nu i helgen, problemet är dock att vi har blivit bjudna på middag av hennes päron på lördag. Vi vill helst inte tacka nej till det.

Min fråga är nu om jag kan ta en stesolid eller två för att få bort stissigheten innan middagen och sedan efter middagen fortsätta racea?

Med vänlig hälsning!

Edit: såg nu att det inte var stesolid utan rivotril 2mg (klonazepam) ifall det spelar någon roll
Citera
2015-02-27, 00:48
  #9125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Hej
Jag och frugan har planerat ett race nu i helgen, problemet är dock att vi har blivit bjudna på middag av hennes päron på lördag. Vi vill helst inte tacka nej till det.

Min fråga är nu om jag kan ta en stesolid eller två för att få bort stissigheten innan middagen och sedan efter middagen fortsätta racea?

Med vänlig hälsning!

Edit: såg nu att det inte var stesolid utan rivotril 2mg (klonazepam) ifall det spelar någon roll

Ja. Ikto är soft
Citera
2015-02-27, 18:52
  #9126
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Hej
Jag och frugan har planerat ett race nu i helgen, problemet är dock att vi har blivit bjudna på middag av hennes päron på lördag. Vi vill helst inte tacka nej till det.

Min fråga är nu om jag kan ta en stesolid eller två för att få bort stissigheten innan middagen och sedan efter middagen fortsätta racea?

Med vänlig hälsning!

Edit: såg nu att det inte var stesolid utan rivotril 2mg (klonazepam) ifall det spelar någon roll
Skippa det ena eller det andra, ifall föräldrarna inte uppskattar drogade besökare. På så vis slipper ni både oroa er och riskera att bli påkomna.
Citera
2015-02-27, 23:13
  #9127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Hej
Jag och frugan har planerat ett race nu i helgen, problemet är dock att vi har blivit bjudna på middag av hennes päron på lördag. Vi vill helst inte tacka nej till det.

Min fråga är nu om jag kan ta en stesolid eller två för att få bort stissigheten innan middagen och sedan efter middagen fortsätta racea?

Med vänlig hälsning!

Edit: såg nu att det inte var stesolid utan rivotril 2mg (klonazepam) ifall det spelar någon roll

Ja, det kan ni. Det är ingenting jag rekommenderar men om ni tar 2mg ikto var ca 2-2.5 timmar innan middagen bör aptiten vara tillbaka och ni kommer kunna fungera socialt. Beroende på hur mycket tjo ni tagit och hur länge ni kört kan ni vara slitna och upplevas trötta, sega osv. Detta är baserat på mig själv och min tolerans. Om ni vill vara helt säkra så spara på tjacket och ikton till efter middagen.
Citera
2015-02-27, 23:24
  #9128
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Har fått ganska ont i leder samt muskler. Jag tar endast små doser nasalt. Kan det bero på att centrala nervsystemet inte får vila tillräckligt? Jag tränar cirka 3ggr vecka. Tar aldrig tjack i samband med träningen dock.

mvh
Cs-droger gör dig jävligt stel asså. Jag vart smidig som ett kylskåp efter ett års missbruk eller nå sånt. Eftersom noradrenalinet utsöndras så kraftigt så kommer du in i ett fight-and-flight-mode och hela du spänner dig.
Citera
2015-02-28, 01:42
  #9129
Medlem
davvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Hej
Jag och frugan har planerat ett race nu i helgen, problemet är dock att vi har blivit bjudna på middag av hennes päron på lördag. Vi vill helst inte tacka nej till det.

Min fråga är nu om jag kan ta en stesolid eller två för att få bort stissigheten innan middagen och sedan efter middagen fortsätta racea?

Med vänlig hälsning!

Edit: såg nu att det inte var stesolid utan rivotril 2mg (klonazepam) ifall det spelar någon roll

Om ni har någorlunda koll på tjack, alltså doser och så vidare. Så om ni börjar på fredagen med en fet pizza var innan ni sätter igång och sedan ser till att ni inte tar monsterdoser a´la helfläng utan håller er på en hyfsad nivå där man fortfarande har koll på vad man håller på med. Så ska det va lugnt om ni ser till att dricka vatten och kanske äta något under natten plus strypa påfyllningarna typ 6-8h innan middan och tar en ikto och vilar 2-4h, dushar sen fyller på med en halv ikto OM det behövs innan ni ska dit, eller under middagen.

Det bästa är ju att vänta, men så gjorde jag förr när jag hade den disciplinen. Funkade helt ok även om man är något disträ. Men jag är också en sån som inte kan låta en påse ligga, tyvärr. Dumt råd nu när jag tänker efter. Det kan ju också bara vara ett sätt att börja tumma på sin disciplin vilket inte sällan slutar i rännsten när man tummar vidare framåt...
__________________
Senast redigerad av davvo 2015-02-28 kl. 01:47.
Citera
2015-02-28, 06:21
  #9130
Medlem
Hej ber om ursäkt om detta frågats tidigare i tråden. Jag är lite nyfiken på något lätt ätligt när man har dragit lite? Har läst att folk gillar att äta yogurt och frukt, men vad föredrar ni, och vad finner ni "lättast" att äta? (Provade pizza men det degade ju bara till sig i munnen efter 2 minuters tuggande)
Citera
2015-02-28, 09:34
  #9131
Medlem
davvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FapLars
Hej ber om ursäkt om detta frågats tidigare i tråden. Jag är lite nyfiken på något lätt ätligt när man har dragit lite? Har läst att folk gillar att äta yogurt och frukt, men vad föredrar ni, och vad finner ni "lättast" att äta? (Provade pizza men det degade ju bara till sig i munnen efter 2 minuters tuggande)

Har man svårt att äta på tjacket så funkar jordgubbskräm och mjölk, alldeles utmärkt. Dessutom går det lättare att äta annan mat typ direkt efter. Även mjölk och olika flingor, typ cornflakes gärna med en del socker på eftersom socker smakar gudomligt efter nåt dygn vaken.

Själv har jag inga större problem att äta på det, men de här grejerna minns jag va bra förr inte minst för att stimulera vidare aptit.
Citera
2015-02-28, 10:41
  #9132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davvo
Har man svårt att äta på tjacket så funkar jordgubbskräm och mjölk, alldeles utmärkt. Dessutom går det lättare att äta annan mat typ direkt efter. Även mjölk och olika flingor, typ cornflakes gärna med en del socker på eftersom socker smakar gudomligt efter nåt dygn vaken.

Själv har jag inga större problem att äta på det, men de här grejerna minns jag va bra förr inte minst för att stimulera vidare aptit.
Tack! Ska prova att "tjacka" det. Haha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback