Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-25, 23:11
  #4537
Medlem
Tercios avatar
hur är säsongen såhär långt? jag har sett delar av tidigare säsonger men slutade titta eftersom jag tyckte det var för lite fokus på mat och för mycket personer, prat och klyschig musik. Någon skillnad eller precis samma?
Citera
2015-02-25, 23:21
  #4538
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
hur är säsongen såhär långt? jag har sett delar av tidigare säsonger men slutade titta eftersom jag tyckte det var för lite fokus på mat och för mycket personer, prat och klyschig musik. Någon skillnad eller precis samma?
Bra tycker jag. Mycket duktiga amatörkockar och en ung supertalang som gör mat som uppenbarligen håller högsta standard och är ögongodis. I övrigt inslag av det du nämnde (prat och klyschig musik) blandad med tillrättalagd dramatik men något mindre efter att knösen Per Moberg försvann.
Citera
2015-02-25, 23:51
  #4539
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Bra tycker jag. Mycket duktiga amatörkockar och en ung supertalang som gör mat som uppenbarligen håller högsta standard och är ögongodis. I övrigt inslag av det du nämnde (prat och klyschig musik) blandad med tillrättalagd dramatik men något mindre efter att knösen Per Moberg försvann.

tackar för omdömet. får kanske ge det en chans då.

funkar bättre om man hoppar in efter castingen tycker jag. Den är värst.
Citera
2015-02-26, 00:04
  #4540
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Han har nog en framtid som kock om han vill (uppenbarligen) men om han blir ett namn som gör TV-karriär återstår att se. Så här långt i tävlingen har han iaf varit extremt dominant. Jag undrar hur tankarna går kring de andra deltagarna i det här skedet som tävlar mot en så ung kock som hittills utmärkt sig som en så sällsynt talang. Det måste tära på självförtroendet att tävla mot Filip och då måste det ändå påpekas att de övriga är riktigt vassa de med. Faran för Filip är att falla/pressas under sin egen tyngd och favoritskap men han verkar hantera press väl så här långt.

Det ska naturligtvis mycket till för att han ska åka ut, men man ska aldrig säga aldrig - han kan hamna i en lagtävling där laget torskar och där den efterföljande tävlingen är nåt som han är totalt rudis på...
Citera
2015-02-26, 00:22
  #4541
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
hur är säsongen såhär långt? jag har sett delar av tidigare säsonger men slutade titta eftersom jag tyckte det var för lite fokus på mat och för mycket personer, prat och klyschig musik. Någon skillnad eller precis samma?
Mycket bättre säsong i år, bättre deltagare, också faktiskt mer fokus på maten tycker jag.

Förra säsongen däremot var en katastrof.
Citera
2015-02-26, 03:46
  #4542
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Han får vara precis hur genialisk han vill.
Men han har en personlighet som jag inte kommer överens med.


Håller med.

Han är jätteduktig och har onekligen talang.

Men det har stör mig på är hans superklyschiga meningar, hela tiden. Så fort han öppnar munnen så är han så FRUKTANSVÄRT politisk korrekt hela tiden. Han är superpositiv hela tiden, 100% förstående till ALLT, och är verkligen äckligt ödmjuk och inställsam.

Nej, jag ser hellre att någon vinner som har lite stake, stark personlighet/karaktär, som inte är PK i allt som sägs.
Citera
2015-02-26, 07:40
  #4543
Medlem
baso80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Spelar ingen roll. Han kommer stå och laga mat i morgontv hel oavsett.

Filip är jätteduktig med någon personlighet som funkar som TV kock skulle jag inte säga att han har. Han är skittråkig att lyssna på och känns som en gammal gubbe i en 19 årings kropp.

Fredrik har en betydligt mer passande (utåtriktad och rolig) personlighet som gör sig bättre i TV.
Citera
2015-02-26, 07:57
  #4544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baso80
Filip är jätteduktig med någon personlighet som funkar som TV kock skulle jag inte säga att han har. Han är skittråkig att lyssna på och känns som en gammal gubbe i en 19 årings kropp.

Fredrik har en betydligt mer passande (utåtriktad och rolig) personlighet som gör sig bättre i TV.

Ja, så är det. Att vara Tv kock handlar inte om att vara bra på att laga mat utan att kunna underhålla. Tittaren smakar inte på maten ändå.

Filip lär inte bli TV kock utan kommer arbeta i restaurangkök på heltid.
Citera
2015-02-26, 08:15
  #4545
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, så är det. Att vara Tv kock handlar inte om att vara bra på att laga mat utan att kunna underhålla. Tittaren smakar inte på maten ändå.

Filip lär inte bli TV kock utan kommer arbeta i restaurangkök på heltid.
han är ung och slappnar nog av med tiden. Lite som "Pippi på kalas" var han i början med sitt chefande men den biten har lagt sig och jag tror han kommer växa fram i tv:n. Han har framtiden för sig och mat i någon form kommer han att arbeta med.
Citera
2015-02-26, 16:27
  #4546
Medlem
Är det bara jag som är less på alla lagtävlingar? Såg att det skulle bli en nästa vecka också, det är ju en individuell tävling så jag ser hellre att dom tävlar själva alla mot alla. Nu kan det ju faktiskt bli så att en person drar ner hela laget så förlorar dom, sen hamnar Philip i en utslagsduell som är ett smaktest och råkar gissa på färsk timjan så skulle det varit torkad timjan så ryker han fast han kanske är den värdigaste vinnaren.
Citera
2015-02-26, 18:37
  #4547
Medlem
DoctorSuns avatar
Sätter mina potäter på Ludvig. En underdog med stor kreativitet och en vetenskaplig approach till matlagning (av att döma från förra avsnittet). Hoppas på honom, Filip och Fredrik i finalen.
Citera
2015-02-26, 19:16
  #4548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Är det bara jag som är less på alla lagtävlingar? Såg att det skulle bli en nästa vecka också, det är ju en individuell tävling så jag ser hellre att dom tävlar själva alla mot alla. Nu kan det ju faktiskt bli så att en person drar ner hela laget så förlorar dom, sen hamnar Philip i en utslagsduell som är ett smaktest och råkar gissa på färsk timjan så skulle det varit torkad timjan så ryker han fast han kanske är den värdigaste vinnaren.

Avskyr när det är lagtävling.

Det är så jä-a tråkigt att titta på också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback