17 941 besökare online
949 359 medlemmar • 49 512 901 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Resor Europa Norden och Baltikum
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Månsan
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91 
Jag har bara åkt med Cinderella två gånger, båda på helg, och då kollade dom igenom väskan rätt bra så jag skulle säga att det är ganska svårt att få med sig alkohol. En klassiker är väl att om man har med sig tjejer så ha man sprit i en rejält tät kasse/påse och smugglar det i BH:n #F-kupa

Vad är grejen med att smuggla med sig sprit?
Har dom infört alkoholförbud ombord? Otroligt dåligt för affärerna i så fall.

Lime32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan 
Vad är grejen med att smuggla med sig sprit?
Har dom infört alkoholförbud ombord? Otroligt dåligt för affärerna i så fall.
Har inte heller fatta grejen med det. Om man nu vill sitta i hytten och dricka medhavd sprit kan man väl lika gärna köra förkrök hemma och sen gå ut på den lokala klubben. Men det är väl det klientelet man får när det är gratis att åka och bussar in grabbarna grus från Fagersta för att fylla upp ombord.

Wunderbaum91
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Jag kan inte säga att jag har smugglat med sprit någon gång, har ju däremot hört folk som gör det när taxfreen är stängd på utresan som den är ibland, men för övrigt så känns det lite onödigt, vill man spara pengar...åk inte på kryssning.

Wolfie1987
Medlem
Hej vi är ett gäng på mellan 4-6 personer som hade tänkt att åka. Vi kör helgen Fredag-Söndag 27-29 Mars. Eventuellt funderar vi på att först ta en kryssning fredag och sedan köra en ny på lördagen och det handlar i så fall om Galaxy + Viking. Är vi för sent ute på det? Min polare var iväg en sommar. Tråkigt nog var det mer eller mindre helt dött på folk och tomt på dansgolvet. Vinterhalvåret är tydligen bäst. Vilka färjelägen utgår dom ifrån? Kan hända att fler frågor kommer så småningom. Tack på förhand!

Svara på ämne

Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Svara Topp Dela