18 864 besökare online
967 671 medlemmar • 50 527 167 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Livsstil Jakt, fiske och vildmark
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Fettsprutan
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen 
En intressantare fråga är väl egentligen vad jägare själva har för uppfattning om jägare. Vad miffona som rotar i köttdisken på Willys tycker i gemen är ju väntat.

En fråga till alla er jägare: Vad gör en bra jägare? Vilka kvaliteer ska man ha? Vem som helst som inte är efterbliven kan ju skaffa jägarexamen, och därför antar jag att denna inte gör en jägare till jägare. Kan man lära sig att bli en bra jägare, eller är det något man till stor del har medfött?

En annan undring. Leif GW sa nån gång att han kunde se det i ögonen på någon om de var en bra jägare eller inte. Han är för skön, men finns det någon sanning i det? Finns det kanske andra sätt att se om någon är bra jägare, i exempelvis kroppshållning. Flummigt som fan, men har ni någon uppfattning eller tycker er gjort vissa observationer.

Haha, märks som fan att jag är ett asfaltsbarn.

Ödmjukhet, intresse och lite envishet.

Vissa "jagar" ett helt liv utan att fatta någonting.
Andra har förmågan att ta till sig andras erfarenheter blixtsnabbt.

Kan vara svårt, ja, men brukar visa sig efter ett tag... en kombination av kroppsspråk, utrustning/kläder och hur man uttrycker sig. Samt agerande i en skarp situation naturligtvis.

GW odlar sitt varumärke, han är bättre på det än att jaga, om man säger så
...terrorister i vilket land som helst hade mördat en kär släkting tillika på fredsuppdrag av FN:s generalsekreterare, så skulle jag knappast med glädje ha förärat detta land med statsbesök. Allra helst om mördarna förblivit ostraffade, prisats av landets medborgare, vilka dessutom valt att rösta fram de ansvariga till landets politiska ledare.

Fettsprutan
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk 
Nog är detta en jägare alltid han har jägarexamen och har tydligen varit vitt känd i jaktkretsar som en mycket kunnig rovdjursjägare så det till och med har gjorts särskilda reportage om honom.
Så ser honom som jägare i första hand sedan att han avslöjats nu och därmed av andra jägare blir ansedd som ett rötägg är väl mer en spegling av att det faktiskt förekommer illegal jakt runt om i landet.
Ska bli intressant att se vad dessa APU rangers som tar järagexamen och ska infiltrera jägarkåren kommer att avslöja
(min fetning)

Ja vad tror du? Till i dag har APU inte lyckats lagföra någon alls, däremot har deras egna företrädare både polisanmälts och dömts i domstol för sin verksamhet.

"Infiltrera jägarkåren"? Vad lever du i för värld? Verkligheten är inte en roman av John le Carr'e.
...terrorister i vilket land som helst hade mördat en kär släkting tillika på fredsuppdrag av FN:s generalsekreterare, så skulle jag knappast med glädje ha förärat detta land med statsbesök. Allra helst om mördarna förblivit ostraffade, prisats av landets medborgare, vilka dessutom valt att rösta fram de ansvariga till landets politiska ledare.

hogerspoket
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan 
Ödmjukhet, intresse och lite envishet.

Vissa "jagar" ett helt liv utan att fatta någonting.
Andra har förmågan att ta till sig andras erfarenheter blixtsnabbt.

Kan vara svårt, ja, men brukar visa sig efter ett tag... en kombination av kroppsspråk, utrustning/kläder och hur man uttrycker sig. Samt agerande i en skarp situation naturligtvis.

GW odlar sitt varumärke, han är bättre på det än att jaga, om man säger så

Han är dock en fena på att sitta i torn - jag vill minnas att hans mark har högst torndenistet i Sverige.

Sen har han väl några anställda som sköter marken - så han är ju mer nyadel än representant för den svenska jägarkåren, imho...
--

Och ja, det ska bli jävligt festligt att se APU-mupparna försöka 'infiltrera' jägarkåren...

En hunn å hagelbössa - hä'nte ägodelar. Hä' familj.

Vertrou in God en die Mauser.

Svara på ämne
Svara Topp Dela