Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-24, 21:36
  #1
Medlem
Såg ett mycket intressant inlägg från en äldre dam, uppväxt i Rumänien som verkade ha väldigt bra koll på det sanningsenliga vad gäller de tiggande EU-migranterna!

Citat:
Jag är en knappt 70-årig pensionär som har bott och kämpat för att överleva i ert land i nästan 30 år nu. Har alltid respekterat myndigheterna, har varit laglydig, har betalat skatt även då jag inte haft arbete, är akademiker med universitetsexamen i filologi taget i Rumänien och validerat för maxpoäng, efter examen på Stockholms universitet.

Jag är också tecknare, poet, kan flera språk. Mer behöver jag inte säga nu, jag vill bara att ni ska veta att jag är vid sunda vätskor, att jag inte förvrider fakta och inte hitta på saker heller. Hjärtat brister på mig när jag ser vad som hänt med Sverige på senaste tiden, gråter för att jag är så orkeslös och varken kan eller får hjälpa människor – och ingen hjälper mig, men jag ber inte om hjälp. Allt jag vill är att bli trodd på heder och samvete och enligt alla äkta bevis och underlag jag har för stöd till min berättelse om rumänska tiggarna.

Det ni och andra stödgruppe har gjort är beundransvärt, er hjälp syftar till ”a good cause”. Men, gott folk, vad har ni gett er in på?! Det tjänar ingenting till att engagera er i fortsättningen, andra har gjort det i upprepade gånger, både i hemlandet (Rumänien) och här i Sverige med samma nollresultat.

En del av stödgrupperna blev dränerade på motivation och tyckte med rätta att de inte orkade mer.
Stödgruppen i Småland hade redan givit dem pengar för att hålla ut resten av vintern. Tiggarna kom tillbaka från Rumänien för att kräva stödgruppen på ytterligare 100.000 kronor. De låtsades vara misstrogna och misstänksamma, även olyckliga för att ge dem i stödgruppen samvetskval och pressa dem för mer och mer. De har dränerat välgörarna på motivation, de vill dränera dem alla på pengar också, på allt de äger och har, tiggarna är som en bottenlös säck, en kravmaskin. Deras ”kultur” består just i det – att klaga och gnälla för att få plocka så mycket som möjligt av naiva människor. Läs gärna det jag berättar om rumänska romer – jag vet vad jag pratar om. Det liknar nästan en skräck historia, och när folk drabbas av skräcken, blir det ibland för sent.

Stödgrupperna har ingen anledning till självförebråelse, de agerade som alla godtrogna osjälviska människor bör. Hoppas att de och ni också kommer att bedöma situationen objektivt medan tid är och hålla garden uppe utan att ge vika för tiggarnas aberranta krav och beteende. De är riktiga blodiglar, dessa efterhängsna profitörer.

De är förrädiska, tar sig alltid till fula knep och brusar upp plötsligt, oprovocerat. Och de är mästare på att ljuga rakt upp i ansiktet på alla, lika bra som de spottar en i ansiktet och tvekar inte att begå brott, de hyser ju begär till det. Det är ett normaltillstånd hos zigenarna. Ser ni – jag använder inte ordet ‘romer’, de förtjänar inte eufemismen.

Ni kommer ju ihåg barnen i TV-reportagen om mardrömlika barnhemmen fyllda med vanställda och förståndshandikappade barn som svenska televisionen frossade i att filma i Rumänien på 1990-talet. Vems var barnen? De var zigenarbarn, övergivna av sina föräldrar i Bukarests underjordiska kanaler med en tub klister att sniffa på istället för mat. Kommunerna fick ta hand om dem i åratal så snart de hittades efter revolutionen.

Inte för länge sedan vägrade zigenarna folkbokföra sig, de vägrade skicka sina barn till skola – barnen fick endast lära sig tigga, spotta och sparka människorna på gatan, yttra grova svordomar och röka vid en mycket tidig ålder. Zigenarna livnärde sig som de ville: på stölder, rån, häleri, bedrägeri, tiggeri. Efter revolutionen, försökte man sätta pli på dem genom att erbjuda jobb till de arbetsföra och hjälp (bidrag) till gamla och sjuka, barnen började gå i skola. Ett lågt antal zigenare accepterade arbetserbjudandena – en del anpassade sig till det nya samhället och de nya arbetsmiljöer, de fick t o m yrkesutbildning. Sådana kan man kalla romer – de arbetar och betalar skatt som övriga rumäner gör och lever ett gott och hedersamt liv. De flesta gick dock inte att ‘tämjas’ – deras natur är starkare – de kan inte leva utan att ljuga, stjäla, råna, våldta och mörda, anfalla och misshandla förfärade människor (gamla, kvinnor och barn) som är underlägsna vad kraft och självförsvarskapacitet gäller. Det är deras ”raison d’être” och ni, svenskar, köper det, de har så lätt att manipulera er. Just sådana kallas fortfarande för zigenare i Rumänien.

I hemlandet är lagen lika för alla, men de gillade inte att bli häktade, anklagade och dömda till fängelse, så att folket skulle andas ut och inte barrikadera sig inomhus p g a rädsla för tjuvar och rånare. Efter att Rumänien fått inträde i EU, ville romerna plötsligt folkbokföra sig, skaffa ID-handlingar och resa utomlands. Och så migrerar de till väst Europa där människorna är naiva och lätt att föra bakom ljuset, där de kan begå brott ostraffat och, dessutom, få betalt för det i en plastmugg! Det finns inga anständiga tiggare bland migranterna, de är ‘fotsoldater’ i en landsomfattande maffiaorganisation.

De blev organiserade av stenhårda, erfarna och rika zigenare som ville expandera sina affärer både i Rumänien och i övriga Europa. De som står i pyramidspetsen kallas ‘bulibascha’ på deras språk, d v s ‘gudfader’, ‘baron’ eller ‘capo di tutti capi’. Ganska fort blev zigeromerna (passar ordet bättre?) jätteduktiga på att simulera vad som helst, skickliga övertygande lögnare. Tiggarna – entreprenörer? Deras mest lyckade entreprenad är att utveckla tiggeriet från en yrkeskategori till en konst, deras förfinade ‘modus operandi’ duperar folk som inte känner till deras natur eller vägrar se medaljens baksidan, som det sägs.

För drygt två timmar sen såg jag programmet Madonnafallet om prostitutionshärva i Göteborg. Polisen har avlyssnat och filmat två hallikar som väntade på Landvetterflygplatsen på ‘nytt bagage’ från Rumänien, d v s två tjejer som skulle jobba för dem. Alla fyra pratade rumänska och även om man inte nämnde och killarnas ansikten var suddiga kunde jag se att de var zigenare – hallikar – deras sätt att prata indikerade samma sak. Konstigt nog, när dessa business people var förhörda av polisen – förnekade alla till brott. Tjejerna påstod att de gör vad de gör frivilligt, att de inte är några offer. Tjejer från andra håll i Sverige var trötta och rädda – blev skickade till Rumänien där en grupp kvinnliga socialarbetare (ledda av Mariana, en äldre och erfaren socialtant) tar hand om dem på et skyddshus som är faktiskt en trevlig och modern farm med husdjur där tjejernas småbarn trivs jättebra. Ett sorgligt fall: en ung kvinna som prostituerades i Italien behövde särskild omsorg och behandling – hon var så avdankad att hon inte orkade sköta om sina tvillingar. Dat var Mariana och övriga socialarbetarna som matade och pusslade med bebisarna. Ser du att det finns resurser för alla socialfall i Rumänien. Landet är inte som svenska politiker påstår – fattigt, med utsatta människor o s v. Rumänien är ingen Malmö – det finns inte utanförskapsområden, inga ‘no-go zones’. Vem kan denna teori gynna – undrar jag. Det är dumt att hävda att det inte finns organiserat tiggeri, bara utsatta romer som svälter ihjäl i hemlandet och därför de behöver lindas i bomull på medborgarnas bekostnad här. Det är hård kritik, men någon måste vara medveten och agera ögonöppnare. Om det är förbjudet uppifrån att säga motsatsen till det man hör, då bryr jag mig inte. Men jag är inte någon gammal toka !

Programmet Madonnafallet sändes i en sista repris tisdagen 17 februari på SVT 24, kl.23:50. De som tittat på programmet kunde se hur socialtjänsten fungerar i Rumänien, hur offren – riktiga offer – tas om hand.

Zigeromska mafiosi håller med på att vinna mark i väst Europa; ni är så naiva, godtrogna och känsliga.

Ingen tvingar zigenarna att tigga, de är inte utsatta och utnyttjade, konflikterna mellan tiggare och ‘bossar’ (organisatörer och övervakare på ‘operationsfältet’) är sporadiska. De som gör uppror vill vinna ert förtroende för att ni ska tycka synd om dem, i hopp att kunna stanna kvar i Sverige och bli officiellt försörjda – de och sina familjer. De tänker få bidrag, bostad och tigga samtidigt, stjäla och råna också, precis som de gör i Rumänien – fast där är lagarna samma för alla medborgare, inte som här!!

Att känna sig skyddade av politikerna, av polisen (!) gör inte saken bättre. Det blir som i ett gammalt klokt svenskt ordspråk: ”Ger man djävulen ett finger, tar han hela handen”.

En sak måste också nämnas: tiggarna, enligt tradition, har en förälskelse till lägereld. De kallar sina tillfälliga ställen ”schatra” där de samlas i grupp runt lagerelden – ju större gruppen, desto högre blir lågorna. När de lämnar en schatra, är det bara skräp, bråte och avföringar kvar. Bortslösat arbete att ta bort eländet på ett ställe för det dyker upp snart på något annat ställe. I Rumänien blev det ofta allvarliga följder som: skövlat skogsområde, även brand efter zigeromernas osläckta lägereldar.

Att visa empati bortom allt förnuft är ännu skadligare – även för er – romernas välgörare. Utan att ha fått rätt information och fakta, riskerar ni att slita hälsan, tålamodet och ni hamnar i en situation då ni inte ser en vettig utgång. När ni lyckas få tiggarna på bussen för att åka hem till Rumänien eller Bulgarien, förklara för dem att om de skickas av ‘bossarna’ tillbaka till Sverige, blir de inte längre välkomna hit. Det är upp till er att ta ett beslut och lösa problemet. Ni får tänka också på att man måste garantera tryggheten och lugnet i alla bostadsområden, särskilt på glest befolkade trakter.

Citera
2015-02-24, 21:37
  #2
Medlem
Forts

Citat:
Jag tyckte synd om Rovana Plumb, Rumäniens socialminister. Hon blev kallad till Sverige och tvungen att stå ut med hårda ansiktsuttryck och frusna blickar från Sveriges två ministrar Åsa Regnér och Annika Strandhäll. Rovana Plumb vet mycket väl om zigenarnas fria leverne och olagliga sysselsättningar, men fick inte berätta – de två svenska mäktiga damer ville absolut inte höra sånt ‘käbbel’. Principen ”människors lika värde” får aldrig slå slint! Alla svenskar MÅSTE övertygas om det, oavsett procedur eller medel.

//Själv kan jag inte glömma nu, efter 58 år, ett horribelt spektakel jag såg på under mitten av ’50-talet i hemlandet: kringvandrande zigenare plågade till döds – sakta och sadistiskt, med träpåkslag – en gammal björn som de hade dresserat att dansa på bakbenen. De drog först i en kedja med ring som var fast i nosen, stackars djuret röt, blödde och led, orkade inte mer och då började ‘dressörerna’ slå det i huvudet med träpåkarna. Gendarmen i byn som var där på torget, tog fram pistolen och ville få slut på björnens lidande, men zigenarna tog bort mannens pistol och hotade honom till livet. Därefter fortsatte de det grymma spektaklet, medan en zigenerska gick runt med håven för pengar. Jag var då nästan 12 år gammal, på besök under sommarlovet hos morföräldrarna i en by vid Donau. Mormor kom springande och tog mig hem, men jag var skakad och hade mardrömmar länge efteråt.//

Dagens polis och speciella insatsstyrkor är duktiga, kunniga och modiga nog, men kan inte alltid få pli på brottslingarna som inte ens kan prata rumänska artikulerat – de flesta av dem. Deras dialekt består av gutturala ljud och skabrösa svordomar och hotelser om grymma, sadistiska och perversa våldtäkter de kastar omkring till folk som inte faller i smaken på dem eller vägrar ge pengar. De kan knappt läsa och skriva. De vägrar fortfarande att lära sig någonting alls.

Var snälla och se på de 22 korta reportage med videoklipp från TVR (televiziunea romana) – Rumänska Televisionen – de är äkta dokument. Jag har översatt själv reportrarnas kommentarer. Klicka gärna på länkarna, ge er till tåls, läs och titta, titta och läs. Visa dem för era kolleger och vänner. Det är inga rykten, inga skvaller – endast sanning.

Deras soldatmafiosi på gatorna omkring oss, här i Sverige, hatar rumäner som bor i väst Europa. Vi är ju en fara mot dem, vi kan avslöja deras livsstil i Rumänien – vi kan ju berätta. Jag var hotad med våldtäkt, mord och mordbrand av tiggare på gatan, samma ögonblick de hört mig yttra ett rumänskt ord. Om jag får, ska jag berätta om det för er med ett annat tillfälle.

Här kommer 22 videoklipp – om zigenarna lyxliv
i stora, mellanstora och små orter i Rumänien – praktiskt taget överallt. Klicka gärnapå länkarna.

# 1. Sat de tigani palate castele (Zigenarby, palats, slott) http://youtu.be/1d2lr-pLFio

# 2. Asta-i Romania – luxul romilor de peste Prut, fenomen unic in Europa (Detta är Rumänien – romernas lyxiga liv i zigenarbyn Soroca vid floden Prut – unikt fenomen i Europa).
http://youtu.be/m_OeJ9KinZ0
En TV-reporter inleder det 10 minuters långa reportaget med att presentera en vulgär mischmasch av arkitektoniska stilar som romerna väljer – även en kopia (under byggnad) av Vita Huset i Washington! Robert Cerari – ordförande för romernas förening i Moldova (rumänska Moldavien) – visar upp sitt palats där han bor med familjen. Artur Cerari är deras stora baron. Enligt honom ”arbetar” familjens vuxna för barnens framtid, så att barnen och barnbarnen ska ha allt de behöver utan att behöva arbeta. ”Baronen” kallar Soroca för ‘capitala romilor’ (romernas huvudstad) – lika viktig för romer som Mecka för muslimer!! Han berättar att alla i byn tävlar med varandra och bygger lyxigare och lyxigare ‘residenser’. De behöver inte ansöka om byggtillstånd, utan de köper tillståndet från myndigheterna – för en massa svarta pengar. Reportern berättar att romerna skaffar enorma förmögenheter via lukrativa affärsrörelser: tiggeri, ficktjuveri, snatteri, stölder, rån, prostitution, utpressning. De har en armé som de skickar ut till väst Europa ledda av många andra ‘underchefer’. Hundratusentals ‘fotsoldater’ sitter och tigger där, de är tränade att se ut som fattiga krakar, de är tränade att ljuga för alla. Rena maffian – baronen (gudfader) heter ‘bulibascha’ på deras språk.

Med andra tillfällen berättade jag om hur jag drabbats av en rabiat tiggerska och hennes ‘chef’ i Östersund. Fick inte hjälp av polisen och jag är fotfarande rädd för att gå och handla på Hemköp för hon sitter där på samma plats med sin mobilkamera bredvid bankomaten. Hon svär vidriga svordomar, gör obscena gester och hotar mig varje gång hon ser mig. Det har hon gjort sedan augusti. Tiggerskans gatuchef är en av romska delegationen som just nu befinner sig på besök in Blekinge – de möter svenskar och zigenare i Blekinge med syftet att hjälpa stackars tiggarna!!
Hör och häpna alltså: en gatuboss som delar tiggplatser åt sina egna kom nu i officiell delegation till ‘hjälp’!!
Vilken cynism och hyckleri! Och svenskarna där i Blekinge har ingen aning vem man förhandlar med …

# 3. Asta-i Romania – clanurile de tigani fac legea, oriunde ar fi (Detta är Rumänien – zigenarklanerna avgör lagen, var de än finns). Reportern berättar om att västlänningarna skrämdes till döds av romerna som skriker hemska, skabrösa svordomar och hotelser. En britt (i blå jacka) får inte ta bild på dem. Sen frågar han artigt varför deras barn tigger vilket förargade den romska kvinnan som gormar åt honom på rumänska: ”Plecati, plecati – daca nu plecati, va sparg capul” (övers: Gå, gå – om du inte går härifrån, ska jag slå sönder ditt huvud!”)
Byn Ciurea (nära Iasi). Byns bulibascha, Ferdinand Stanescu asfalterade huvudgatan i byn för pengar från kommunen för att skona invånarnas lyxiga bilar. Nästa dag gjorde polisen en räd, beslagtog säckar med pengar och grep 35 zigenare. Följden: romerna grät, kastade förbannelser och lyfte upp kjolarna – en gest som uttrycker mycket negativa känslor hos romska käringar samt deras trots, förakt och aggressivitet.
Ni har ingen aning hur otäckt romernas övriga svordomar låter. De smutsigaste, de fulaste könsord, sadistiska uttryck som beskriver bestialiska våldtäktsscenarier ingår i deras vardagliga språk hos män, kvinnor såsom barn fr o m dagisåldern som också börjar röka vid den åldern! De några få rumäner i Sverige kan bekräfta detta. Bulibascha Ferdinand Stänescu har en förmögenhet på 7 millioner euro, en enorm villa, sju bilar ute på gården, flera i garaget. Se också villan på insidan: allt är utsmyckat kostsamt fast i dålig smak, möbler, takkronor, kläder etc.
http://youtu.be/A605eDCwuXw

# 4. Asta-i Romania 2013 – Regii palatelor cu turnulete datori vanduti ( Detta är Rumänien 2013 – Kungarna i tornpalatsen är skyldiga millioner i skatt) – en by strax utanför Bukarest.

Flera ”incidenter” med polisen ”mascatii” (de maskerade insatsstyrkorna) som gör razzia medan romerna protesterar på det enda sätt de vet och kan. Zigenarna gör illegala affärer med skrot, koppar och guld utan att betala skatt. En zigenerska hotar en reporter att hon skulle kasta en mugg kokande kaffe på honom. En annan rom uppe på byggställningen hotar att kasta stenar ner på polisen.
Polisen konfiskerade 27 dyra bilar (värde 1 million euro), 7 kg guld och flera hundra tusen RON (rumänska pengar).
http://youtu.be/DMsDCQ9f9I8
Citera
2015-02-24, 21:39
  #3
Medlem
Forts

Citat:
# 5. Asta-i Romania – tiganii de matase din Timisoara (Detta är Rumänien – ”silkeszigenarna” i storstaden Timisoara). Ett romskt bröllop. Och ett dopp av ett barn – en av de rikaste arvingana i klanen Visinel. I Timisoaraområdet finns tre kända mäktiga zigenarklaner: Stancu, Carpaci ochVisinel.
Money talks – bulllshit works. http://youtu.be/wWiTO3YJ588

# 6. http://youtu.be/tQTPqYdNdjY Interpol gör husrannsakan i staden Timisoara hos tre av de många klaner som heter Carpaci, Stancu och Visinel efter bossarnas namn. De är misstänkta för bilstölder i stor skala i Tyskland: Porsche, Ferrari, Mercedes, BMW à minst 300.000 euro/st. Här är egendomen av en i Stancu-klanen. Resultatet: flera säckar med dokument som avslöjar en muthärva i staden Timisoara. Lokala politiker och tullen blev mutade av zigenarna för att blunda för deras affärer. Här är en liten märklig detalj: en ung rundlig arrogant zigenerska iklädd svart klänning kommer ut – medan hon går några steg till sin dyra bil, säger hon med ett hånfullt leende till pressfotograferna: ”Se till att göra mig bra på bilden, jag är ju fotogenisk”. Money talks, bullshit works! Överallt …

# 7. http://youtu.be/UTO4-sgnTRw Polisen häktar en rom (klanen Carpaci) som inte har rent mjöl i ‘gula påsen': inget ägarbevis, förfalskat registreringsnummer.

# 8. http://youtu.be/Zz1KGllQH8w barnäktenskap: chockerande bilder av 7-8 åringar som blir gifta i det dolda medan ett iscensatt bröllop mellan 2 vuxna är blott en paravan. Enligt en vidrig tradition säljs undermyndiga brudar till brudgummens föräldrar för höga summor. I England t ex ‘kostar’ en zigenarbrud inte mindre än 3500 pund. Fråga ”feministiskt-initiativistiska” Soraya Post – hon är bekant med ‘traditionerna’. Hon gifte bort/sålde sin 16-åriga dotter som några år senare var involverad i trafficking. Fallet lades ned – money talks, bullshit works – igen!

# 9. http://youtu.be/nRYryOhtiy0 Otäck kort film som berättar mer än ett tusen ord. Resita – en industristad i väst Rumänia. Invånarna polisanmäler zigenargängen i stan för misshandel, rån, våldtäkt p g a folk vägrar betala skyddspengar. Somliga är jätterädda och betalar, men torpederna kommer tillbaka och säger att det var för lite pengar och misshandeln bara fortsätter. Poliser och gendarmer grep några och ute på gatan gormar och hotar de övriga att inta polisstationen.

# 10. http://youtu.be/ikQkDdxS1E0 tjuvromer i England

# 11. http://youtu.be/0QEkHWt5oYA Kanada, Ontario. RTV nyheter:
34 rumänska romer arresterades för stöld och bedrägeri. De tillhörde en stor liga (400
professionella tjuvar och rånare). Strax efter de fått socialbidrag som skulle bli till 2 miljoner dollar, började de stjäla: hundratals bestulna personer och affärer (elektroniska varor, leksaker m m) rånades.
De 34 tjuvar lämnade tillbaka endast 85.000 dollar; de hade hunnit överföra över en miljon till banker utomlands.

# 12. http://youtu.be/venWm90rflw
En tiggande rom på franska Rivieran. Han är mycket nöjd med tillvaron, där i Cannes..
Han säger att han jobbat i hemlandet och i Italien, men det var inte bra för han var tvungen att arbeta långa timmar för lika mycket pengar som han får nu, utan att anstränga sig, bara att sitta och tigga på trottoar i Cannes: 30-40 euro om dagen förutom mat och kläder från Röda Korset. Han och familjen ockuperade en obebodd (?) villa (ingen hyra!). Han skaffade två söta husdjur som inbringar ännu mera pengar. Och så, har makan råd att vara hemafru. Det lönar sig inte att arbeta, eller hur?

Och nu – la crème de la crème:

# 13. http://youtu.be/iTVCjvTU274 — Buzescu, 2012: palatele romilor in National Geographic. Ryktet av zigenarnas fabulösa rikedomar har nått alla världens hörn även om en del svenskar – dumma eller smarta – inte vill veta. Hur som helst, National Geographic skickade reportrar och fotografer för att föreviga på film fenomenet ‘Buzescu zigenarbyn i Teleorman län’ . SE VIDEOFILMEN VISAD PÅ TV-KANALEN ”ACASA” – TVR (Rumänska Televisionen).Och de självsäkra, arroganta och fräcka zigenarmafiosi missar inte tillfället att ‘briljera’ – de visar upp sina enorma tillgångar plundrade över hela väst Europa — Sverige är deras största ‘bidragare’ . DRA VID NÄSAN – ett passande uttryck – svenskar, ni är ÄGDA ! Människors lika värde … hmmm?? Ni, svenskar, är undervärderade grovt av era ‘protegéer’.

# 14. http://youtu.be/Q9hXoM_3sRE Tiggarbluff avslöjad på youtube – i Sverige

”En svensk trottoar är som Sheraton” (Lotta Lundberg)
Svenska Dagbladet på 2014-12-20 – 12 läst n gånger. CLUJ Varför kommer rumänska romer till Sverige för att tigga? Författaren Lotta Lundberg reste till en soptipp i Transylvanien och fann en misär som får en trottoar i Stockholm att framstå som rena Sheraton.

Den ovannämnda författare vet inte mycket om romerna i Cluj eller i övriga Rumänien. Hon borde ha sett hur våldsamma, grymma och farliga romerna är.

#. 15. http://youtu.be/0qCaskVxuVo scandal cu tigani pe troleu (=rälsbuss) la Cluj. Zigenare bråkar och stör kollektivtrafiken – busspassagerarna vill kalla polisen, men romerna hånar, skriker och hotar dem.

#. 16. http://youtu.be/7Eq4_t-ww50 bataie intre tiganci la Cluj – blodigt slagsmål mellan zigenare på gatan i Cluj.

#. 17. http://youtu.be/GX8CVpd-RlQ bataie intre tigani laTimisoara – la urgenta cu politie si jandarmi. Efter ett slagsmål med yxor och knivar, togs de skadade till akutmottagningen (spital de urgenta) av polisen. En skara zigenerskor gapar åt poliserna utanför sjukhuset. De är tydligen indignerade för att polisen beslagtagit deras knivar.

#. 18. http://youtu.be/ifqd9NBZtyU Special intervention troops – Husrannsakan – man hittar mobiler, dokument, vapen som stridshundar och giftiga ormar. Ja, ni ser dem – giftiga ormar används som dödliga vapen.

#. 19. http://youtu.be/6ul1z8AXCZo Politistii de elita – Ultimate Cops – SIAS – Politia Romana. Videon är gjord av ett team från Discovery Channel och är delvis på engelska. Poliselitenheten SIAS gör en razzia hos en zigenarmafioso. En erfaren poliskommissarie ställer frågor på en ytterst civiliserad ton. Den misstänkte nekar i början, sedan avslöjade han var han gömt heroinet, pengarna (8000 euro), flera burkar pepparspray. Han riskerar 5 års fängelse.

#. 20. http://youtu.be/PSAPbilz4ls Reportage gjort av TVR kanal D. Sjukt! Kyrkogården i Timisoara där zigenarnas mafiosi ligger begravda. Det är inget man någonsin skådat: deras gravar/valv är stora som lägenheter försedda med all komfort, helt möblerade inklusive plasma TV prydda med Swarovski krystaller. Själva ‘villorna’ är byggda i Carrara marmor, utifrån liknar de kyrkor, med torn och kors. Alla, utan undantag, trotsar faraonernas pyramider. Precis som under grekisk-ortodox mässan i kyrkan, begärs förbipasserande att göra korstecknet på bröstet med tre fingrar, enligt kristen tradition. Vilken styggelse! I en av de pampiga gravarna ligger Valentin Carpaci, klanboss (bulibascha) i Timisoara. Ett antal nyfikna personer besöker kyrkogården och är oerhört störda. En gammal pensionerad dam säger att hon, efter 40 årsarbete, inte har råd med en liten, billig LED teveapparat, hon har en jättegammal teve med lampor som havererar hela tiden. En yngre dam är mera tolerant – hon säger att zigenarna får äga vad de vill för pengar, så länge de redovisar, bevisar hur och var de fått pengarna ifrån, och betalar skatt som alla laglydiga medborgare i Rumänien gör. Zigenarna föraktar och hånar hårdarbetande rumäner och skäms inte att visa för alla och skryta med det de äger och har.

#. 21. http://youtu.be/SIxOl1EraXA
Vapen beslagtagna vid en husrannsaka hos zigenare i BRAILA – en vacker mellanstorstad i sydöstra Rumänien vid Donau. Se vilka vapen zigenarna använder vid rån, misshandel och mord – de ser ut precis som IS-vapen (sablar och långa knivar).

#. 22. Nu en tragikomiskt videoklipp om romska alkisar:

http://youtu.be/sxB_Y7dysEk Romska gubbar som ‘festar’

Mimi

Kommentarer och åsikter angående detta? Texten öppnar ju verkligen för diskussion!

Källa: http://petterssonsblogg.se/2015/02/2...ona-nya-varld/
Citera
2015-02-24, 21:50
  #4
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Intressant text, hoppas vi skickar ut skiten snarast Ser ju bedrövligt ut på våra gator i Sverige nu för tiden!
Citera
2015-02-24, 22:34
  #5
Medlem
Ytterligare en rumän som säger sin mening

https://www.facebook.com/kronjhe.eri...660078?fref=nf

"De utnyttjar tom. deras egna barn för att komma åt pengar t.ex. genom att skicka ut de framför en bil. Nyligen blev en Ungersk motorcyklist slaktad i en by i Transylvanien bara för att han inte hann stanna framför en cige*na*unge som sprang ut på gatan. Ungen klarade sig med skrapsår! Men de var tvungna att DÖDA föraren, slå hans gravida flickvän/passagerare vilket orsakade missfall samt sticka ut ögonen på hans kompis som stannade med sin MC för att hjälpa till. SJUKT och OMÄNSKLIGT!"
__________________
Senast redigerad av svenduva71 2015-02-24 kl. 22:38.
Citera
2015-02-24, 22:43
  #6
Medlem
motarbetars avatar
försök att sprida detta till politiker, vänsterarmén, godtroget folk och till folk som redan synat bluffen.

otroligt viktigt att människor få ta del av en sådan här text, och framförallt Politikerna som låter skiten få röra sig fritt på våra svenska gator.
Citera
2015-02-24, 22:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
försök att sprida detta till politiker, vänsterarmén, godtroget folk och till folk som redan synat bluffen.

otroligt viktigt att människor få ta del av en sådan här text, och framförallt Politikerna som låter skiten få röra sig fritt på våra svenska gator.

Godtroget folk och vänstermänniskor kan inte ta in att vissa folkslag väljer att leva så här. Det är alltid strukturer och diskriminering som är förklaring i deras naiva världar.
Citera
2015-02-24, 22:50
  #8
Medlem
Detta är känt sedan lång tid tillbaka. Vi som har rötter i de länder där zigenarna är som flest vet att detta är 100% sanning. Självklart finns det alltid undantag, men i det stora hela är det rätt.

Svenskar likt många andra västerlänningar är för blåögda och naiva. Sluta ge dem pengar och problemet försvinner.
Citera
2015-02-24, 23:18
  #9
Medlem
Ja och "fattig"-argumentet håller inte riktigt när Rumänien har lägre arbetslöshet än Sverige. Om de hade velat arbeta så hade de gjort det.

Samtidigt förnekar sjuklövern att organiserat tiggeri förekommer... eller har verkligheten hunnit ikapp dem nu?
Citera
2015-02-24, 23:31
  #10
Medlem
syscrashs avatar
Tiggarna beskrivs här som ointegrerbara rövare som bör hållas i reservat i deras hemländer. Att svenskar med politikerna i spetsen är godtrogna och naiva har hon helt rätt i. Det här bådar inte gott inför framtiden.
Citera
2015-02-24, 23:37
  #11
Medlem
Nexus-6s avatar
Källa på den så kallade stödgruppen i Småland!
Citera
2015-02-24, 23:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGoesCrazy
Såg ett mycket intressant inlägg från en äldre dam, uppväxt i Rumänien som verkade ha väldigt bra koll på det sanningsenliga vad gäller de tiggande EU-migranterna!

Vart har du hittat detta inlägg?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback