2015-02-24, 06:45
Medlem
Ferross avatar
Kevin Clark, bekant med Abbotts, ska, enlit aftonbladet, ha haft möte med Osten. Tänkte redan under förra säsongen att det kanske var något SHL-lag som skulle vilja hugga på honom, han har ju gått extremt bra nere i Tyskland två år i rad nu.

Sen blir jag jävligt förbannad om Osten dumpar Abbotts, nu använder sig deras agent säkert av media för att försöka att trissa upp priset lite, jag kan tänka mig att man inte alls är överens där, men Osten får ta och lösa det på något sätt ändå.
Citera
2015-02-24, 08:14
Avslutad
Lilja ska tydligen vara "klar" för linköping till nästa säsong.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/02/23/jakob-lilja-till-linkoping/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16800
Citera
2015-02-24, 09:02
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
För samma peng kan du ju få en utländsk VM-spelare. Skatterna blir ju mer förmånliga så en utländsk stjärna kan tjäna mer netto än vad en spelare bosatt i Sverige gör för samma lönekostnad.

Att dumpa Rödin för att chansa på någon VM-import skulle vara ett tjänstefel. Behöver spelare att bygga laget kring.
Citera
2015-02-24, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Att dumpa Rödin för att chansa på någon VM-import skulle vara ett tjänstefel. Behöver spelare att bygga laget kring.

Strongt ändå av Rödin om han stannar. Lär säkert hagla bud från KHL, men han är ung fortfarande, en bra säsong till och hans aktier stiger ganska bra för ett ännu mer lukrativt KHL-kontrakt längre fram.
Citera
2015-02-24, 09:43
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Sweatt hade jag däremot gärna sett Osten hugga på, det är en av SHLs bästa spelare, han sitter ju tydligen på 1+1 så det kanske går att lösa?
Lol, han sitter ju inte och väntar på ett annat SHL-erbjudande. Det är väl KHL han hoppas få spela i.
Citera
2015-02-24, 10:29
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Strongt ändå av Rödin om han stannar. Lär säkert hagla bud från KHL, men han är ung fortfarande, en bra säsong till och hans aktier stiger ganska bra för ett ännu mer lukrativt KHL-kontrakt längre fram.
Kan säkert hagla bud men frågan är vad dom är värda? Rubeln har sjunkit med cirka 40% mot andra valutor på kort tid och KHL-klubbarna vill skära kraftigt i lönekostnaderna. KHL kommer att minska i attraktion på sikt.
Citera
2015-02-24, 11:29
Medlem
vapor21s avatar
Aftonbladet är ju bara löjliga. Eller all media rättare sagt, de älskar att smutskasta alla lag som inte är från storstäderna eller spelat i SHL sedan 80-talet. Växjö och Örebro får ta jävligt mycket skit av media.

http://lakers.se/artikel/64250/
Citera
2015-02-24, 11:37
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Aftonbladet är ju bara löjliga. Eller all media rättare sagt, de älskar att smutskasta alla lag som inte är från storstäderna eller spelat i SHL sedan 80-talet. Växjö och Örebro får ta jävligt mycket skit av media.

http://lakers.se/artikel/64250/
Aftonbladet har seglat upp som den pinsammaste blaskan med bred marginal på senare tid. Scoop före fakta är deras motto.

Jag är jävligt taggad på matchen ikväll konstigt nog, jag tror ta mig tusan att HV åker på stryk ikväll. Hjärtat som talar? Mycket möjligt, men vad fan, hoppas kan man ju alltid göra. Håller tummarna för att Reideborn får starta i kassen.
Citera
2015-02-24, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Aftonbladet har seglat upp som den pinsammaste blaskan med bred marginal på senare tid. Scoop före fakta är deras motto.

Jag är jävligt taggad på matchen ikväll konstigt nog, jag tror ta mig tusan att HV åker på stryk ikväll. Hjärtat som talar? Mycket möjligt, men vad fan, hoppas kan man ju alltid göra. Håller tummarna för att Reideborn får starta i kassen.

Håller tummarna för er ikväll! Ni har väl ganska lätt för HV om jag inte missminner mig?

För Färjestads del får det gärna se ut som senast hemma mot Frölunda
Citera
2015-02-24, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Kan säkert hagla bud men frågan är vad dom är värda? Rubeln har sjunkit med cirka 40% mot andra valutor på kort tid och KHL-klubbarna vill skära kraftigt i lönekostnaderna. KHL kommer att minska i attraktion på sikt.

Jag hoppas innerligt på det. Skulle vara drömmen om fler av de spelarna kom tillbaka till Sverige. Schweiz is all ära, men de har inte rum i budget att hålla så mycket svenskar i ligan.
Citera
2015-02-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Jag hoppas innerligt på det. Skulle vara drömmen om fler av de spelarna kom tillbaka till Sverige. Schweiz is all ära, men de har inte rum i budget att hålla så mycket svenskar i ligan.

Hmm men Schweiz har väl rätt hårda regler på när det gäller hur många spelare från andra länder man får ha i laget? Är det inte bara 2, eller du kanske menar att det knappt ens finns lag som kan ha 2 st Svenskar i laget för den delen?
Citera
2015-02-24, 12:24
Medlem
simonahs avatar
Enligt rykten säljer Simon Öneruds sambo av massa inredning. Lär ju bli Jönköping för dem nästa säsong igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in