31 363 besökare online
956 369 medlemmar • 49 906 606 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Mat, dryck & tobak Alkohol och dryck
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Wheatstack
Medlem
Wheatstacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32 
Var det någon som testade Dufvenkrooks? Jag köpte en flaska med höga förhoppningar då deras glögg är riktigt god och den gav ett exklusivt intryck med den snygga flaskan. Blev riktigt besviken dock då den smakade som vilken annan billig julmust som helst, det vill säga riktigt blaskigt och alltför söt. Den var definitivt inte värd det höga priset, kunde lika gärna köpt en Apotekarnes och fått samma smakupplevelse. Så än så länge har jag ännu inte druckit en julmust som slår Zeunerts men av de sorter med en mer "traditionell" smak så är Hammars överlägsen av de jag druckit. Inte för söt utan med en riktigt god smak och inte så blaskig som Apotekarnes och Nygårda och många andra av standardmusterna är.

Men som sagt, Zeunerts är än så länge ohotad etta på min lista och värd varenda krona. Hellre 10 kronor för en halvliter Zeunerts än samma pris för 1,5 liter Apotekarnes.

Jaså! Dufvenkrooks var nog min nyupptäckta favorit denna julen. Zeunerts har mer karaktär, men är lite för mycket åt svagdricka/öl-hållet för min del. Dufvenkroos tyckte jag var söt och god som julmust ska vara, men ändå med mycket djupare smak och eftersmak än t.ex. Apotekarnes.

Carl Serung
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Annihilator 
Då kan inte vi ha druckit samma must. Den är helt klart i topp för mig. Den hade en ordentlig doft och smak, mycket skum och var ovanligt kolsyrad för en must. Den hade väl ingen direkt unik smak som Zeunerts, men sjukt god i alla fall.
Jag är helt övertygad om att vi inte drack samma must.

"Den enda kvinna jag har bott tillsammans med är min mor, och hon har inga som helst problem med mina porrvanor. Tvärtom, vi brukar porrsurfa tillsammans."

Svara på ämne
Svara Topp Dela