Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-23, 14:45
  #2509
Medlem
Wheatstacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Var det någon som testade Dufvenkrooks? Jag köpte en flaska med höga förhoppningar då deras glögg är riktigt god och den gav ett exklusivt intryck med den snygga flaskan. Blev riktigt besviken dock då den smakade som vilken annan billig julmust som helst, det vill säga riktigt blaskigt och alltför söt. Den var definitivt inte värd det höga priset, kunde lika gärna köpt en Apotekarnes och fått samma smakupplevelse. Så än så länge har jag ännu inte druckit en julmust som slår Zeunerts men av de sorter med en mer "traditionell" smak så är Hammars överlägsen av de jag druckit. Inte för söt utan med en riktigt god smak och inte så blaskig som Apotekarnes och Nygårda och många andra av standardmusterna är.

Men som sagt, Zeunerts är än så länge ohotad etta på min lista och värd varenda krona. Hellre 10 kronor för en halvliter Zeunerts än samma pris för 1,5 liter Apotekarnes.

Jaså! Dufvenkrooks var nog min nyupptäckta favorit denna julen. Zeunerts har mer karaktär, men är lite för mycket åt svagdricka/öl-hållet för min del. Dufvenkroos tyckte jag var söt och god som julmust ska vara, men ändå med mycket djupare smak och eftersmak än t.ex. Apotekarnes.
Citera
2015-02-24, 08:08
  #2510
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Annihilator
Då kan inte vi ha druckit samma must. Den är helt klart i topp för mig. Den hade en ordentlig doft och smak, mycket skum och var ovanligt kolsyrad för en must. Den hade väl ingen direkt unik smak som Zeunerts, men sjukt god i alla fall.
Jag är helt övertygad om att vi inte drack samma must.
Citera
2015-09-24, 15:48
  #2511
Medlem
dunderkurens avatar
Årets första must, blev en nyhet från Nygårda. Den är nämligen lagrad på romfat (funnits på systemet i två år så mycket nyhet vet jag inte om den är). Mustig smak med stark inslag av rom bidrar till en 4:a
Citera
2015-09-24, 16:56
  #2512
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderkuren
Årets första must, blev en nyhet från Nygårda. Den är nämligen lagrad på romfat (funnits på systemet i två år så mycket nyhet vet jag inte om den är). Mustig smak med stark inslag av rom bidrar till en 4:a
Den är riktigt god! Men julmust redan i september?
Citera
2015-09-24, 19:20
  #2513
Medlem
dunderkurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Den är riktigt god! Men julmust redan i september?
Instämmer, håller med om att det är tidigt men var och handlade och såg då att de kommit in och att de var erbjudande på dem. Kunde helt enkelt inte motstå
Citera
2015-09-24, 20:19
  #2514
Medlem
Köpte två fina flaskor idag, förra året den 21 september så lite senare i år.
Citera
2015-10-23, 01:46
  #2515
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderkuren
Årets första must, blev en nyhet från Nygårda. Den är nämligen lagrad på romfat (funnits på systemet i två år så mycket nyhet vet jag inte om den är). Mustig smak med stark inslag av rom bidrar till en 4:a
Har den det? Då måste den då funnits på stor flaska á 750 ml. I alla fall, provade denna Nygårda Romfatslagrade Julmust häromveckan och det var en mycket trevlig överraskning. Julmust med en mycket tydlig romsmak. Kändes lite som en svag grogg.

Inhandlade idag också Apotekarnes Årsmust som varje år brukar vara en ny smak som inte anges på etiketten. Någon som vet vad årets smak blev?
Citera
2015-10-25, 19:03
  #2516
Medlem
Ratis avatar
Nästa helg blir det premiär.
Citera
2015-10-25, 19:45
  #2517
Medlem
dunderkurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har den det? Då måste den då funnits på stor flaska á 750 ml. I alla fall, provade denna Nygårda Romfatslagrade Julmust häromveckan och det var en mycket trevlig överraskning. Julmust med en mycket tydlig romsmak. Kändes lite som en svag grogg.

Inhandlade idag också Apotekarnes Årsmust som varje år brukar vara en ny smak som inte anges på etiketten. Någon som vet vad årets smak blev?
Jo det stämmer att det varit på stor flaska, i alkoholfritt sortimentet och där är man inte så ofta .
Har funnits en som varit lagrad på bourboun fat, som jag föredragit över den med rom, får se om den kommer till systemet iår.
Citera
2015-10-25, 20:00
  #2518
Medlem
Här blir det ingen julmust före 1 december, någon ordning måste det vara!
Citera
2015-10-26, 00:34
  #2519
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Här blir det ingen julmust före 1 december, någon ordning måste det vara!

Traditionsenligt som sig bör drack jag självklart julmust redan i juli, eftersom det krävs om man friar "god juli"...
Citera
2015-10-26, 12:20
  #2520
Medlem
Wutnoshits avatar
Köpte faktiskt min redan i September. Det var de lagrade. Jag köpte enbart för att kunna sätta på lagring, 1 av varje till denna jul, sen 1 av varje till nästa och 1 av varje till julen efter det.

Har helt slutat med att köpa den ''vanliga'' julmusten utan nuförtiden köper jag enbart Zeunerst samt de ekade och Apotekarnes årsmust
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback