Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-23, 16:30
  #3505
Medlem
Ska du ha med dig bagage är det lägligt att gå in på din bokning och beställa det innan du kommit till flygplatsen.
Gå även in på deras sida om bagage och läs på!!!

Ha d gött
Citera
2015-02-11, 19:28
  #3506
Medlem
Ryanair börjar flyga Nyköping-Kastrup 25 oktober.

Kul att de utökar igen från Skavsta, men de kunde valt en mera spännande destination.
Priserna börjar på 358 SEK tur och retur. En koll på Norwegian ger pris som börjar på cirka tusen från Arlanda...
Citera
2015-02-11, 19:34
  #3507
Medlem
Tänker aldrig flyga med ett bolag som ser toalettbesök som en extratjänst!
Citera
2015-02-12, 09:06
  #3508
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Tänker aldrig flyga med ett bolag som ser toalettbesök som en extratjänst!
Trams, finns inget flygbolag i hela världen som tar betalt för att passagerarna ska få gå på toaletten. O'Leary har uttalat sig om att han vill ta betalt för toalettbesök, ja. Men det är inget som kommer att genomföras, utan är bara ett sätt att få publicitet, precis som med ståplatserna på flyget, och det funkar ju.
Citera
2015-02-12, 10:05
  #3509
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Trams, finns inget flygbolag i hela världen som tar betalt för att passagerarna ska få gå på toaletten. O'Leary har uttalat sig om att han vill ta betalt för toalettbesök, ja. Men det är inget som kommer att genomföras, utan är bara ett sätt att få publicitet, precis som med ståplatserna på flyget, och det funkar ju.


Journalister går på det varje gång
Citera
2015-02-12, 12:07
  #3510
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Trams, finns inget flygbolag i hela världen som tar betalt för att passagerarna ska få gå på toaletten. O'Leary har uttalat sig om att han vill ta betalt för toalettbesök, ja. Men det är inget som kommer att genomföras, utan är bara ett sätt att få publicitet, precis som med ståplatserna på flyget, och det funkar ju.
Jag är inte helt övertygad om att det där med ståplatser inte kommer att genomföras. Det finns patent inom flygindustrin på en sorts ståstolar. Men då flygplanen kommer rymma fler passagerare så antar jag att det krävs nya flygmodeller som är anpassade för ändamålet.
Citera
2015-02-21, 05:56
  #3511
Medlem
norrlandsguldares avatar
Det kan ha diskuteras tidigare i tråden men jag frågar ändå; är det någon som vet hur stränga Ryanair är när det gäller handbagaget? Jag reser från Storbritannien och min väska är 5 centimeter för djup. Både längden och bredden är under det maximala måttet så där är det inget problem.
Citera
2015-02-21, 08:27
  #3512
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Det kan ha diskuteras tidigare i tråden men jag frågar ändå; är det någon som vet hur stränga Ryanair är när det gäller handbagaget? Jag reser från Storbritannien och min väska är 5 centimeter för djup. Både längden och bredden är under det maximala måttet så där är det inget problem.
Om du kan få ner väskan i den ställning som de har vid gaten utan problem så kan du ha med väskan ombord, om inte så blir det tyvärr till att checka in bagaget för ett dyrt pris. Så, är det en mjuk väska, så bör det ju gå, om inte kanske det blir svårare.
Citera
2015-02-21, 14:52
  #3513
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Om du kan få ner väskan i den ställning som de har vid gaten utan problem så kan du ha med väskan ombord, om inte så blir det tyvärr till att checka in bagaget för ett dyrt pris. Så, är det en mjuk väska, så bör det ju gå, om inte kanske det blir svårare.

Tack för ditt svar! Vet du hur ställningen ser ut? Det är ju bara djupet som är 5 centimeter för mycket men både längden och bredden passar.

Det är en halvhård väska. Den är av plast men den går att som trycka ihop så den blir lite mindre på djupet, beroende på hur mycket jag packar den.
Citera
2015-02-21, 14:59
  #3514
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Tack för ditt svar! Vet du hur ställningen ser ut? Det är ju bara djupet som är 5 centimeter för mycket men både längden och bredden passar.

Det är en halvhård väska. Den är av plast men den går att som trycka ihop så den blir lite mindre på djupet, beroende på hur mycket jag packar den.
Bild på ställningen.
Citera
2015-02-21, 17:22
  #3515
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Det kan ha diskuteras tidigare i tråden men jag frågar ändå; är det någon som vet hur stränga Ryanair är när det gäller handbagaget? Jag reser från Storbritannien och min väska är 5 centimeter för djup. Både längden och bredden är under det maximala måttet så där är det inget problem.
Jag har rest över 10 gånger med en väska som är av mjukt material, måtten är över gränsen med några centimeter men jag har aldrig råkat ut för problem. Brukar alltid vika eller pressa ihop den och hålla den bort från personalen som kollar passet. Har lagt märke till att när man reser från Spanien så brukar personalen vara mer noga än i andra länder.
Citera
2015-02-21, 18:26
  #3516
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Bild på ställningen.

Tack så mycket! Jag ställer mig tveksam till att den ryms dock. Det går att åka med alla de andra stora flygbolagen, men med Ryanair gäller givetvis andra regler.

Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag har rest över 10 gånger med en väska som är av mjukt material, måtten är över gränsen med några centimeter men jag har aldrig råkat ut för problem. Brukar alltid vika eller pressa ihop den och hålla den bort från personalen som kollar passet. Har lagt märke till att när man reser från Spanien så brukar personalen vara mer noga än i andra länder.

Jag kanske får försöka göra något liknande. Det var 8 år sedan jag reste med Ryanair så det blir intressant att göra det nu. Jag vågar inte riskera att bagaget inte får åka med så det kanske är lika bra att välja ett annat flygbolag eller köpa en mindre väska. Det är ju dessutom från Storbritannien jag reser och här är de generellt sett hårdare än i Sverige.

Tack för ditt svar!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1851686

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback