2015-02-14, 19:40
Medlem
Glauciuss avatar
Aftonbladets reporter i live-sändning censurerar sig själv.

Han rabblade upp signalementet på gärningsmannen, atletisk byggd, längd, ålder och kläder.
Däremot utlämnade han det arabiska utseendet. På vilket sätt är inte det relevant till signalementet?

Vilken jävla pajas.

Och han gjorde det igen! Strålande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mofo112
Inte troligt de får tag i terroristerna tyvärr. Danskarna poliserna är inte som Franska RAID. Ännu värre är svenska poliserna. Eu är ett paradis för terrorister. Behöver ju inget pass längre.

Vi måste ut ur EU och återinför hård gränskontroll. Alla Skandinaviska(Europeiska) länder måste gör likaså.
Vi får väl begära in fransk förstärkning . Det var ju en fransk ambassadör närvarande på Köpenhamnskonferensen.
Citera
Medlem
DR
signalement
arabiskt utseende, 25 - 30 år atletiskt byggd och 1,85 m lång.
Senast redigerad av amalrik 2015-02-14 kl. 19:49.
Citera
2015-02-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
Det jag finner lite komiskt med just den där meningen är sprang dom emot platsen med automatvapen, sköt helvilt och sprang iväg med automatvapen? såg jag 2 st springa med automatvapen hade jag ringt polisen på sekund 1.

Det känns som att det kommer hittas om inte. hurfan kom det ens fram till platsen och kunde börja skjuta om det inte kom med flyktbil?
Jag gissar att de kom med en bil.
Antingen så släpptes de av från en bil som senare har avvikigt eller så finns den bilen kvar i området.
Citera
2015-02-14, 19:42
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Polisen ställer in tågen. kanske i senaste laget.

OT. Passande namn på stället där attentatet skedde. Kruttunnan!

Citat:
19:37
Politiarbejde aflyser tog
DSB oplyser, at der i øjeblikket ikke kører tog mellem stationerne Emdrup og Svanemøllen. Ændringerne skyldes politiets arbejde i forbindelse med skyderi på Østerbro. Det er mellem de to stationer, at gerningsmændene til skyderiet på Krudttønden har efterladt en stjålet bil.
Citera
2015-02-14, 19:43
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Enl. DR2 har en av gärningsmännen "arabiskt utseende, men ljusare i hyn" än en normal arab. Tänk om man skulle får höra en sådan grej på svensk TV!

Dom sa samma sak på Aftonbladet.
Vad är det som händer ?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Bild på flyktbilen:

https://pbs.twimg.com/media/B900wfcIEAEV827.jpg

Den mörka, eller - för jag har inte hört talas om någon vit flyktbil...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Aftonbladets reporter i live-sändning censurerar sig själv.

Han rabblade upp signalementet på gärningsmannen, atletisk byggd, längd, ålder och kläder.
Däremot utlämnade han det arabiska utseendet. På vilket sätt är inte det relevant till signalementet?

Vilken jävla pajas.

Och han gjorde det igen! Strålande.

Nu när det händer så nära hemma så tror jag få övriga än Aftonbladet kommer ignorera sambandet. Det är ett under att ingen folksamling sedan långt tillbaka stått utanför Aftonbladet och Expressens dörröppningar med högaffel och facklor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Vi får väl begära in fransk förstärkning . Det var ju en fransk ambassadör närvarande på Köpenhamnskonferensen.

Kan behövas
Citera
Medlem
CharlieMartels avatar
Mer om signalementet

Terroristen tycks ha onormal hud.

Hans hud beskrivs som ljusare än normalt
Citat:
Mand, 25–30 år, cirka 185 centimeter høj, atletisk af bygning med arabisk udseende, men med lysere hud end normalt og med sort glat hår.

http://ekstrabladet.dk/112/politiet-saadan-ser-den-ene-terrorist-ud/5442803
Citera
2015-02-14, 19:44
Medlem
Flera danska poliser på mötet. Skottlossning i flera minuter? Inte en jävla terrorist dödad? Danska polisen får underkänt.
Citera
2015-02-14, 19:44
Medlem
4yoonlys avatar
Detta är väl lite lustigt i sammanhängandet?

https://twitter.com/ozznujen/status/406035278831550464

Tycker någon mer än jag att "hoten" är något annorlunda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in