2015-02-14, 09:40
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Skulle Ebba bli partiledare för KD så skulle de segla upp till 10-15% ganska direkt!
Det tog cirka 4 år för SD att gå från 5-% till 10-15% och visst får KD nu i mitt tycke en mer vettig partiledare än Hägglund. Dock så kommer det absolut inte gå framåt så mycket så snabbt i opinionsmätningarna.
Citera
2015-02-14, 09:42
Medlem
Russellstekannas avatar
Jag har goda skäl att tro att Ebba BT är kreationist och skulle hon få en ministerpost så skulle hon visa att hon vist vill lägga sig i det mesta, inte minst vad en biologilärare ska tuta in i sina elever. Att vi inte ska lägga oss i om en kvinna vill vara hemmafru är inget att invända mot, men hon vill så klart att hemmafruar ska ha bidrag för att inte jobba eller så vill hon införa sambeskattning. Då passar det att tillkalla staten och köra bidragslinjen i stället för arbetslinjen. I Sverige finns en bidragstradition även bland de mest konservativa.
Citera
2015-02-14, 09:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Det tog cirka 4 år för SD att gå från 5-% till 10-15% och visst får KD nu i mitt tycke en mer vettig partiledare än Hägglund. Dock så kommer det absolut inte gå framåt så mycket så snabbt i opinionsmätningarna.

SD har ju motståndet i etablissemanget mot sig, och ökar som en maskin, långsamt långsamt med några procentenheter per år. Med övriga partier kan omsvängningarna gå mycket snabbare.

Är som sagt övertygad om att vi har KD på mellan 10-15% vid årsskiftet 2015/2016 om Ebba blir partiledare, och Alliansens näst största parti. Galet snygg, debatterar bra och många Alliansväljare törstar ju efter en sant konservativ politik.

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle20315364.ab

Med Ebba Busch Thor i ledningen skulle Kristdemokraterna satsa mer på frågor som restriktiv flyktingpolitik, hårdare straff och mer pengar till försvaret, säger statsvetaren Magnus Hagevi till Svenska Dagbladet.

Oj, vad hemskt
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2015-02-14 kl. 09:49.
Citera
2015-02-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Hoppas hon blir vald. Vi behöver något att skratta åt i dessa tider. Enligt Aftonbladet är hon "Sveriges svar på Sarah Palin".
http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle20315364.ab

Ingen annan politiker har gett underlag till så många sköna ironiska och sarkastiska skrattsalvor som Tea Party Sarah.

Vill gärna ha mer sån humor på Youtube och gärna från den svenska debatten
Att bli jämförd med Sarah Palin är en förolämpning då Sarah blev känt som IQ-fiskmås.
Vi får ju hoppas att Ebba är intelligentare än Sarah men å andra sidan så skadar inte lite humor i politiken.
Beskrivningen av Ebbas politiska linje mot nuvarande är väl ungefär det som skiljer KD från SD så KD nya politik vore i stort sett att kopiera SD politik.
Att kopiera SD politik med Sarah Palin i fronten är humor på hög nivå , fast jag tror att Aftonbladets jämförelse inte bara haltar utan är skriven utan vidare analys.
Citera
2015-02-14, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jag tycker hon verkar rasistisk tex när hon framhäver att tex barbariska vikingar skulle vara ngt att vara stolt över. Hennes o mannens barn (norsk o svensk) som väntas har hon i positiva ordalag sagt "kommer bli en riktig liten Viking"
Varför ska inte hon kunna vara stolt över nordisk historia?
Vad är rasistiskt med det?
Är du en sådan som hittar rasism i allt från biljard till glassar?
Citera
2015-02-14, 10:42
Medlem
Det verkar stå mellan dessa två i partiledarkampen för KD:

http://www.dn.se/images/2010/12/17/acko.jpg

https://christiancarlsson.files.word...ebba-busch.jpg
Citera
2015-02-14, 11:03
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell

Hägglund var en jävligt vettig partiledare, problemet var snarare politiken.

Hoppas också på Busch Thor, väljer man Acko Ankarberg är det sista partiledaren någon kommer bry sig om för 2018 är man ur riksdagen och sen är det sotdöden som gäller.
Citera
2015-02-14, 11:06
Medlem
Arkiaters avatar
En jättetrevlig och pigg tjej! Tar ställning för våra kristna traditioner och vill förbättra företagarnas villkor. Klart hon skall bli partiledare för KD!
Citera
2015-02-14, 11:25
Medlem
Fin debatt:

https://www.youtube.com/watch?v=HEVTD71JtKw

Ebba är extremt kontroversiell här, hon säger att "vi kanske även ska bejaka vårt eget kulturarv".
Citera
2015-02-14, 11:34
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fin debatt:

https://www.youtube.com/watch?v=HEVTD71JtKw

Ebba är extremt kontroversiell här, hon säger att "vi kanske även ska bejaka vårt eget kulturarv".

Med henne skulle Sverige kunna få ett konservativt, nationalistiskt, religiöst, invandringskritiskt parti utan nazistiskt förflutet, och som vi inte behöver skämmas över. Vore välkommet om hon kunde sno röster från SD
Citera
2015-02-14, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Med henne skulle Sverige kunna få ett konservativt, nationalistiskt, religiöst, invandringskritiskt parti utan nazistiskt förflutet, och som vi inte behöver skämmas över. Vore välkommet om hon kunde sno röster från SD

Är du dum? Alliansen kommer aldrig börja föra en sådan politik. Kinberg Batra har redan bekräftat att Fredriks linje är den som kommer gälla även i fortsättningen.
Citera
2015-02-14, 11:40
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russellstekanna
Jag har goda skäl att tro att Ebba BT är kreationist och skulle hon få en ministerpost så skulle hon visa att hon vist vill lägga sig i det mesta, inte minst vad en biologilärare ska tuta in i sina elever. Att vi inte ska lägga oss i om en kvinna vill vara hemmafru är inget att invända mot, men hon vill så klart att hemmafruar ska ha bidrag för att inte jobba eller så vill hon införa sambeskattning. Då passar det att tillkalla staten och köra bidragslinjen i stället för arbetslinjen. I Sverige finns en bidragstradition även bland de mest konservativa.

Jag har för mig att hon sagt nångång att hon inte trror på evolution i alla fall.
Men orkar inte finkamma nätet efter det, men ska man leta så kan UNT vara en bra start tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in