2015-02-13, 19:24
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Haha är det allt Aftonbladet har att komma med? Finns tusentals mer användare som säger intressanta saker som dom borde släppa ut.

Det här är bara ett jävla skämt. Ni som har varit här på Flashback förstår vad jag menar. Det finns så jävla mycket mer av kobajs och guldägg osv.

Alltså seriöst är det hör allt Aftonbladet har att komma med? Och dom tror det har förändrat något? Att människans hjärna har blivit mer passiv? Hehe fyfan det är ett skämt alltihopa.

Enligt mig så har aftonbladet minst en dold agenda.Saken är inte egentligen direkt att skrämma Flashbackare utan att piska upp en stämning så att politiker blir skitnödiga och ser över de lagar som styr vad vi får skriva.

Någon politiker har redan varit ute ,minns inte vem,och påpekat att en utredning måste tillsättas angående hatet på nätet.

Kvällsblaskorna ser tydligt hur läsarna lämnar dem och att nuvarande generation är de på väg att förlora helt.De trodde sig kanske att genom att skruva åt den fria debatten så kan de få tillbaka några läsare.

Men debattklimatet är ändrat och oåterkallat,såg till och med Svt ta med intervjuade som var kritiska till Aftonblaskans kampanj och uthängningar.Där folk öppet och med för och efternamn öppet kritiserade kampanjen.

Vi ser också öppet kritiska röster på Facebook.

Aftonbladet(och tidigare Expressen) hänger inte med i sitt agendasättande.

Edit:Undrar lite smått vad den "journalistiska Fb-krigaren Bullen" anser om aftonbladets grepp..
Edit2:Ser att Bullen slutat skriva sedan i september förra året.
Senast redigerad av zorze 2015-02-13 kl. 20:04.
Citera
2015-02-13, 19:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Fast media gör ingen skillnad på de som faktiskt är rasister och de som bara skriver för "skojs skull". Alla är hardcore rasister enligt media.

Ja. media dömer ju ut hela Flashback som en samling rasister. Detta trots att pundhuvudena med rasistiska tendenser och inslag är i klar minoritet. Vissa av debattörerna som skriver rasistiska inlägg gör ju det även utan att i grund och botten verkligen ha en rasistisk grundsyn. De gör det för att provocera.
Citera
2015-02-13, 19:30
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Enligt mig så har aftonbladet minst en dold agenda.Saken är inte egentligen direkt att skrämma Flashbackare utan att piska upp en stämning så att politiker blir skitnödiga och ser över de lagar som styr vad vi får skriva.

Någon politiker har redan varit ute ,minns inte vem,och påpekat att en utredning måste tillsättas angående hatet på nätet.

Kvällsblaskorna ser tydligt hur läsarna lämnar dem och att nuvarande generation är de på väg att förlora helt.De trodde sig kanske att genom att skruva åt den fria debatten så kan de få tillbaka några läsare.

Men debattklimatet är ändrat och oåterkallat,såg till och med Svt ta med intervjuade som var kritiska till Aftonblaskans kampanj och uthängningar.Där folk öppet och med för och efternamn öppet kritiserade kampanjen.

Vi ser också öppet kritiska röster på Facebook.

Aftonbladet(och tidigare Expressen) hänger inte med i sitt agendasättande.
Morgan Johansson, justitieminister. Han förnekar sig inte.

Citera
2015-02-13, 19:32
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast fortfarande finns det en skillnad mellan det någon säger och det någon är. Det finns rasister som är rasister för att de faktiskt är rasister.

Ja. Men det förändrar inte det faktum att media fortfarande skulle hänga ut "rasister" som inte är rasister.
Citera
2015-02-13, 19:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Fast media gör ingen skillnad på de som faktiskt är rasister och de som bara skriver för "skojs skull". Alla är hardcore rasister enligt media.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Ja. Men det förändrar inte det faktum att media fortfarande skulle hänga ut "rasister" som inte är rasister.

Javisst, men media är därvidlag inte själva »rasister«. De är däremot ohederliga. Kvarstår likafullt att de rasister som är rasister faktiskt är rasister. Så länge sådana finns kan media fortsätta att använda epitetet samt sträcka ut det i en gråzon.
Citera
2015-02-13, 19:53
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Javisst, men media är därvidlag inte själva »rasister«. De är däremot ohederliga. Kvarstår likafullt att de rasister som är rasister faktiskt är rasister. Så länge sådana finns kan media fortsätta att använda epitetet samt sträcka ut det i en gråzon.

Låt oss heller inte glömma att "näthatet" faktiskt omfattar ett antal personer och handlingar som är helt vidriga och oursäktliga. Det är helt enkelt inte ett rimligt sätt att använda sin yttrandefrihet på att maila folk från anonyma konton med diverse expressiva beskrivningar av allt äckligt och vidrigt man hoppas skall hända med personen bara för att den hyser en åsikt man själv inte delar. För att inte tala om lögnkampanjer eller rena hot.

Den som verkligen är för yttrandefrihet håller inte på med sån skit. Man kan tala om för en person att man tycker att den har idiotiska åsikter utan att samtidigt ex.vis hoppas att hon ska bli gruppvåldtagen eller att hennes barn ska bli misshandlade.

Tyvärr ligger dessa personers äckliga beteenden hela tiden i vägen för att kunna medvetandegöra fler människor om yttrandefrihetens centrala betydelse i ett samhälle. Hur mycket lättare vore det t ex inte att diskutera problemen med HMF-lagen om inte folk hela tiden gick på "äckliga negrer som borde skjutas" och liknande.
Citera
2015-02-13, 19:54
Medlem
gubbjavlars avatar
Detta handlar ju bara om att Schibstedt /Aftonbladet tappar trafik till media "utan ansvarig utgivare", som tex flashback. De mest indignerade artiklarna handlar om att flashback tjänar pengar. Det är där skon klämmer och detta är enbart lobbyism.

Målet är att påverka lagstiftaren i "rätt" riktning, dvs inskränka möjligheterna för fulmedia (som flashback) att verka fritt. Det skulle innebära ett rejält katching! i Jan Helins kassakista. Tyvärr sammanfaller det ju med politikernas önskan att kontrollera media, så vi kommer får se ett lagförslag om detta inom kort. "Om du lovar att bara skriva det jag vill, så lovar jag lagstiftning som garanterar dina intäkter" / "Kliar du min rygg så kliar jag din".

Jag gissar på ett lagförslag om krav på "Ansvarig Utgivare" eller liknade. Det är enklaste vägen att täppa till pöbelns sista andningshål. Men vi får väl se hur det blir.

Det är i alla fall länge sedan Aftonbladet slutade "granska makten". Journalister är sedan många år reducerade till maktens villiga kreatur, även om många av dem inte begripit det själva. Jan Helin går till historien som den som slutligen dödade den fria pressen. Fast inte i den historiebeskrivning som kommer läras ut enligt den statligt kontrollerade läroplanen såklart. Sorgligt alltihop.
Citera
2015-02-13, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Flashback går antagligen under. Eller i alla fall förlorar de 95% av sina aktiva medlemmar. Tror det är kring 1 på 1000 internetanvändare i sverige som "har tillgång" och kunskap i deepweb, och använder det. Jag själv vet ingenting om det.

Ladda ner Tor Browser Bundle, så har du tillgång till det. En barnlek.
Citera
2015-02-13, 20:03
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det avhandlas i denna tråd några sidor tillbaka. Vid inventering framgick att någon enstaka procent av inläggen var hatiska enligt Aftonbladets beskrivning. Som vanligt alltså, AB lyfter fram det dåliga och bortser från allt annat i sitt fanatiska syfte att svartmåla.

AB har problemet , ingen köper deras pappersprodukt längre. Folk misstro vad aftonbladet journalisterna påstår..

Ser jag att det är våldtäkt på en Finlandsfärja, så är det Flashback jag besöker för får reda mer om denna våldtäkt, för jag vet Aftonbladet kommer dölja och ljuga så lågt det bara går. Vem kan tro på en sådan nyhetsförmedling i längden?
Citera
2015-02-13, 20:04
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Är ganska övertygad om att orsaken till denna misslyckade kampanj är att Helin, Melin och co upptäckt att de själva är hatade av många på Flashback och tagit åt sig personligen.

De känner nog egentligen inte så mycket för Kakan, Mona, Barnprogramledaren osv. Först och främst lär det vara angreppen mot dem själva, där ingen försvarar dem, som de inte har stått ut med. De känner sig kränkta. Till slut har det känt att de måste ge igen, till varje pris. Det var förmodligen ganska lätt att klubba igenom detta på ledningsgruppsmötet.
Citera
2015-02-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Detta handlar ju bara om att Schibstedt /Aftonbladet tappar trafik till media "utan ansvarig utgivare", som tex flashback. De mest indignerade artiklarna handlar om att flashback tjänar pengar. Det är där skon klämmer och detta är enbart lobbyism.
Men snälla du fattar du inte att AB tjänar storkovan på FB en stor del av AB's trafik kommer ju härifrån. Alla ni som sitter och tokhatar AB men samtidigt glufsar i er varenda liten artikel för att sedan spy ut era åsikter om det skrivna här på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Jag gissar på ett lagförslag om krav på "Ansvarig Utgivare" eller liknade. Det är enklaste vägen att täppa till pöbelns sista andningshål.
Men snälla! Del 2 :FB är långtifrån pöbelns sista andningshål och det vet du.
Citera
2015-02-13, 20:15
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Morgan Johansson, justitieminister. Han förnekar sig inte.

Tack för länken.
Morgan lär få det problematiskt om han vill skruva åt något.Finns inlägg på Facebook,Youtube ,Instagram etc.där det förekommer öppna och hårda ord.

.....och alla sökmotorer....ska det påbörjas en censurering i så fall a la Kina och Nordkorea???

Edit:Till alla lär er länka med Unvis.it.....det är bara att skriva detta före länken och sedan ett /
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in