• 1
  • 2
2015-02-13, 08:34
Medlem
kompjuters avatar
Jag har ett konto på Unibet (swedbank), har vunnit en summa pengar.
Har försörjningsstöd från soc varje månad och måste skicka kontoutdrag (swedbank) varje månad.

Då ser de min överföring som en "inkomst" och drar därmed av den summan= ingen vinst, kan lika gärna kasta pengarna i sjön!!

Jag vill ju ha mina pengar som jag har vunnit, nu när jag har fått chansen att förbättra min dåliga ekonomi.

Hur kringgår jag detta? Något "no namekort" eller liknande? Har ingen aning, hur kommer jag åt min vinst helt enkelt?
Citera
2015-02-13, 08:51
Medlem
Du väljer ju själv vilket konto din vinst ska överföras till. Gå in på inställningar & ändra kontonummert till någon nära: typ flickvän eller mamma.
Citera
2015-02-13, 09:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Jag har ett konto på Unibet (swedbank), har vunnit en summa pengar.
Har försörjningsstöd från soc varje månad och måste skicka kontoutdrag (swedbank) varje månad

Hm, har du vunnit en stor summa pengar på Unibet så behöver du väl egentligen inte att jag andra som jobbar ska stödja din försörjning?
Men det var kanske inte frågan.

Skrill borde kunna hantera ett sådant utan granskning av rätt till ekonomiskt stöd ska kunna upptäcka det. Är inte helt säker, så kolla vidare på det innan men jag kan inte riktigt fatta hur det skulle märkas på ett Skrill-Card faktiskt, de är ju inte knutet till någon bank eller liknande.

Finns mer att läsa om Skrill på Flashback: (FB) Skrill - vad är fördelarna/nackdelarna
Skrill vs Netteller - vet inte om det är nån skillnad där direkt men chansen finns kanske. Båda fungerar ungefär på samma sätt.
Citera
2015-02-13, 09:07
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashzero
Du väljer ju själv vilket konto din vinst ska överföras till. Gå in på inställningar & ändra kontonummert till någon nära: typ flickvän eller mamma.

Tänkte också på det, borde ju vara superenkelt. Ringde unibet och kollade då sade de att det inte är tillåtet!?! Men de kan väl inte kolla det, de sa att pengarna fastnar, kontot måste stå på dig bla bla bla. Men vad jag ser ska det väl gå. Jag kan ju bevisligen redigera mina bankuppgifter under inställningar....

Verkar som de vill skrämmas, de kallade det "pengatvätt"
Citera
2015-02-13, 09:11
Medlem
whoozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Verkar som de vill skrämmas, de kallade det "pengatvätt"

Ja, eftersom hantering av svarta pengar typ klassas hårdare än mord i dagens Sverige så låter det som en rimlig anledning.

Se det som ett sparande - ett incitament - som den gamla alliansregeringen skulle kalla det. Pengarna får ligga på ditt spelkonto tills du kan försörja dig själv.
Citera
2015-02-13, 09:52
Medlem
FelixSotizs avatar
Öppna ett skrillkonto och skicka över pengarna till en vän som sedan gör uttag från skrill.
Citera
2015-02-13, 10:19
Medlem
Öppna konto i annan bank och ta ut till det bara.
Citera
2015-02-13, 10:58
Medlem
le-chefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Öppna ett skrillkonto och skicka över pengarna till en vän som sedan gör uttag från skrill.

Ja så!
Du öppnar ett konto på skrill och ber en vän göra det samma. Efter det måste du göra en liten insättning från ditt skrillkonto till ditt unibetkonto för att du ska kunna använda det som uttagsmetotod. Sen skickar du bara pengarna via skrill till din vän och han tar ut med sitt VISA. Tänk på att han måste verifiera kortet.
Citera
2015-02-13, 11:23
Moderator
easy_dans avatar
Rent generellt är spelsidor negativt inställda till att man sätter in pengar på ett sätt och tar ut på ett annat, främst för att slippa bli utnyttjade av bedragare. Se det som en möjlighet att inte belasta samhället mer än behövligt.

Spar pengarna annars tills du inte går på soc längre
Citera
2015-02-13, 11:24
Bannlyst
Förlora några sit and go heads up till din vän.

annars öppna ett konto hos en annan bank.
Citera
2015-02-13, 11:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Förlora några sit and go heads up till din vän.

annars öppna ett konto hos en annan bank.

Att råda någon att chipdumpa legitima vinster är ett bedrövligt råd, bara en onödig risk.
Citera
2015-02-13, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Att råda någon att chipdumpa legitima vinster är ett bedrövligt råd, bara en onödig risk.

så länge man kör heads up och inte förstör spelet för andra så.

men som du säger, onödig risk!

öppna ett konto i en annan bank. Måste vara det bästa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in