2015-02-11, 15:54
Medlem
Aftonbladets avslöjanden och kommande avslöjanden är ju helt fantastiska, en ren fröjd att läsa! Lite typiskt att jag råkar vara på semester i franska alperna med oregelbunden wi-fi de kommande 10 dagarna, detta vill man ju inte missa liksom! Gissar att det är många kränkta, arbetslösa och frustrerade nollor (oavsett ursprung) med konstant pungsvett av rädsla för att bli avslöjade. Bara för att man tillhör andrahandssorteringen får man liksom inte bete sig hur som helst. Kan verkligen inte förstå hur man kan skriva så sjuka saker om tex en krönikör som man inte gillar - men det är väl också det som skiljer 99 % av befolkningen från de som nu riskerar att outas.
Citera
2015-02-11, 15:55
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Mycket läsvärt:
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/granskningen-av-flashback-ger-naethatet-ny-naering-13686

Otroligt läsvärt tyckte jag, intressant och bra speglad krönika. Han har rätt i det han skriver om, absolut.

Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
[i]

Där har du reglerna.
Och om moderatorerna skött sina uppgifter skulle dessa personer vart avstängda och denna granskning inte behövts.

Det finns mycket på flashback som borde kunna göras bättre, moderering i vissa fall, men detta är ett anonymt forum som man ska kunna lufta ur sig saker.
Många trådar på forumet som är väldigt tvivelaktiga, men folket måste kunna vara anonyma och lufta ur sig saker, simpelt.

och någon jävla tabloid som Aftonblaskan borde definitivt inte börja leka Gestapo.. Står för yttrandefriheten gällande Charlie hebdo, och nu har man häxjakt på allt och alla.

Näe, Som skrivet flertal gånger, en häxjakt borde startas på alla journalister som håller på mot flashback, så ska vi se om de tycker det är så jävla roligt.
Citera
2015-02-11, 15:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
All heder till dagens offer för Aftonbladets IVL-trakasserier. Ingen avbön och inget jävla skitsnack om ånger och "jobbig period i mitt liv".

Stå på dig!

Karin Hermansson kommenterar i reportaget att han "bara borde stänga av radion". Frågan är varför svenska folket skall acceptera att lesbiska vänsterextremister tillåts basunera ut sina åsikter öppet i vår statliga radio och på TV. Nån måtta får det vara.

Med den logiken kan man ju säga att det bara är att ge fan i och läsa på FB då

Nej jag hoppas verkligen Aftonbladet kliver på fel person... vidrigt beteende att hänga ut folk på detta sättet...
Citera
2015-02-11, 15:56
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Mycket läsvärt:
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/granskningen-av-flashback-ger-naethatet-ny-naering-13686
Ja, mycket bra:
Citat:
Aftonbladets trovärdighet undergrävs ytterligare av att avslöjandena sker genom samarbete med den så kallade Researchgruppen, en samling politiska aktivister på den yttersta vänsterkanten varav flera är dömda för politiskt motiverade våldsbrott, något som gruppen alltjämt skryter med på sitt officiella Twitterkonto. Genom samarbetet legitimerar och finansierar Aftonbladet och Jan Helin en politisk gruppering av lika tveksam natur som den de granskar.

Att valet av samarbetspartner också tycks grumla det journalistiska omdömet återspeglas i den politiska slagsida som granskningen hittills uppvisat. Det krävs inte många sökningar på Facebook eller Twitter för att hitta hatiska formuleringar av samma slag som avslöjats i artiklarna, fast då från den radikala islamistiska miljön eller den extrema vänstermiljö ur vilken researchgruppen är sprungen.

Föremålet för Aftonbladets och tidigare Expressens kampanj är dock inte de enskilda personer som hängs ut. De är bara medel för ett större syfte, nämligen att skrämma bort människor från de anonyma miljöerna på nätet. Genom att framställa Sveriges största internetforum Flashback som ett unket träsk befolkat av nazister, rasister och hatare vill man tukta de hundratusentals vanliga människor som befolkar forumet till rättning i ledet
.
Citera
2015-02-11, 15:57
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Håller inte riktigt med. Flashback är ingen motpol till svensk media. Det är inte ens ett komplement. Möjligen kan man betrakta Flashback som den kommenteringsfunktion som tidningarna borde fundera över att införa, eller i vissa fall återinföra. Som det är nu saknar de flesta svenska tidningar kontroll över kommenteringen, som istället finns på Flashback. Aftonbladets uthängingar skulle kunna ses som ett slags moderering av Flashback. Man bannar, eller försöker banna, vissa användare.

Håller med dig vad gäller kommenteringsfunktionen. Men i övrigt tycker jag definitivt att Flashback är både en motpol och ett komplement. Det finns ju en uppsjö av exempel där sanningen förvanskas eller undanhålls allt med syftet att passa den politiska agendan. Orkar man plöja igenom allt snicksnack i trådarna om aktuella händelser så finns ju mycket av vad jag ser som sanningen och som sällan rapporteras i vanlig media.

Citat:
Det är ingen som sen början av 70-talet tagit Aftonbladets nyhetsrapportering på allvar. Aftonbladet är underhållning. Som Let's Dance och olika dokusåpr. Ibland får de till nåt relevant och intressant, men inte ofta, tycker jag. Men det är ju upp till var och en att gilla olika när det gäller det.

Upplever tyvärr att det fortfarande finns en hel del. Iaf som jag stöter på, vet inte hur många gånger mina egna föräldrar tagit upp nyheter och pratat om omständigheterna enligt AB's rapportering. Kanske har jag extremt korkade föräldrar men eget kritiskt tänkande är inte på samma nivå hos 40-50talisterna som är uppväxta med att blint tro på vad Erlander och Palme stod och predikade.
Citera
2015-02-11, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WingsOfEndurance
Varför inte starta den stora aftonbladetgranskningen? Finns väl alltid någon som kört rattfull eller begått skattebrott ...

Jag tycker att många på forumet är rikspuckon och att många kommentarer är väldigt fel. Detta ger dock inte aftonbladet rätten att systematiskt granska oss och hänga ut oss för allmän beskådning!

Hur kan man se sig själv i spegeln när man på en rad hänger ut folk från flashback och på raden under publicerar Madeleines chris,s läckta spotifylista. Det är ett enkelt exempel på en kränkning, precis som kommentarer här ibland är.

Man länkar till oseriös reklam och försöker lura folk till att köpa hälsoprodukter som det inte finns evidens för.

Jag har aldrig vart något fan av aftonbladet men kan säga att jag och många utav mina vänner nu tar totalt avstånd och de som har prenumerationer nu avslutar dom. Detta utan att någon av oss begått något näthat överhuvudtaget!

Ingen har prenumeration på aftonbladet idiot, det är ingen dagstidning som körs ut hem till folk, så sluta lek... du läser den ändå gratis på nätet
Citera
2015-02-11, 16:01
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Ursäkta, men vad ska detta betyda?
Satir är rasism?
Förklara lite närmare hur du menar för det låter enbart urbota dumt.
Konsten sitter i betraktarens öga. Om satir i en överhängande dels ögon ser ut som rasism, blir budskapet rasism. Menar visst kan man rita en bild på en man som våldtar en höna om man önskar. Om man därefter påstår att det har med yttrandefrihet och tryckfrihet, när man sedan sprider bilden, får man räkna med att en del kommer kalla det för tidelag, det bilden föreställer.
Citera
2015-02-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Intressant citat från Mona Sahlin:

"Jag tycker inte att det håller att säga att man var arbetslös och frustrerad. Man kan inte urskulda så grova hot därför att det blir på riktigt för den som läser det, säger Mona Sahlin när Aftonbladet träffar henne för att prata om det som skrivs på Flashback"

Men att tutta eld på sina grannars bilar, vandalisera en hel ort och att åka till Syrien och delta i folkmord går att urskulda och förklara med samma argument?

Fattar ingenting. Hur tror Mona Sahlin att det känns för de som flytt undan IS och träffar på sin familjs mördare på Sveriges gator? På låtsas, kanske det känns?

Men IS-återvändare, som våldtagit, halshuggit och korsfäst barn urskuldas av Mona Sahlin med "utanförskapet" och få psykologhjälp och jobb, så att de inte behöver bekymras av sina samveten. Jag tror att det är just detta, som speglar hela den här debattens kärna i ett nötskal. Mona Sahlin, som representant för hela den rasistiska och hatiska debattens ursprung i vårt samhälle. Hade inte denna retorik och konsekvensanalys, som Mona Sahlin representerar, funnits och varit den prevalenta i politik och media, hade de hätska orden på Flashback inte behövts.

Bara att jämföra brott mot brott:

1) "Jag hatar så och så", skrivet på Flashback. Resultat: barn och familj utfrysta. Jobbet förlorat. Skyddad identitet. Kanske fatwa? Allt på grund av uthängning i vårt skatte- och subventionsundesrtödda statsmedia. Kanske brottsåtal och fängelse?

2) Semester med bidragsbetald biljett till Syrien för att kriga med IS. Genomfört uppdrag i Syrien: Mördat. Våldtagit. Huggit huvudet av barn. Korsfäst barn. Resultat: Skyddad identitet. Inga skriverier med uthängda personuppgifter i media. Jobb. Ökade bidrag. Gratis psykologhjälp. Utbildning med statliga medel. Goda framtidsutsikter. Kanske ännu några semesterresor till Syrien.

Samordnare för svensk rättvisa: Mona Sahlin

Jag tror att Flashback behövs, inklusive befogat hat!
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Detta är ett anonymt forum med regler som ska följas.
Följer man inte dom får man stå sitt kast och riskera påhälsning av AB

Vad rädd man blir för dessa muppar då... Som någon skrev tidigare bara att neka till allt och publicerar de ändå så anmäler man dem för förtal!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Med den logiken kan man ju säga att det bara är att ge fan i och läsa på FB då

Nej jag hoppas verkligen Aftonbladet kliver på fel person... vidrigt beteende att hänga ut folk på detta sättet...

Dom har inte hängt ut någon.
AB har rapporterat om personer som visat upp ett vidrigt beteende på ett internet forum.
Personer som till och med faktiskt brutit mot det forumets egna regler för uppförande
Citera
2015-02-11, 16:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
AB har rapporterat om personer som visat upp ett vidrigt beteende på ett internet forum.
Personer som till och med faktiskt brutit mot det forumets egna regler för uppförande

De har hängt ut flera stycken
Citera
2015-02-11, 16:04
Medlem
8711s avatar
Citat:

Forumet har regler, vi har en polis, andra länder har en polis. Det är inte någon lynchmobbs uppgift. Du kan dra åt helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in