Citat:
Ursprungligen postat av
Grodaifickan
Intressant citat från Mona Sahlin:
"Jag tycker inte att det håller att säga att man var arbetslös och frustrerad. Man kan inte urskulda så grova hot därför att det blir på riktigt för den som läser det, säger Mona Sahlin när Aftonbladet träffar henne för att prata om det som skrivs på Flashback"
Men att tutta eld på sina grannars bilar, vandalisera en hel ort och att åka till Syrien och delta i folkmord går att urskulda och förklara med samma argument?
Fattar ingenting. Hur tror Mona Sahlin att det känns för de som flytt undan IS och träffar på sin familjs mördare på Sveriges gator? På låtsas, kanske det känns?
Men IS-återvändare, som våldtagit, halshuggit och korsfäst barn urskuldas av Mona Sahlin med "utanförskapet" och få psykologhjälp och jobb, så att de inte behöver bekymras av sina samveten. Jag tror att det är just detta, som speglar hela den här debattens kärna i ett nötskal. Mona Sahlin, som representant för hela den rasistiska och hatiska debattens ursprung i vårt samhälle. Hade inte denna retorik och konsekvensanalys, som Mona Sahlin representerar, funnits och varit den prevalenta i politik och media, hade de hätska orden på Flashback inte behövts.
Bara att jämföra brott mot brott:
1) "Jag hatar så och så", skrivet på Flashback. Resultat: barn och familj utfrysta. Jobbet förlorat. Skyddad identitet. Kanske fatwa? Allt på grund av uthängning i vårt skatte- och subventionsundesrtödda statsmedia. Kanske brottsåtal och fängelse?
2) Semester med bidragsbetald biljett till Syrien för att kriga med IS. Genomfört uppdrag i Syrien: Mördat. Våldtagit. Huggit huvudet av barn. Korsfäst barn. Resultat: Skyddad identitet. Inga skriverier med uthängda personuppgifter i media. Jobb. Ökade bidrag. Gratis psykologhjälp. Utbildning med statliga medel. Goda framtidsutsikter. Kanske ännu några semesterresor till Syrien.
Samordnare för svensk rättvisa: Mona Sahlin
Jag tror att Flashback behövs, inklusive befogat hat!