2015-02-10, 21:45
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Det är inte det vi diskuterar i denna tråden. Här diskuterar vi Aftonbladets del i det hela, som rubriken lyder.

Jag håller för övrigt med dig om att det är djupt problematiskt om de som sitter på informationen inte hanterar den på ett respektfullt sätt. Oskyldiga människor som inte skadat någon varken verbalt eller fysiskt förtjänar sin anonymitet.

Aj då! Och det bedömer... eh... det bestämmer... ???

...jourhavande journalist på Expressen, Robban Achberg, Jan Helin, Fi's stödförening på Södertörn, eller??? Vem håller i domarklubban??

Inse att denna självutnämnda åsiktspolis snabbt kan växa till ett monster som inte ens du, i din bubbla av "godhet", skulle stå pall för! Och det kan ske snabbare än du kan säga "DDR..."
Citera
2015-02-10, 21:46
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
"Bonnierpressen" kommer inte hänga ut personer för deras åsikters skull hur obekväma de än är såvida peronen inte har ett förtroendeuppdrag eller arbetar i en miljö där extrema åsikter kan ses som ett problem.
Problem för Bonnier, ja. Bonnier borde dock krossas men det får vi ta i en annan tråd.
Citat:
Jag själv är av åsikten att jag bara skriver sådant jag kan stå för och jag kan lova att jag inte kommer backa en millimeter den dagen jag konfronteras.
Kul för dig.
Citat:
Jag tar yttrandefriheten på största allvar, men inser att jag inte är anonym... Rasisterna på Flashback är av en annan åsikt, de anser att de som vita medelålders män blir kränkta då de inte skyddat sin identitet ordentligt och skriver saker de inte törs stå för offentligt. Patetiskt!
Skitprat. Yttrandefrihet ska kunna garanteras, om inte på Flashback måste det ske någon annanstans.
Citat:
Aftonbladet gör ett bra jobb
När det gäller att bevaka Bonniers och Schibsteds intressen, ja.
Citat:
och de som avslöjas får delge sin åsikt i media, dock väljer folk att be om förlåtelse samt påstå att det jag sa är inte vad jag tycker. Kort sagt... Rasisterna står inte för sina ord och är dessutom så pass korkade att de tror att de är anonyma.
Ingen vettig människa år 2015 "står för sina ord" när man har att göra med rena svin. Ditt hycklande svammel har naturligtvis ingenting som helst med riktig yttrandefrihet att göra.
Citera
Medlem
bradofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Hoppsan!! Även Lexbase låg ju hos Bahnhof när bolaget drog igång verksamheten i januari förra året. Deras servrar packade väl ihop tämligen omgående. Bahnhof verkar inte vara idealet om man sysslar med litet mer spännande verksamhet. Frågan är om Bahnhof bara är extremt oskickliga eller om de biträder de goda krafterna mer aktivt.

De goda krafterna som att köra dubbelmoral menar du? Piscatus är som du vet konkurrent till Lexbase. Idealen verkar svaja nå överjävligt och Piscatus senaste whois visar fortfarande:

IP-nummer: 79.136.125.14
Värdnamn: h-79-136-125--14 na.cust.bahnhof.se
Stad: Stockholm
Land: Sweden

Därför stärker det mitt påstående att de klappar rygg med varandra då uppenbarligen Lexbase valde att gå annan väg. Researchgruppen/Piscatus/Bahnhof som driver på det här.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmatisk-groda
Tack för inlägget!

Men jag måste fråga. Med den retoriken/analysen som jag inte motstrider alls, så måste väl du liksom jag tycka att det finns en samhällsnytta med AB`s tilltag. Och att en granskning av granskarna (AB) även borde göras för att jämna ut oddsen så att säga. Eller har jag missförstått andemeningen i ditt inlägg?

Mvh

Personligen skulle jag föredra ett samhälle med demokrati och yttrandefrihet där liknande systematisk förföljelse av regimkritiker och oliktänkande inte är tillåten. Någon verklig utjämning kommer inte att ske ifråga om granskning, då det inte finns någon annan part som har dessa organisationers resurser och uppbackningen av en hel stat i ryggen. Enda sättet att på samma sätt kunna granska dessa organisationer och svenska statens inblandning i det vore om regimen blev oväntat och plötsligt fälld med våld och man snabbt lyckades få tillgång till all material som är hemligstämplat innan politiska tjänstemän m.fl. hinner att förstöra dem, samt att personerna inom organisationerna blev snabbt gripna och man fick tillgång till det material de sitter på. Det är rimligtvis därför som alla trollinlägg i den här tråden, där man likställer den regimstödda ljugmedian och de nämnda vålds- och förtryckarorganisationerna med enskilda medborgares skriverier på Flashback forum, är och förblir trollinlägg. Enskilda personers handlingar är och förblir inte jämförbart med de omfattande och systematiska övergreppen och förtrycket utförda av en stat.

Men visst, om inget annat vore det åtminstone lite av poetisk rättvisa om dessa antidemokrater och förtryckare själva blir uthängda, att deras liv (hemadress, vanor, familj m.m.) blir dokumenterat i detalj och görs tillgänglig för alla, att man också försöker hetsa folk så att någon kanske tar lagen i egna händer, även om det inte kan jämföras med de omfattande brott mot grundläggande mänskliga rättigheter som de själva sysslar med.
Citera
2015-02-10, 21:47
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nu när jag läser chatten med Jan Helin (där han är väldigt ödmjuk och till och med positiv till allt gott som Flashback för med sig. Han säger detta ordagrant) så blir det hela väldigt motsägelsefullt. Skrev de inte något om att de ska försöka se över lagarna, för att på något sätt komma åt Flashback i morse? Jag har för mig att de skrev något om detta?

Jag tror inte att Jan Helin har något emot Flashback. Hade han haft det skulle han försökt undvika att påvisa dess existens.
Informationen som finns här är fortfarande okänd för största delen av Svenska befolkningen, att hänvisa till den om man inte vill att människor skall veta vore ju att motverka sitt syfte.

Nej, jag tror att Jan Helin ser Flashback som sin värdiga motståndare och inte alls som något samhällsmässigt avvikande.
Citera
2015-02-10, 21:48
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Står du med i det paketet man kan ladda ner och se personnumer och epost så är du med och kommer alltså ligga ute till allas beskådan.
Det är över.

Nej nej nej, det är då det börjar, förstår du inte det.
Citera
2015-02-10, 21:48
Medlem
NS_14s avatar
Decemberregimens egen Closeau, hovjuden Jerzy Sarnecki, svarar med gråten i, den av lögner förvridna, snoken efter Joels rättframma tongångar för sju år sedan. Samtidigt är ju varken den judiske regimkriminologens pillemariska pepparkornsögon eller kroknäsa höjdpunkten på Nationells artikel. Det händer verkligen på riktigt att denna Schibstedska vulgärtidning finansierar en yngre batikhäxa/socionoms/konstfack-varelses Brysselresa för att få en kommentar på vad vederbörande skrivit på Flashback tidigare. Den humanitära stormaktens (svenskar och vita ej inkluderade) tentakler spretar som vanligt internationellt.

http://nationell.nu/2015/02/10/jerzy-sarnecki-jag-ar-inget-judesvin/

Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Att det bubblar kan man ju lätt säga.. Åt båda hållen. Många som kallar sig [b]liberala är nog bara liberala när det kommer till [b]sig och sina egna. Min mamma är bara pantad och aldeles för "trög" för att tänka utanför sin egna bubbla..

Många kallar sig "liberaler" för att det är kitsch. Det kostar dom ingenting att svänga sig med modeord som man snappat upp från någon regimcertifierad proffstyckare. Sällan att någon får stå till svars eftersom det inte finns något genomtänkt ställningstagande bakom. Bristen på ideologisk förankring visar sig sedan alltid under sådana perioder med häxjakt, åsiktsregistering och uthängningar eftersom "massinvandringspolitiken" och den kulturmarxistiskt snäva definitionen av "rasism" är såpass kopplat till känslor att många av våra hobby-liberaler därute får det påfallande svårt att "tänka fritt" och "tänka stort". Snarare är man dom första som sätter sig i klacken och hejar på sina Stalin-vänner.

Men vallas till urnorna skall man.
Senast redigerad av NS_14 2015-02-10 kl. 21:52.
Citera
2015-02-10, 21:50
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Du kanske skulle skriva vad du jobbar med, ditt namn, adress och personnr i tråden ifall det finns någon som inte vill att sina barn i närheten av dig...kanske några företagare som vill anteckna så dom inte anställer dig då deras kunder kanske inte gillar dina åsikter.
Fast du kanske har "rätt" åsikter så då har väl ingen rätt till samma val att välja bort dig så som du vill kunna välja bort andra.
I solen spricker trollen.

Jag är arbetslös, socialt isolerad sedan åratal och har sjukersättning. Det är lätt att hålla sig borta från mig, jag yttrar mig också öppet annars trots åsikter som sticker folk i ögonen. Igår la jag upp bilder på mig här på forumet under en tid. Folk runt omkring mig känner igen mitt ansikte, lustigt att mitt personliga beslut att outa mig själv sammanföll med Aftonbladets dag. Får ta det som ett tecken från skyn, denna synk.

Resten ska ni skita i, jag är ny både här som, åsiktsformerna ( med åren bakom mig) men attityden är gammal. Kul att Flashback inte tolererar ens åsikter utan att säga"Hoppa du först!" omigen. Låt det vara tillräckligt bevis över er tolkning av yttrandefrihet vad det nu än är, inte inkluderar någon frihetskamp inför förtrycket ni påstår er leva under.

Jag är långtifrån perfekt, men hycklare är jag inte. Antagligen då också långt ifrån standardtypen av Flashbacks medlemen.
Citera
2015-02-10, 21:51
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Jag tror inte att Jan Helin har något emot Flashback. Hade han haft det skulle han försökt undvika att påvisa dess existens.
Informationen som finns här är fortfarande okänd för största delen av Svenska befolkningen, att hänvisa till den om man inte vill att människor skall veta vore ju att motverka sitt syfte.

Nej, jag tror att Jan Helin ser Flashback som sin värdiga motståndare och inte alls som något samhällsmässigt avvikande.

Som jag la till i mitt inlägg, så ser jag alltså i chatten att Jan Hellin ändå skriver, att han tycker att Flashback bör ha en ansvarig utgivare. Det är väl ändå att lägga ner Flashback som det yttrandefrihets-forum det är? Så jag vete sjutton vad jag tror om ditt inlägg?
Senast redigerad av dialektiker 2015-02-10 kl. 21:56.
Citera
2015-02-10, 21:52
Medlem
Man måste förstå och inse att media alltid kommer att granska makthavare (detta sker genom alla möjliga former, t.ex dold kamera m.m) och om de kan säkerställa att politiker och andra makthavare i samhället anonymt näthatar och uttrycker sig olämpligt eller bryter mot lagen, då är det ju givet att det blir såhär.

Påminner om när de hade dold kamera och gick i valstugorna och folk hängdes ut. Som förtroendevald m.m måste du tänka som en idrottare som ska undvika doping. För när du åker fast, då kan du inte hävda...ja men nån måste lagt nåt i min flaska, eller jag litade på doktorn....eller jag trodde det var anonymt forum...jag använde ytrandefriheten m.m....DET ÄR KÖRT!
Citera
2015-02-10, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Allt som egentligen behövs är en jämför flashbacks och din leverantör eller VPN:s uppgifter. Osannolikt kanske men såklart inte omöjligt. Förutsatt att IP-adresser loggas på din VPN eller flashback vilket du naturligtvis inte vet ett skit om

Varken Bahnhof eller min vpn lagrar någon information, sitter ganska säkert. Men du försöker väl leka smart.
Citera
2015-02-10, 21:55
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
I solen spricker trollen.

Jag är arbetslös, socialt isolerad sedan åratal och har sjukersättning. Det är lätt att hålla sig borta från mig, jag yttrar mig också öppet annars trots åsikter som sticker folk i ögonen. Igår la jag upp bilder på mig här på forumet under en tid. Folk runt omkring mig känner igen mitt ansikte, lustigt att mitt personliga beslut att outa mig själv sammanföll med Aftonbladets dag. Får ta det som ett tecken från skyn, denna synk.

Resten ska ni skita i, jag är ny både här som, åsiktsformerna ( med åren bakom mig) men attityden är gammal. Kul att Flashback inte tolererar ens åsikter utan att säga"Hoppa du först!" omigen. Låt det vara tillräckligt bevis över er tolkning av yttrandefrihet vad det nu än är, inte inkluderar någon frihetskamp inför förtrycket ni påstår er leva under.

Jag är långtifrån perfekt, men hycklare är jag inte. Antagligen då också långt ifrån standardtypen av Flashbacks medlemen.

Ja men med tanke på hur samhället ser ut idag ifall man har fel åsikter, så kanske man inte är så sugen på att leva på socialbidrag och vara socialt isolerad på grund av att man tycker annorlunda rent offentligt. Och det är själva springpunkten, offentligt för vi vet alla vad det är för snack som försiggår under kafferasterna och hemma vid matborden men rent offentligt måste en viss politisk korrekthet uppehållas och är du uthängd som rasist, så förbered dig på att förlora jobbet och en hel del vänner.

Inte så kul va? Oavsett hur tuff man är, så är det läget i landet nuförtiden. Vi gör vad vi kan för att förändra detta men tyvärr kommer det bara bli värre innan det kommer bli bra igen, förhoppningsvis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in