Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-02-10, 21:32
Hej!

Jag undrar om ni ångrade att ni började snusa? Varför ångrar ni er förutom den ekonomiska aspekten och gula tänder?

Om ni inte ångrade er,varför då? Vad är det med snus som ni gillar så himla mycket, motivera
Citera
2015-02-10, 21:36
Bannlyst
Ångrar ingenting direkt, gillar smaken och känslan. Dessutom skönt med distraktionen ibland. Snus klarar jag väl mig utan och har brutit beteendet i några veckor i taget, men känns rastlöst utan. Ungefär samma anledning som man pillar på mobilen då och då, skön distraktion.
Citera
2015-02-10, 21:37
Medlem
dxdps avatar
Har slutat nu. Ångrar mig inte att jag snusade under en lång period. Jag tycker att det är trevligt, men känns skönt att ha klippt banden nu. Är över sex veckor sen nu sedan jag slutade.
Citera
2015-02-10, 21:43
Citat:
Ursprungligen postat av Blazrrboz
Ångrar ingenting direkt, gillar smaken och känslan. Dessutom skönt med distraktionen ibland. Snus klarar jag väl mig utan och har brutit beteendet i några veckor i taget, men känns rastlöst utan. Ungefär samma anledning som man pillar på mobilen då och då, skön distraktion.

Höjer snuset din livskvalité?
Citera
2015-02-10, 21:44
Medlem
tobazzs avatar
Började när jag var 14 och inte slutat än, kommer förmodligen aldrig göra det heller även så om jag får en ekonomisk kris.

Snus är underbart, smakar gott och är allmänt skönt att ha under läppen.
Citera
2015-02-10, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av dxdp
Har slutat nu. Ångrar mig inte att jag snusade under en lång period. Jag tycker att det är trevligt, men känns skönt att ha klippt banden nu. Är över sex veckor sen nu sedan jag slutade.

Kommer du börja igen eller har du slutet för gott?
Citera
2015-02-10, 22:06
Medlem
Gameplayers avatar
Jag ångrar bara att jag inte började snusa tidigare. Använde tuggtobak m.m. som tonåring och det är i för sig ganska fint. "Riktigt" snus började jag nog inte med förrän i lumpen.
Citera
2015-02-10, 22:11
Medlem
Bassplays avatar
Bra fråga, svaret är både ja och nej.

Jag tycker fortfarande det är jävligt gott med snus och har inga problem ekonomiskt. Skulle jag sluta snusa skulle jag ändå slänga pengarna på något annat onyttigt så det är inte så hållbart att tänka på hur mycket pengar man skulle spara.

Mitt största problem med att snusa är att jag alltid sover med snus, något jag gjort dom senaste två tre åren och det är inte alltid jättehärligt när man vaknat.

Skulle vilja att någon tog ur den ur käften på mig när jag somnat det vore bäst.

Sen blir det ju hela tiden dyrare. En dosa rapé kostade 24 när jag började och nu runt 45??

Det är ändå lite oroande men man tar sig väl råd ändå om man måste.
Citera
2015-02-10, 22:23
Medlem
Har snusat i många år nu och har inga planer på att sluta.

Anledningen till att jag började kommer jag inte ihåg men tycker om smaken och känslan att stoppa in en snus under läppen.

Enda nackdelen är att det kostar rätt så mycket nu och om jag inte minns helt fel så när jag började så kostade en dosa någonstans runt 5-6 kr.
Citera
2015-02-10, 22:28
Medlem
cobhc87s avatar
Gick från rökning och bestämde mig för att börja snusa istället. Ångrar mig således inte det minsta.
Citera
2015-02-10, 22:39
Medlem
Mr.Nesss avatar
Ångrar det inte alls, snusar så lite så ingen större ekonomisk börda heller
Citera
2015-02-10, 22:52
Medlem
praxes avatar
Jag vet faktiskt inte. Problemet är ju att det är så förbaskat gott med snus. Och att det är lättare att jobba och fokusera med snus

Har hållit upp ett år som längst. Visst för det med sig positiva effekter att sluta, och jag kanske gör det igen, men just nu har jag ingen lust.

Men visst, en fördel med att aldrig ha testat vore ju att man inte visste vad man gick miste om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in