2015-02-10, 20:15
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag undrar en sak..Det verkar som om Sverige är helt unikt med sånt här foum som flashback. Är det verkligen så? Finns det verkligen bara i Sverige ett sånt här forum där man kan tala om saker och politik samt invandring på detta viset?

*väldigt förvånad*

Svenskar tycker om att centralisera sig. Samla sig på en enda punkt och följa lämmeltåget. Dessutom är vi rationella: varför ha olika forum för olika ändamål när vi kan samla allt på ett och samma ställe?
Citera
2015-02-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag undrar en sak..Det verkar som om Sverige är helt unikt med sånt här foum som flashback. Är det verkligen så? Finns det verkligen bara i Sverige ett sånt här forum där man kan tala om saker och politik samt invandring på detta viset?

*väldigt förvånad*

Självklart inte, men i de flesta andra demokratiska länder behöver du inte göra det anonymt. De är inte samma konsensusknarkare som svenskar är generellt som bajsar ner sig av rädsla om inte alla tycker samma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Sedan kom de för mig, men då fanns det ingen kvar som kunde ta mitt parti.

Vilket Parti hade du då? Underligt att det ens fanns några kvar som kunde ta det. Eftersom alla andra redan hade försvunnit.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Först tog de pedofilerna. Men jag oroade inte mig, sådan är inte jag.
Sedan tog de nazisterna. Men jag oroade inte mig, sådan är inte jag.
Sedan tog de sverigedemokraterna. Men jag oroade inte mig, sådan är inte jag.
Därefter var det socialdemokraternas tur. Men jag oroade inte mig, sådan är inte jag.
Strax efter det så försvann medelsvensson. Men jag oroade inte mig, sådan är inte jag.

Sedan kom de för mig, men då fanns det ingen kvar som kunde ta mitt parti.

Vilka är det du snackar om? "Tog", är det poliser vi talar om här?
Citera
Avslutad
Åsiktsregistrering:

Nog för att även jag tycker det skrivs mycket skit här. Speciellt i Integration och Invandring men faller inte Aftonbladets tilltag under Åsiktsregistrering? Även om AB kan hävda att det är hets mot folkgrupp o.s.v så måste det väl först och främst finnas en åsikt för att det eventuella hatet skall uppstå.
Eller.......?

Ber om ursäkt om detta redan tagits upp, eller om det ses som OT.
Isf får Mod gärna ta bort mitt inlägg.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Kokar? Var? Det här är ju för de flesta en storm i ett vattenglas. De flesta flashbackare bryr sig inte ens om det här. Att det finns extremister som kokar, det tror jag, det finns det alltid.

Jag ser inte detta som en isolerad företeelse. Mitt uttalande vilar på en uppfattning om att tilliten till samhället är på väg att rasera på många håll. Kombinera det med en kommande ekonomisk kollaps och dynamiten briserar.

Givetvis kommer inte Jan Helins offentliga mobbning som enskild händelse förändra något i någon som helst riktning. Möjligtvis att man snabbar på sin egna oundvikliga död med några veckor eller månader.
Citera
2015-02-10, 20:18
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Detta börjar likna kontroversen mellan Adolf och Fritz i filmen "Rise of evil" där Fritz gör allt han kan för att stoppa tidningen *Vägen*

Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
"driver folk i döden" ? Vem är det som dött? Hetsar till misshandel? Det är ju näthat som uppmanar/påverkar till ökad spänning mellan grupper
Att hetsa mot någon så den tar sitt liv.
Hetsa till misshandel, ja vilka är det som utför våldet? SD folk eller VåldVänstern, var ju inte så svårt att lista ut. Expempel, SD hade ett möte på allmän plats som VåldVänstern störde då med skrän och skrik de ej har sakliga argument, samt att det utöver det gav sig på Polishundar och en träffades i ansiktet av en stor gatsten, de kastade ammoniak på Polishästar... Sen misshandlas SD politiker över hela landet, de trakasseras ofta om de skulle gå ut och äta och ta en öl... Så utöver det som finns i media finns fler Vänsterdåd...

VåldVänstern gillar mest att utöva våld, till sin hjälp har de media och aftonbladet som hyllar våldets folk och jihadider.
SD är mer intresserad av att rädda landet Sverige från att falla i ruiner pga import av bidragstagare, de har då avpixlat.info som tillhandahåller fakta om skönmålade flyktingbrott och gruppvåldtäkter.
Flashback har vi för att kunna skriva och dela åsikter om verkligheten media inte skriver om eller försöker dölja.

Så att aftonbladet ger sig på detta forum är bara så fel och bör på något sätt bestraffas, egen uthängning av dem eller anmälan till nån tingsrätt eller lämplig instans. Kanske något strul med deras annonsering/reklam där de får sin inkomst från, ja har de fått folk att mista sina jobb är det väl inte fel, eller?
Citera
Medlem
Dragnarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Vilka vanliga människor har förlorat jobbet och möjligtvis livet pga det? På vilket sätt skulle Sverige vara bättre utan blaskorna? Läs inte kvällspressen så kanske det känns bättre, men håll med om att det blir lite torftigt att bara läsa sanningar på Flashback.

Juristen Joel Ankar t.ex. Kollar du videon på Aftonbladet så kan du se den upphetsade batikhäxan förfölja den hårt arbetande juristen samtidigt som de filmar hans nedergång bara för att han kallat en professor för äckligt judesvin med fittig attityd på internet. Är det något som är värt att förlora sitt arbete samt sociala liv för? Nä det är helt sjukt.
Citera
2015-02-10, 20:19
Medlem
Europes avatar
Citat:
Det här har ingenting med "ljugmedias" dödsryckningar att göra. Flashback och Aftonbladet konkurrerar inte ens med varandra, tvärtom så gynnar de båda varandra.

Det är klart att det har med ljugmedias dödsryckningar att göra och det är i högsta grad internet (där Flashback har rätt stor betydelse för just svenskarna) och de ändrade konsumtionsvanor internet har gett upphov till som bl.a. har gjort att svenska dagstidningar (precis som tidningarna i andra västländer) under senaste åren har blivit tvungna att genomföra den ena omfattande slakten av redaktionen efter den andra under de senast åren (inte minst förra året), att redaktionsarbetarna förnedras - inte minst av DN - för att fler ska sluta frivilligt, att pappersupplagorna har rasat oavbrutet i många år, att intäkterna från reklamen hela tiden minskar (och tidningarna inte lyckas ta betalt för sin produkt på internet), varför tidningar har slagits ihop, varför många lokaltidningar kommer ut som papperstidning allt färre dagar i veckan eller har redan lagts ned, att tryckerier går i konkurs och att representanter för svensk ljugmedia allt oftare gapar om att staten måste gå in med pengar för att "rädda demokratin", då det tydligen inte finns någon demokrati om befolkningen inte får en daglig dos lögner och blir vilseledda kring frågor som rör det samhälle de lever i.
Senast redigerad av Europe 2015-02-10 kl. 20:30.
Citera
2015-02-10, 20:20
Bannlyst
Citat:
Kokar? Var? Det här är ju för de flesta en storm i ett vattenglas. De flesta flashbackare bryr sig inte ens om det här. Att det finns extremister som kokar, det tror jag, det finns det alltid.

Ja och nej. De har hängt ut några personer som inte var så stöddiga när det kom till kritan. Det kan ju hända att de misstar sig någon gång.

Fast cynisk som jag är så tror jag helt enkelt inte att de ger sig på sådana som de känner på sig kan vara farliga eller ens bita ifrån sig ordentligt helt lagligt. Av någon underlig anledning har t.ex. ingen konfronterat Mikael Skillt öga mot öga, fast han är helt öppen med sin identitet här. Det är ju en smula märkligt
Citera
2015-02-10, 20:20
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Självklart inte, men i de flesta andra demokratiska länder behöver du inte göra det anonymt. De är inte samma konsensusknarkare som svenskar är generellt som bajsar ner sig av rädsla om inte alla tycker samma.

De är konsensusknarkare i Tyskland också. Och människor är anonyma i andra länder också för att diskutera tabubelagda ämnen.

Svenskar är dessutom inte så extremt konsensus-aktiga längre, tvärtom så har vi de senaste 10 åren blivit alltmer konfliktsökande. Nu är dessutom politik inte ens längre en privatsak utan det anses av alla läger viktigt att "ta kampen" hela tiden. Med internet så har det dessutom möjliggjorts på ett helt annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in