2015-02-10, 19:48
Medlem
panther1s avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....rost-pa-badhus

En 14 åring var på badhuset med klassen för drygt en vecka sedan. Hon valde att gå barbröstad, detta med anledning av att hon ansåg sig ha den rätten. Hon ville ta ställning för feminismen helt enkelt. Men hon blev tvungen att sätta på sig en BH och i och med detta valde hon att i lämna badhuset, i protest.

Min personliga tanke är:
Varför i helvete låter man inte henne vara barbröstad om hon vill det? Är inte dagens ungdom skygg nog? Så djävla löjligt..

Men vet någon mer kring omständigheterna? Någon som känner henne eller någon som var på badhuset samtidigt? Vad är detta för en tjej egentligen, väldigt udda ställningstagande? Hur reagerade klassen eller läraren?
Senast redigerad av panther1 2015-02-10 kl. 20:42.
Citera
2015-02-10, 19:50
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Givetvis borde hon få vara barbröstad om hon vill det.
Citera
2015-02-10, 19:51
Medlem
micro113s avatar
Jag tycker mest synd om tjejen som tycks ha den vridna uppfattningen att blotta brösten är synonymt med feminism...

Men hon växer väl upp hon också får vi hoppas.
Citera
2015-02-10, 19:53
Medlem
Märkligt sätt att ta "ställning" för feminismen, och en 14åring dessutom, skulle inte förvåna mig ifall hennes föräldrar har uppmanat henne till detta.

Men visst, ser inget fel med kvinnor gå barbröstade, men då ska det inte gnällas att man kollar heller.
Dock i detta fall så är det ju ingen kvinna utan en liten flicka. Vettefan om man hade velat se det.
Citera
2015-02-10, 19:55
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christofferfan
Märkligt sätt att ta "ställning" för feminismen, och en 14åring dessutom, skulle inte förvåna mig ifall hennes föräldrar har uppmanat henne till detta.

Men visst, ser inget fel med kvinnor gå barbröstade, men då ska det inte gnällas att man kollar heller.
Dock i detta fall så är det ju ingen kvinna utan en liten flicka. Vettefan om man hade velat se det.

Vadå, tjejer kollar ju in tränade killars bröst/magmuskler.. And?
VARFÖR GÖR MAN EN STOR GREJ AV DET?
Citera
2015-02-10, 19:55
Medlem
Fallmans avatar
Hade tjejen fått vara topless så hade det blivit rubriker också. Hur man än göra i denna värld så vänder sig folk till media och allt blir en stor nyhet..
Citera
2015-02-10, 19:56
Bannlyst
Klart att ni inte ser något problem med att hon går barbröstad. Oy gooy, much liberalism. :^)

Judefierad mycket?
Citera
Medlem
CheapAlerts avatar
Inspirerad av Zara Larsson?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker mest synd om tjejen som tycks ha den vridna uppfattningen att blotta brösten är synonymt med feminism...

Men hon växer väl upp hon också får vi hoppas.
Även om det möjligen inte är synonymt med feminism borde det vara det. Det gick bra förr att bada toppless. Varför ska kvinnors rätt att välja hur de vill klä sig när de badar ta ett steg bakåt? Är det verkligen feminism att förespråka minskare rättigheter och mindre jämställdhet?
Citera
2015-02-10, 19:59
Medlem
panther1s avatar
Jag tycker att folk är så djävla skygga idag! Minns min egen klass, där halva klassen valde att inte duscha efter gympan. Detta är ett stort problem idag, och att vuxna människor bidrar till på detta sätt är irriterande. Varför måste folk skämmas över sina kroppar, varför göra en grej av det?
Citera
2015-02-10, 20:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
Märkligt. Måste även barn utan utvecklade bröst bära bikiniöverdel? Har bebisarna på bebissim bikiniöverdel? Har de någon åldersgräns eller handlar det om kupstorlek? Hon var 14 år och alltså ett barn... Väldigt löjligt, tycker att man ska få vara klädd hur man vill på överkroppen, en del badar i burkini, andra topless. Big deal 2015.
Citera
2015-02-10, 20:08
Medlem
Vem skulle ha blivit stött? Killarna tyckte nog att det var rätt schysst initiativ, är det diskriminering mot bögar eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in