2015-02-10, 18:50
Medlem
Raglefants avatar
Den privata åsiktspolisen Researchgruppen, själva våldsbejakande vänsterextremister som numera stolt kallar sig för Sveriges svar på Stasi, slår till igen. Finansierade av blodspengar från några av historiens värsta massmördare -- Robert Aschbergs arv från sin farfar Olof, "den röde bankiren" -- och i samarbete med den mediala eliten, denna gång Aftonbladet.

Det är tamejfan surrealistiskt. Bolsjevismen inte bara lever och har hälsan, den sätter agendan i Sverige år 2015.
Citera
2015-02-10, 18:50
Medlem
Magnolia82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. I Sverige har vi förutom en statlig säkerhetstjänst även två privata sådana: Researchgruppen och EXPO.

De tar hand om sådana saker som den statliga säkerhetstjänsten är förhindrad att göra.

Kan jag få bevis på att Researchgruppen är en statlig säkerhetstjänst? Eller vill du inskränka journalisters yttrandefrihet Stasi-style?
Citera
2015-02-10, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guruncher
USA har många andra osköna regler... Varför tycker du vi ska efterapa USA?
Flytta dit, skaffa dig ett skjutvapen och säg vad du vill.

Jag stöder också fria vapen. Den som inte stöder fria vapen och riktig yttrandefrihet är en frihetens fiende.

Tyvärr har jag ännu inte gjort något allvarligare försök att bli amerikansk medborgare än att delta i ett Greencard-lotteri.
Citera
2015-02-10, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Frågan är väl snarare varför Sverige måste efterapa Sovjetunionen och DDR?

Haha, touché!
Citera
2015-02-10, 18:52
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
De hängde aldrig ut läkaren. Han fick chansen att yttra sig anonymt. AB visade mer respekt för hans integritet och anonymitet än vad han som läkare visade sina patienter av utländsk bakgrund.

Så kan det gå när man är dum som ett får!
Nu handlade mitt första inlägg om detta från en början om att de ens väljer att rikta in sig på privatpersoner. Politiker är en helt annan femma.
Förövrigt så hängde han ju aldrig ut de patienter det talades om heller.

OT:
Det var sannerligen intressanta inlägg. Inte visste jag att utrikesfödda sätts på flygplan direkt in till Sverige för att få sjukvård.
Citera
2015-02-10, 18:52
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Håller med,tycker media ska lägga locket på helt,vem fan vill läsa om svenskar som begår gruppvåldtäkter i Sverige 2015? Den här kvinnosynen svenska män har är bedrövlig.Vare sig det är på amorella eller tensta,älvsjö eller mariannelund.
Allmänintresse? tveksamt då detta skapar hat/rasism mot svenska män.

Är detta ironi? Hoppas det. Annars är det ignorans. Våldtäktsmännen hade alla somaliskt medborgarskap!
Citera
2015-02-10, 18:53
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Neger snälla, han är så långt ifrån en führer man kan komma... please...

Mot lagen? Det är väl främst, eller snarare först, en fråga för rättsväsendet att avgöra, eller är det dina fiktiva lagar i ditt Utopia som du talar om?

Jag undviker myndigheter så mycket som möjligt så jag kan inte se hur jag är en angivare. Men du använder dig uppenbarligen en för mig främmande jargong.

Så långt ifrån en führer man kan komma, ändå startar han ett angivarsamhälle mot oliktänkande, snart kommer utmärkelser till den som golar ner vart rassenassen gömmer sig och man får utmärkelse som god på förstasidan. Precis som med judarna som blev nergolade.

Mot vilka lagar, ja mot datorintrång och åsiktsregistrering.

Du är exakt som en golare i huvudet, nått sker som du ogillar, spring till dada (om det råkar vara snutjäveln eller en journalist spelar mindre roll) peka ut förövaren och känn dig duktig.
analogi: du står på gatan och ser en becknare, du gillar inte knark så du lallar till snuten och golar ner är exakt samma sak som: du sitter i en anonym diskution på nätet, du kan inte argumentera eller försöker inte, ringer och får den ena avslöjad och uthängd på grund av att du inte gillar åsikterna.
Sanningen är svår för dig att svälja men du har ett mindstate of a snitch. Alltså är du en golare.
Citera
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guruncher
USA har många andra osköna regler... Varför tycker du vi ska efterapa USA?
Flytta dit, skaffa dig ett skjutvapen och säg vad du vill.
Inget land kan vara bäst på allt. Jag tycker generellt att vi har schysstare lagar här än i USA, men yttrandefriheten ligger vi riktigt dåligt på. Det märks inte bara juridiskt, utan också i praktiken. Här räknas man ju för fan som rasist om man ens nämner ordet "jude" i en negativ klang. I USA är det lagligt att dela in människor i raser, för att se vilken ras som är överrepresenterad på en arbetsplats. Go figure.

Det Aftonbladet och RG gör är riktigt, riktigt äckligt. Jag tycker inte heller att man bör kunna skriva vad som helst på internet, men var drar man gränsen? Ska vi göra som Tyskland att vi förbjuder vissa åsikter? Vissa partier? Till slut står vi där och då har vi bara S och V och rösta på, allt annat är för rasistiskt. Det är då inget land jag vill bo i.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Opinionsbildningen sker inte längre bara av tidningar som funnits i 150 år utan på forum och så kallad alternativ media som i vissa fall bara funnits i ett fåtal år. Detta utmanar den rådande eliten som avnjutit sin dominanta ställning i över 100 år. Att lagstifta bort hotet blir svårt i en internationell värld. Det kan ett land som Kina göra. Sverige däremot får större problem att använda sig av lagstiftning. Istället riktar man sig mot smutskastning och liknande för att besegra sina konkurrenter. Man försöker att vinna det "moraliska kriget". Så här långt har man även förlorat det moraliska kriget.
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Jag förväntar mig att Aftonbladet nu publicerar en lista med vilka ord och åsikter som ska vara tillåtna på Flashback.

Det vore nog lämpligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Visst du finner seriösa och pålästa skribenter/ åsikter både i media/ offentligheten och utanför media.
Osaklighet, hat och trams har dock absolut nada att göra i media. Att sätta igång och publicera rent skräp, gör bara att folk tappar respekten för media/ journalistik som sådant.
Finns liksom skäl till att man utbildas till journalist.

Vilken sten har du legat under?
Har du missat att majoriteten av allt som skrivs nuförtiden är rewrites av utländska artiklar (Google Translate - skrämmande ofta direktöversatt utan minsta tillägg - ofta The Guardian som snott den rakt av från Bild), referat vad någon skriver på facebook, referat vad någon skriver på Twitter.
Journalistiskt arbete är något som bedrivs i undantagsfall.

Idag finns inga skäl att utbilda sig till journalist (om du vill jobba dvs).
Citera
2015-02-10, 18:54
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Egentligen vore det en fantastisk idé att verkligen publicera namnen på alla flashbackare som har kontroversiella åsikter åtminstone, och då menar jag att vi skulle göra det själva, alltså att tiotusentals eller hundratusentals outar sig själva. Då skulle dessa åsikter bli närmast omöjliga att tysta.

Men precis som du säger så vill åtminstone inte de flesta flashbackare det och faktiskt inte heller Aftonbladet.

Äntligen någon som förstår vad jag säger. Däremot så tror jag att du och jag har lite annorlunda uppfattning om varför flashbackare inte vill det, och det har inte enbart (enligt mig) att göra med integritet och säkerhet (vilket är en delfaktor, däremot) utan också att man tycker om att vissa saker är lite underground. Lite som prostituerade som trivs med sexköpslagstiftningen: det gör deras tillvaro lite mer anarkistisk. Man ska inte underskatta människors stolthet.

Det finns dessutom en politisk fördel att inte bryta den onda cirkeln som gör att de "måste" fortfarande vara anonyma, nämligen att man skapar en underdog och outsider-mentalitet vilket är otroligt viktigt om man ska mobilisera sig och bilda en ny politisk identitet. Det är faktiskt bra att vara utanför ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in