Citat:
Ursprungligen postat av
Cut-N-Mix
Neger snälla, han är så långt ifrån en führer man kan komma... please...
Mot lagen? Det är väl främst, eller snarare först, en fråga för rättsväsendet att avgöra, eller är det dina fiktiva lagar i ditt Utopia som du talar om?
Jag undviker myndigheter så mycket som möjligt så jag kan inte se hur jag är en angivare. Men du använder dig uppenbarligen en för mig främmande jargong.
Så långt ifrån en führer man kan komma, ändå startar han ett angivarsamhälle mot oliktänkande, snart kommer utmärkelser till den som golar ner vart rassenassen gömmer sig och man får utmärkelse som god på förstasidan. Precis som med judarna som blev nergolade.
Mot vilka lagar, ja mot datorintrång och åsiktsregistrering.
Du är exakt som en golare i huvudet, nått sker som du ogillar, spring till dada (om det råkar vara snutjäveln eller en journalist spelar mindre roll) peka ut förövaren och känn dig duktig.
analogi: du står på gatan och ser en becknare, du gillar inte knark så du lallar till snuten och golar ner är exakt samma sak som: du sitter i en anonym diskution på nätet, du kan inte argumentera eller försöker inte, ringer och får den ena avslöjad och uthängd på grund av att du inte gillar åsikterna.
Sanningen är svår för dig att svälja men du har ett mindstate of a snitch. Alltså är du en golare.