2015-02-10, 15:23
Medlem
Aftonbladet använder sin yttrandefrihet till att ta avstånd från yttrandefriheten. Bra gjort.
Citera
2015-02-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daslollipop
Aftonbladet använder det fria ordet (som ni tydligen tycker är oerhört viktigt). Vad är det för skillnad?
Att begå brott anonymt är fortfarande ett brott. Och då får man ta konsekvenserna.

Ungefär 700 andra har redan uttryckt samma trams som du. Läs tråden, idiot.
Citera
2015-02-10, 15:24
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Tänk om dem hittar Jimmie Åkesson i den hackade listan. Är det då slutet för SD? Vågar dem publicera med tanke på att han är sjukskriven?

Åkesson är inte så dum, han är en ganska internet-savvy kille.
Och jag tror inte han är en sådan som sitter anonymt och hatar på internet...

Troligare att någon till miljöpartist eller folkpartist kommer hängas ut...
Citera
2015-02-10, 15:25
Medlem
.Buddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att påverka rättsprocessen i egenskap av jurist så att vänsterfolk och judar drabbas annorlunda än andra är väl ett hot.
Dessutom ett hot om att använda sin tjänsteställning för ändamålet ...

Vilket vi inte ens vet om det framkommit. Hur han sköter sig jobb och vad hans värderingar är två separata saker som kan samfungera.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Är det för mycket att dra en parallel til News of the World ? De skaffade sig tillgång till information på olovligt vis, och slutade med att stänga ned butiken, sin egen alltså ?

Med tanke på att NOW beställde eller begick brottet för att få tag på informationen och aftonbladet har fått informationen av en organistation likt (wikileaks fast vänsterextremister) så är det inte alls samma sak.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Läkaren skrev anonymt för han visste bättre, för hade åsikten varit OK så hade han framfört den i fikarummet!

Det betyder att läkeren är ett kräk. Och jag vill inte möta honom när jag söker vård.

Vet du att hen inte har framfört liknande åsikter till kollegor? Jag utesluter inte det och därför är han inte ett kräk i mina ögon sett även om jag kanske inte håller med honom i sak.
Citera
2015-02-10, 15:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Buddah
Vilket vi inte ens vet om det framkommit. Hur han sköter sig jobb och vad hans värderingar är två separata saker som kan samfungera.
Jo, det har framkommit att Joel Ankar hotat med just det ...

Ett hot är ett hot innan det realiseras - när ett hot realiseras så övergår det till en handling och är inte längre ett hot.
Citera
2015-02-10, 15:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det har framkommit att hotat med just det ...

Ett hot är ett hot innan det realiseras - när ett hot realiseras så övergår det till en handling och är inte längre ett hot.

Du menar att du tog det där inlägget på allvar??
Citera
2015-02-10, 15:27
Medlem
HareBrahss avatar
Deppigt att man inte lever i ett fritt land längre. Eller det är fritt, så vida man lever på den gata som etablissemanget har sopat rent. Avviker man det minsta blir man uthängd och kriminaliserad.
Ett incitament att faktiskt bo kvar i ett land är för att man vill utveckla samhället och göra det bättre. Men varför ska jag jobba och betala 50% i skatt när man blir fucked in the arsle av PK-media, staten och politikerna. Man borde flytta härifrån innan de tar ifrån oss den rätten ochså...
Citera
2015-02-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Är det ett fritt land när man som kvinna, muslim, homosexuell mm känner att man inte kan surfa runt på internet hur man vill för att man inte orkar med vissa kommentarer som skrivs om en. Tycker du verkligen att det är något att kriga för att folk ska få spy ur sig hatiska, nedvärderande, kränkande, hotfulla kommentarer helt anonymt på internet?

Det kallas yttrande- och åsiktsfrihet och är alltid värt att kämpa för. De som är kränkta kan bemöta inläggen. Tanke- och åsiktsförbud hör aldrig hemma i demokratier.
Citera
2015-02-10, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi

En nere fler kommer.

Och vad tror du händer med RF och AFA folk när dom blir outade?
Citera
2015-02-10, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du menar att du tog det där inlägget på allvar??
Nu är du verkligen ute och cyklar i det blå.
Det är oväsentligt om jag tog det på allvar - han skrivit det och huruvida han menar allvar eller inte kan inte du bedöma ..

Klart olämplig på någon tjänst som innebär en skyldighet att respektera rättssäkerheten har han i alla fall visat att han är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in