Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-10, 15:15
  #1
Administrator
admins avatar
Alexander Bard är inte imponerad av Aftonbladet. På Twitter skriver han:

"#Aftonbladet is not a newspaper. Aftonbladet is the worst fucking lynch mob Sweden has seen since the witchhunts. Check #Flashback."

https://twitter.com/Bardissimo/statu...97655731490818

Till Resumé säger han:

"Deras jakt på Flashback-skribenter är helt hejdlös. De har gått över styr. Man ska inte jaga människor som är anonyma – det är lika jävligt som när muslimer attackerar Charlie Hebdo för att de har publicerat nidbilder av Mohammed. Yttrandefriheten måste få vara anonym och Flashback fyller den funktionen."

"Det är skamligt av Aftonbladet att först försvara och göra heder av Charlie Hebdo, och sen kör Jan Helin igång en jävla klappjakt på människor. Yttrandefrihet handlar om att försvara människor med de vidrigaste av åsikter, och inte bara de som du själv håller med om. Han är en jävla populist. Det är vidrigt."

"Aftonbladet avslöjar inte makthavare. Det är vanliga människor. Det här är ett bevis på att Flashback behövs. De är riktiga hjältar och Jan Helin är ett svin. Aftonbladet borde ta och skaffa sig en policy för vad yttrandefrihet handlar om. Det här är ett lågvattenmärke som de håller på med."

http://www.resume.se/nyheter/media/2...avla-populism/
Citera
2015-02-10, 15:18
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Det känns som Aftonbladet öste skit på fläkten och råkade vända den åt fel håll när de satte på den.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2015-02-10 kl. 15:25.
Citera
2015-02-10, 15:19
  #3
Medlem
remixutoheavens avatar
Jävlar vad Alexander Bard stiger i mina ögon varje gång han uttalar sig!
Citera
2015-02-10, 15:25
  #4
Medlem
Det är fan tragiskt att man blir förvånad när någon vågar stå upp för rättvisan. Ändock: Elogé till Bard!
Citera
2015-02-10, 15:29
  #5
Medlem
rumpgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jävlar vad Alexander Bard stiger i mina ögon varje gång han uttalar sig!
Yepp All heder åt Mr Bard, där klev han upp ett par pinnhål på respektstegen..
Citera
2015-02-10, 15:30
  #6
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Yttrandefrihet handlar om att försvara människor med de vidrigaste av åsikter, och inte bara de som du själv håller med om.

Detta ar fruktansvärt viktigt. Folk tycks glomma att detta ar själva syftet med yttrandefrihet, inte att bara lata dom som tycker likadant som en sjalv fa komma till tals.
Citera
2015-02-10, 15:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumpgas
Yepp All heder åt Mr Bard, där klev han upp ett par pinnhål på respektstegen..

faktiskt, har inte sett mycket hos den mannen förut.

starkt jobbat.
Citera
2015-02-10, 15:32
  #8
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Underbara ord:

– Aftonbladet avslöjar inte makthavare. Det är vanliga människor. Det här är ett bevis på att Flashback behövs. De är riktiga hjältar och Jan Helin är ett svin.
Citera
2015-02-10, 15:42
  #9
Medlem
Brillifjants avatar
Tycker hans tweet var ganska klockren, har inte haft några större problem med AB innan men efter uthägningarna nyligen så börjar min uppfattning om dem ruckas.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
På Twitter skriver han:

"#Aftonbladet is not a newspaper. Aftonbladet is the worst fucking lynch mob Sweden has seen since the witchhunts. Check #Flashback."

Citera
2015-02-10, 15:43
  #10
Medlem
SkepticalHippos avatar
Ja, bra skrivet av Bard. Fint att någon som får medialt utrymme vågar ställa sig upp och säga ifrån.

Lite så som han skriver tycker jag med. Läser ofta inlägg som får mig att bli irriterad över eller rent av rädd för vissa människors tankar och åsikter. Ta till exempel nazisterna, de religiösa fundamentalisterna, pedofilerna eller de som vill våldta kvinnor. Jag ogillar deras åsikter starkt och hyser förakt mot dem som personer. Deras åsikter och tankar har dock lika stor rätt att finnas och uttryckas. I många fall tror jag att Flashback kan ha hjälpt några då personer vänt sig emot deras planer eller pedagogiskt försökt hjälpa dem med råd. De fallen kommer vi aldrig få läsa om.

Det blev ett sidospår, men tack Bard för att du vågar stå upp för yttrandefriheten.
Citera
2015-02-10, 15:48
  #11
Medlem
All respekt åt Alexander Bard som vågar ifrågasätta. Han gör detta ständigt, han är väldigt skum som person, men mycket innanför skallen. Helt rätt. Tack Alexander!
Citera
2015-02-10, 15:53
  #12
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jävlar vad Alexander Bard stiger i mina ögon varje gång han uttalar sig!

Citat:
Ursprungligen postat av General-
All respekt åt Alexander Bard som vågar ifrågasätta. Han gör detta ständigt, han är väldigt skum som person, men mycket innanför skallen. Helt rätt. Tack Alexander!


Jag kunde faktiskt inte sagt det bättre än dessa två eminenta herrar redan gjort

Världsklass Alexander, världsklass!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback