Citat:
Ursprungligen postat av
Machinerator
Jag förstår inte folk som inte kan stå för sina åsikter alternativt de som inte säger sig mena det de skriver. Vad är det för folk egentligen?
GROW A PAIR.
De är dem som tar dig i handen o ler, som sedan hugger dig i ryggen bakifrån.
"Vännen" som sätter upp näsan i vädret och dom förtalat dig under många år, som när vinden vänder, högtidligt meddelar att du missförstått.
De är läkarna, lärarna och socialarbetarna som förnedrar dig enskilt när ingen hör på.
De är den kärlekskrankta dåren som projicerar sina känslor på dig.
De är den avundsjuka som lever ut sina komplex genom att angripa dig.
De är den bästa vännen som lägger sig i samma säng som din partner.
Eller den som skrattar offret i ansiktet. Och njuter av varenda kränkning.
De är de som skriver anonymt. Den enda makten de kommer åt är att angripa i skymundan, utan konsekvenser. Genom översitteri. Som fula människor som häcklar dem som ser bättre ut. Som våldtäktsmän som attackerar försvarslösa. Som troll som imiterar dem som är äkta, som vågar provocera normer öppet. Den äkta varan som revolterar och förändrar eller som lägst åtminstone törs stå upp för egna handlingar. Den anonyma underlägsenhetens motsatts.
Att kräva anonymitet i ett land som vårat handlar om att kräva rätten att fortsätta diskriminera och utsätta människor privat som offentligt utan att nås av repressalier. Att våga stå upp för vem man är handlar om att inte frukta mobben, även när man felar och att ha erfarenheten av vad människor gör när ingen ser på. Mig passar det inte riktigt, jag kommer från en släkt där vi är långt ifrån perfekta men ändå är bättre människor än så.