Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-09, 21:45
  #13
Medlem
Muwltipliers avatar
För ett tag sedan fick ju "researchgruppen" tag i alla Flashbackkontons mailadresser. Sitter näthataren Richard på denna listan kanske?
Citera
2015-02-09, 21:45
  #14
Medlem
Magsafts avatar
Garanterat någon polare som namngett dig. Har du ingenting knutet till ämnet som Aschberg vill prata om? Typ skämtat om det eller varit ovanligt intresserad?
Citera
2015-02-09, 21:48
  #15
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLicki
Som sagt är jag inte ute efter att ta reda på vem den riktiga Licki är. Jag VAR intresserad av det då, försökte verkligen. Lästa i princip alla inlägg han skrev. Det gav inte tillräckligt mycket helt enkelt så jag gav upp. Och det gjorde vill R*chard också antar jag.

Kanske delar du födelsedatum och ort med licki men de fyra sista strulade till det. Den där senaste dumpen från Piscatus kan inte vara helt tillförlitlig. Misstänker att det kan vara epostadresser från när och fjärran och google och lunarstorm.
__________________
Senast redigerad av hashflash 2015-02-09 kl. 21:51.
Citera
2015-02-09, 21:49
  #16
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
För ett tag sedan fick ju "researchgruppen" tag i alla Flashbackkontons mailadresser. Sitter näthataren Richard på denna listan kanske?

Det är inte i närheten av alla mailadresser och Flashbacks? Tillåt mig att tvivla.. Cirka +40 000 har precis återfåtts via ett hack mot Piscatus. Finns inget som säger att dessa skulle vara från Flashback.
Citera
2015-02-09, 21:49
  #17
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Nog den sämsta intervju jag hört
En fluktare som busringer hem till folk.
Ja, alltså, hur pratar Aschberg egentligen? Det var ett jädra mumlande och hummande. Sjukt drygt att lyssna på honom, framför allt i början då han ska presentera sig. TS låter mest bara sömnig och ointresserad.
Citera
2015-02-09, 21:50
  #18
Medlem
elefantpenis2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Har du använt numret i samband med kontakt med någon myndighet? Robert Aschberg driver tillsammans med några herrar från Antifascistisk Aktion en underrättelsetjänst som heter Piscatus, som kartlägger och arkiverar precis alla kontakter människor har med myndighetssverige. Samma AFA:iter är inblandade i Richard Aschbergs uthängningar så de har full tillgång till detta material.


lustigt att dom samarbetar med antifascister samtidigt som dom själv bedriver fascistisk aktivitet.
Citera
2015-02-09, 21:50
  #19
Medlem
remixutoheavens avatar
Antagligen har någon polare namngett dig på skoj eller så är AB verkligen sjukt desperata och försöker greppa efter varje halmstrå för att få hela deras "avslöjande" att gå vidare.

Efter att ha letat upp Licki och sett hans sista inlägg som handlade om LurifaxFlux, så ville väl lille Aschberg ha en kommenterar om varför denne person skrev som han skrev.
__________________
Senast redigerad av remixutoheaven 2015-02-09 kl. 21:54.
Citera
2015-02-09, 21:52
  #20
Avstängd
Hmm, Licki har inte varit inloggad på nästan fem år, lustigt att leta efter en sådan person.
Citera
2015-02-09, 21:54
  #21
Medlem
indexhtmls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLicki
Som sagt ringde han min sambo för att få tag på mig, således inte mitt telefonnummer.
Ser inte heller hur han skulle koppla telefonnumret (som inte är mitt) till användaren.

Jag är bara genuint intresserad av vart han fick mitt namn ifrån, speciellt då han inte själv ville säga riktigt. Jag tycker fortfarande att det är bra av honom att kolla upp "uppgifter" innan man går ut med saker.

Det luktar legwork, uteslutningsmetoden och dörrknackning om det hela. Kanske var du bara en an hundra möjliga Lickisar som de ringde till och luskade?

Skumt att han ringde sambon däremot. Kan det vara så att bara hennes telefon är sökbar via er adress?

Kanske var det adressen som var intressant i deras researchande, och de ringde alla i trappuppgången?

Och: hur fan skulle de kunna logga alla telenummer som kontaktar myndigheter?
Citera
2015-02-09, 21:59
  #22
Medlem
hur länge sen var detta?
Citera
2015-02-09, 22:00
  #23
Moderator
^Eazs avatar
I call bullshit.

Du har ett konto som du blev uppringd för, #Licki Det kontot har inte använts sen 2010. 1 månad innan den s.k. uthängningen reggas det här kontot som ligger helt tyst i en månad innan det säger att det inte är licki.


Edit: Kort sagt, det är baiting, för att få folk att tro att andra vet vilka de är.
Citera
2015-02-09, 22:00
  #24
Medlem
trickydicks avatar
Det var bevisat, dom har ingen databasdump. Dom lägger pussel. Går man igenom ett par tusen inlägg av en användare så kan man få en rätt bra bild av honom, med lite tur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback