2015-02-09, 20:14
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Så 99,9999999% av alla flashbackanvändare skall vara glada åt att mediamakten har godheten att bara publicera "de mäktiga" med "fel" åsikter? Att människor – efter att Aftonhoran, Excessen och Stasi-RG grundligt har gått igenom ens underklädeslådor, sprättat upp ens brev och avlyssnat ens dagnoksanteckningar – skall vara tacksama för att de blir skonade av dom här organisationerna och undslipper offentli kölhalning? Både du och jag vet att det enda skälet till att dom inte publicerar vanliga sunkjobbande medborgares "hatinlägg" är för att det dels skulle kunna slå fel rent pr-mässigt (det kommer det göra ändå) och dels för att de inte behöver göra det då skrämseleffekten ändå fungerar.

Har sett dina inlägg innan här på Flashback och att du på något sätt skulle vara missnöjd med Aftonhorans beteende är naturligtvis struntprat, och ditt agerande här i tråden andas snarare PR-mässig damage control för något som är ett riktigt jävla sjukt övertramp av media, vilket är uppenbart för varje sansad individ, oavsett politisk åskådning.

Förstått?

Det är ju medias jävla uppgift att gå igenom politikers "underklädeslåda" Hur skulle tidningar annars kunna hitta spioner, skattefifflare och annat pack som jobbade för sverige och lämnade uppgifter till soviet. Vilken jävla åsikt de än har.

Nu är expressen och aftonbladet öppet anti-rasistiska tidningar. Att då tacka nej till ett scoop där dom kan sätta dit politiker och andra i makt position med uppenbar rasism vore ju bara dumt.

Att du, jag och alla på Flashback tycker det är förkastligt beror ju på att vi inte har samma politiska åsikt som AB EXP etc.

Vi kanske inte ska vara glada, men vi ska heller inte bli förvånade att en journalist från en vänstertidning faktist gör sitt jobb. Jag tror int att de flesta inkl mig grät när Sahlin snattade, eller när Ebbe torskade med skägget i brevlådan. Men det är deras jävla jobb hur du än ser på det.

Kom ut ur bubblan i några sekunder, ta ett djupt andetag och gå in i den igen..

Världen snurrar inte kring din sida av rätt..
Citera
2015-02-09, 20:15
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Min gissning är att man snart kommer ställa någon av självmordshetsarna till han som hängde sig i direktsändning mot väggen, med tanke på att hans syster intervjuas i Aftonbladet i dag. Om så vore fallet, är det bra eller anus enligt er?

Beror ju på vem det är som blir uthängd. Är det någon jag känner så är det ju dåligt. Är det någon sosse-rikemansunge så skiter jag i det och säger bra att hans äckliga moral luftas så att alla får se.
Citera
2015-02-09, 20:15
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Mycket farlig utveckling vi ser. Åsikter som inte är PK ska tydligen förbjudas annars riskerar de att bli uthängda i media.

Herregud, på vilket sätt är det ett förbud? Dessutom så funkar detta bara om det gäller ett fåtal individer. Om alla medlemmar på Flashback skulle avslöjas så skulle det enbart ha effekten att människor vågar stå för sina åsikter. Då skulle det ju helt plötsligt inte vara några enskilda individer utan stora grupperingar av människor varav några är ens kamrater: då skulle faktiskt tystnadsspiralen brytas.

Så det finns ingenting direkt för majoriteten att förlora och således är heller ingen yttrandefrihet i reell mening hotad. Det är bara tråkigt för det fåtal som blir drabbade. Men ibland får man offra några människor.
Citera
2015-02-09, 20:16
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vad är det som gör det högerextrema näthatet så mycket värre än ex det vänsterextrema eller feministextrema att du måste särskilja dem?

Det är en bra fråga. Och frågan är varför inte de högerextrema makterna gör samma sak som aftonbladet gör. Granskar våra politiker och gräver fram deras skelett..
Citera
Medlem
"Med vilken rätt anser vi att vi sprider anonymt hat mot enskilda personer, hets mot folkgrupp och förtal?

Yttrandefriheten, svarar de flesta som försvarar denna ordning.

Det kan vara ett av de sämsta försvaren för yttrandefrihet som presenterats i modern tid.

De som säger så glömmer lätt att den grundlagsskyddade yttrandefriheten aldrig varit avsedd att hota människor eller skapa hat mot folkgrupper."

Från Aftonbladet.

Och det är sant.
Yttrandefriheten har aldrig vart menad till att sprida hat och lögner.
Tror man det så har man grovt missuppfattat vad det går ut på.
Citera
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Aftonbladet TROLLAR Flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Idiot! Är användaren med på det i din konspiration?

Nej, användaren är nog vilken vanlig användare som helst. Mest troligt vet användaren inte ens om att hans inlägg är citerade i artikeln. Har också svårt att se att den påstådda läkaren fortfarande ska vara online och aktiv på forumet, under samma användarnamn.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Så du tycker det är ok att som läkare skriva om en patient online bara för hen är anonym?
Läkaren namngav inte sina patienter utan berättade en anekdot för att visa hur korrupt sjukvårdssystemet är och hur det missbrukas. Lite skillnad va?

Vem avgör vad man får skriva förresten? Och när ska man dras fram i ljuset? Vi är ute på en tunn is nu.
Citera
Bannlyst
Aftonbladet vill att de som har kränkts på Flahback eller de som har gjort det ska skriva till dem. Nu kan man få en egen artikel på Aftonbladet .

http://www.aftonbladet.se/tipsa/?w=2556
Citera
2015-02-09, 20:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundranittiofyra
Hur går det till att aftonbladet kan ta reda på vem som står bakom ett nick på flashback egentligen? utan att bryta mot någon lag?

Man anlitar väl andra som bryter mot eventuella lagar och sen hänvisar man till källskyddet.
Citera
Medlem
Späks avatar
Jag tycker att denna utvecklingen är vidrig.

Ok, han är läkare? Han har åsikter? Betyder hans benämning på negrer att han ger negrer sämre vård? I helvete! Ja han, ser och reagerar när folk åker direkt från flygplatsen till dialys, vem vet, han kanske har sett folk som försökt få en plats där i ett halvår?

Han ser vissa beteende som går igen, kopplade till etnicitet. Han skriver om dessa. Han ser vilka extrema vårdkostnader som drabbar samhället, bara i hans lilla hörn av världen. Han förstår att detta är någonting helt uppåt väggarna extremt och vill att folk ska veta om detta.

Vad fan är problemet? Han har inte outat någon patient och ingenstans framgår det att hans patienter på något vis skulle ha fått sämre vård beroende på vilket ursprung de har. Om hans uttalanden hade varit i paritet med:

Citat:
"Höhö, det kom in en babian idag med solklar testikelcancer men jag sa att det går över med kalla bad och Voltaren kapsel som innehåller grisgelatin, om tre månader är han dö hö hööö"

Ja, då så, granska på aftonblad och express. Men så var inte fallet här.

Det hela lämnar en klart bitter smak i munnen då man läser läkarens avbön som de tvingat sig till. Om han inte hade sagt precis vad de ville höra, så hotade de givetvis med att publicera namn, bild, klinik och verksamhetsområde. Hur fan hade det gått med jobbet sen?

Hela historien handlar alltså om att en människa jagas och hetsas pga hans högst privata och personliga åsikter. Han jagas av tidningarna för det han tycker! Han tycker inte som tidningen gör och därför skall han straffas!

Hur de nu lyckades knyta ihop denna stackars läkare med hans användarnamn på FB vet jag inte. Men jag vet att ni ska aldrig ge svinen någonting! Jaså var min E-mail registrerad där? Det känner jag inte till någonting om, jag har aldrig fått några mail ifrån den sidan, vad hette det sa du... fläskbak..?

Mitt IP-nummer har varit jorden runt ja, det beror på att jag tror på fri tillgång till information, så jag har halva min bandbredd reserverad för en öppen okrypterad WIFI-anslutning som vem som helst kan ansluta till utan lösenord.

Knackar de på dörren så öppna inte. Öppnar du och ser en flintskallig fossil och en ful filmkamera, så smäller du igen dörren. Stannar de dig på gatan så har du inga kommentarer. Uppträd vänligt men bestämt. Om du trots allt vill utbyta information med dem så ber du dem att skriva brev till dig. Ge dem en E-post som du vill att de ska skriva på (förslagsvis inte den som du registrerat på DÖDÅTJUDARNAOCHKNARKIFLOURTANTENSMUGGAR.com). Där kan du i lugn och ro bemöta vad dem har.

Men kom ihåg det här, du är oskyldig. Ingenting av det du har gjort är i regel ett brott. Du har bara använt din rättighet att fritt utbyta åsikter och information. Och om det ändå vore ett brott (även yttrandefriheten har sina gränser tyvärr) så är du inte fälld för det i domstol. Ge dem ingenting! Att de ens vågar trakassera dig såhär..

Nu har jag inte läst artikeln, då jag inte ens vill gå in på AB med unvis.it Det är färdigt med både AB och Expressen för min del nu. Om jag vill läsa vem som näthatat vem eller vilken bloggerska som köpt nya underkläder så kan jag väl för i helvete lika gärna öppna ett facebook-konto. Om dessa tidningar fortsätter med sådana här lågvattenmärken och personförföljelse så har de snabbare än väntat spelat ut sin roll.

De försöker skrämma folk till tystnad. De ser åsikter och språkbruk som inte passar dem. De försöker visa sin omnipotens och bedriva privat underrättelsetjänst. För vad?

För att folk inte delar deras åsikter? För att folk skriver på ett annat vis? För att folk tänker själva?

Vi gillar olika
Citera
Medlem
fendadens avatar
Hat börjar bli ett lika urvattnat begrepp som rasist. Vad som definieras som hat skiljer sig radikalt när vi ser på olika subjektiva slutsatser av vad det innebär. Om jag skriver att invandringen kostar pengar så kan Aftonbladet anse att detta är rasistisk hatpropaganda. Oavsett hur mycket objektiv fakta jag har för mitt påstående.

Skriver jag däremot att jag anser att diskriminerande samhällsstrukturer motiverar tesen att vita män bör utrotas så kommer Aftonbladet applådera det och klappa mig på axeln, även om jag inte har någon fakta för mitt påstående.

Aftonbladets medieredaktion exemplifierar vad som kan kallas för värdegrundsdemokrati. Du får ha egna åsikter, så länge dem stämmer överens med deras värdegrund. Om din åsikt på något sätt avviker från värdegrunden i fråga, så är du en cancerböld som måste utrotas med alla möjliga medel som står till förfogande. Häxjakt, förlöjligande, hot om uthängning m.m.

Det var precis dessa metoder som forna kommuniststater genom Securitate och andra säkerhetstjänster använde för att tysta regimkritiker. Man stämplade gärna människor som psykiskt sjuka och desillusionerade individer om dem på något sätt ifrågasatte ledarna. Man fängslade, torterade och avrättade fria tänkare, författare, filosofer, poeter och konstnärer.

Det Aftonbladet och andra medier gör idag är på intet sätt olikt det vi bevittnat genom historien. Det är de mest hatiska och moraliskt dekadenta människorna som påstår sig stå för kampen mot "hatet" - vilket i många fall är sanningen.
Citera
2015-02-09, 20:18
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
jaha vart ska man dra gränsen? Ska vi införa en politikerbyrå som har till uppgift att censurera oliktänkande?

Det räcker långt att följa de lagar vi har idag i Sverige. Det som är brottsligt att säga åt en grupp människor på stan ska inte vara ok att skrika ut på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in