2015-02-09, 18:59
Bannlyst
Sluta lipa dom har inget. Det enda dom kan ha är att vänstern har planterat folk inom FB som blivit Moderatorer.

Dom/ MOD kan se vilken adress du skriver i från. Har du ingen fake adress ligger du illa till men vem kör med seriös E mailj efter det som hände Disqus?
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ledningen och övrig personal delade däremot läkarens uppfattning om Åkesson och vad han företräder .... så det där med "känner minsann, vet minsann" handlar som sagt var mer om vilket umgänge du omger dig med och vilka som väljer att umgås med dig .. inte om hur det ser ut generellt.

Edit:
En läkare är, liksom en polis, alltid företrädare för sin yrkesroll
..
Nu umgås jag inte mycket med dessa privat men detta är bara vad jag upplevt, sen vad dom röstar på skiter jag egentligen fullständigt i.
Kan du visa källa på det fetade?
Hört talas o m Mänskliga rättigheter?
Dessa är lag i Sverige och gäller även läkare.

Artikel 2

Var och en är berättigad till alla de rättigheter och friheter som uttalas i denna förklaring utan åtskillnad av något slag, såsom på grund av ras, hudfärg, kön, språk, religion, politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigt. Ingen åtskillnad får heller göras på grund av den politiska, rättsliga eller internationella status som råder i det land eller det område som en person tillhör, vare sig detta land eller område är oberoende, står under förvaltarskap, är icke-självstyrande eller är underkastat någon annan begränsning av sin suveränitet.

Artikel 19

Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Själv skriver jag ofta på detta forum men skulle aldrig skriva något som jag inte törs stå för i det offentliga livet.

Fast du har ju av staten och etablissemanget godkända åsikter. Det är självklart inga problem att offentligt och i eget namn uttrycka åsikter som är politiskt acceptabla och politiskt korrekta.

Det svåra börjar när man har åsikter som frontalkrockar med statens och etablissemangets. Skulle du då våga stå för dina åsikter?
2015-02-09, 19:00
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Det är också tydligt vad vänstertomtar som dig egentligen tycker om yttrandefrihet.

Klumpa inte ihop mig med Powergirl, raring. Stolt vänstertomte, men håller inte med det Researchgruppen och Aftonbladet håller på med.

xoxoxo
2015-02-09, 19:02
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Fast det där är ju inte helt sant, en läkare
får inte begå brott, även om det sker på dennes fritid. Orsaken är att man menar att förtroende och omdöme påverkar även av den enskildes agerande i privata sammanhang.

Sen när blev åsikter ett brott?

Flytta till Nordkorea om det är ett sånt land du vill leva i.
2015-02-09, 19:05
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Boom! fullträff, jag tror även Aftonblaskan redaktion skiter i dem som hetsade LurifaxFlux till sitt planerade självmord.

It's all about invandring! Och de med höger åsikter rent allmänt.
Kanske man inte vill rota ut pedofilismen på grund av egna perversa böjelser på redaktionen?

Det var stora skandaler i england när en tv-kändis först efter sin död fick sin "karriär" uppdagad. Vilket äckel.
2015-02-09, 19:08
Bannlyst
Kopplar man sitt Facebook till ett konto på Flashback och sen skriver hat och rasistiska inlägg ?
Inte ens då tror jag att någon kan åka dit Facebook konton är kända för att bli hijackade.

Det dom vill är att få tyst på på denna sida som skräms.

Det är enkelt att registrera en mailj utan mobnr eller personlig information, sen är det bara att fortsätta att säga sanningen om dagens PK media här på FB.
2015-02-09, 19:08
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified

Det verkar som en kriminalisering av åsikter är målet för Helins/ABs kampanj. "Skillnaden mellan barbari och civilisation brukar ibland beskrivas som att ett civiliserat samhälle kräver att det finns givna ramar för vad vi säger om varandra i offentligheten. Dessa gränser flyttas från tid till annan, vad som är acceptabelt varierar och behöver debatteras."

Helins ståndpunkt tycks vara att åsikter - som idag är tillåtna - skall kriminaliseras och den som yttrar dem offentligt skall straffas.

Fast det är han för feg för att skriva rakt ut.

Istället gömmer han sig bakom att ta upp osmakligheter som att en läkare talar om sina patienter på nätet. Är det då detta som skall förbjudas? Nej, det är redan förbjudet.

Helin vill förbjuda något som är tillåtet idag. Varför säger han inte det?
2015-02-09, 19:10
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Kanske man inte vill rota ut pedofilismen på grund av egna perversa böjelser på redaktionen?

Det var stora skandaler i england när en tv-kändis först efter sin död fick sin "karriär" uppdagad. Vilket äckel.
Var det inte på aftonbladet dom hittade en jobbdator full med pedofilbilder?
2015-02-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified

Jag blir lite matt när jag läser en sån här kommentar. Givetvis får man tycka vad man vill i Sverige. Man får fritt uttrycka sina åsikter, men var man uttrycker dem är inte självklart. Dessutom finns det en och annan lag som reglerar hur du uttrycker dina åsikter, men följer du dem är det inga problem. Sen förstår jag inte varför man så envetet uttrycker en åsikt men vägrar stå för den som person. Tycker man något bör man stå för den åsikten. Vill man ha en förändring kan man inte nöja sig med att posta anonymt på fb.
2015-02-09, 19:14
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Helt rätt att granska Flashback. För att på reda på vilka smygnazist-bögar som hänger på denna sidan så man lär sig att undvika de IRL. Vadå är ni rädda för att era egentliga åsikter (som ni inte vågar yttra IRL) ska komma fram?

Haha håller med här skriv för fan bara sånt ni kan stå försvars till!
2015-02-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Kul att socialdemokratiska tidningen slår mot folket istället för makten.

Men så tänker nog inte Jan Helin & kompani.

Du menar slår mot fascister. Ni är inte folket, hahaha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in