Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-06, 18:27
  #673
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
http://www.chinadaily.com.cn/english...ent_390637.htm

A Chinese has 19.3 sex partners, on average.

Låter inte så himla konservativt.

"Durex 2004 Global Sex Survey", "Updated: 2004-11-11 11:20"

Du kanske borde läsa dina länkar innan du postar hejvilt. Och sen borde du också först tänka dig tanken "är denna statistiken rimlig?". En onlineundersökning gjord av Durex, ett kondomföretag.... på internet där alla kan fylla i vad som helst. Kineskillar är ju för övrigt kända för att vara mytomaner.

"With regard to the shocking number "19.3," Durex has its own explanation, that is the survey was conducted through the Internet. "

Visserligen håller jag med om att kineser håller på med mer causual dejting osv än innan, men att kineser on average skulle ha 19,3 sexpartners är rena rama skämtet. T.o.m. Durex själv verkar ju ha insett detta.

Tycker för övrigt att sådana här undersökningar inte riktigt går att lita på. De är t.o.m. mer opålitliga än snoppstorleks-undersökningar, eftersom snoppar faktiskt går att mäta. Men hur kan du mäta om någon ljuger om sina antal sexpartners eller inte? Det går inte.

Här hittade jag en obskyr undersökning från 2005 som sätter Turkiet på förstaplats med 14,5 sexpartners.http://www.statista.com/statistics/2...ies-worldwide/

Som sagt...

Skulle jag dra till med en vild gissning skulle jag säga att kinesiska kvinnor on average har 2 sexpartners, medan kinesiska män har 3-4.
__________________
Senast redigerad av Jonipoon 2015-02-06 kl. 18:30.
Citera
2015-02-07, 05:56
  #674
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
"Durex 2004 Global Sex Survey", "Updated: 2004-11-11 11:20"

Du kanske borde läsa dina länkar innan du postar hejvilt. Och sen borde du också först tänka dig tanken "är denna statistiken rimlig?". En onlineundersökning gjord av Durex, ett kondomföretag.... på internet där alla kan fylla i vad som helst. Kineskillar är ju för övrigt kända för att vara mytomaner.

"With regard to the shocking number "19.3," Durex has its own explanation, that is the survey was conducted through the Internet. "

Visserligen håller jag med om att kineser håller på med mer causual dejting osv än innan, men att kineser on average skulle ha 19,3 sexpartners är rena rama skämtet. T.o.m. Durex själv verkar ju ha insett detta.

Tycker för övrigt att sådana här undersökningar inte riktigt går att lita på. De är t.o.m. mer opålitliga än snoppstorleks-undersökningar, eftersom snoppar faktiskt går att mäta. Men hur kan du mäta om någon ljuger om sina antal sexpartners eller inte? Det går inte.

Här hittade jag en obskyr undersökning från 2005 som sätter Turkiet på förstaplats med 14,5 sexpartners.http://www.statista.com/statistics/2...ies-worldwide/

Som sagt...

Skulle jag dra till med en vild gissning skulle jag säga att kinesiska kvinnor on average har 2 sexpartners, medan kinesiska män har 3-4.

Alltså bland de 6-20% som besöker prostituerade är ju 19 tjejer ingen direkt stor siffra.

Kinesiska män bara 3-4? Nja, högre än så är det nog p.g.a. kulturen med prostituerade och speciellt de som är lite äldre och är "affärsmän".

Fast om man räknar stadsbor är den såklart högre än de på landet. Och moderna stadsbor så ökar siffran ännu mer.
Citera
2015-02-07, 06:04
  #675
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLate25
NÄE, NU FÅR DET FAN VARA NOG!!! :mad::mad::mad:
Har följt den här tråden hela vägen, då jag tyckte/trodde att den kunde bli väldigt rolig&intressant men det har varit 2% märkliga möten å resten har FAN BARA VARIT BANALA Å RAKT AV GENOMKORKADE TJAFS OM SAKER SOM *INTE* ÄR EN DEL AV TS INTENTIONS MED DENNA JÄVLA TRÅD!!!
Vad sägs om att ni som vill fortsätta tjafsa om skillnaden mellan städerna, länderna, tjejerna å allt vad det nu är SKAPAR EN EGEN JÄVLA TRÅDJÄVEL Å GÖR DET!!!!!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Å även om majoriteten varit idioter, så går detta främst ut till "takeitchill", du kanske ska leva efter ditt egna nicks jävla motto å ist sluta tjafsa emot alla andra om allt på denna tråd. Missförstå mig rätt, jag HAR haft ditt parti i de flesta av alla dina beefs (anser dock att du var ett rikspucko i ditt sista onödiga tjafs), MEN VAFAN, NI DÖDAR JU FAN TRÅDEN!
SKÄRPNING ALLA!!!


On a different note; Kärlek till alla (få) som har delat med sig av sina berättelser (spec trots alla mongon som bara bråkar) skulle själv göra det om jag hade något

Ännu ett intetsägande inlägg. Kom själv med något i diskussion än detta.

Dessutom för att få till en diskussion så måste någon gå emot flödet annars tar sig inte diskussionen någonstans.
Citera
2015-02-07, 20:18
  #676
Medlem
Min siffra är på runt 30 tjejer, men alla prostituerade, vilka är era siffror?
Citera
2015-02-07, 20:21
  #677
Medlem
hundensårs avatar
Har noterat att vissa kinesiska kvinnor ibland ställer sig med fötterna på toastolen och bajsar på huk hellre än att sitta ner. Intressant. Ligger för övrigt inte med prostituerade.
__________________
Senast redigerad av hundensår 2015-02-07 kl. 20:25.
Citera
2015-02-08, 11:52
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag är mäkta besviken att folk började tjafsa istället. Har tyvärr inget att bidra med.

Citat:
Ursprungligen postat av MrLate25
...
Okej era judar, jag ger er vad ni vill ha, som en hora till en kund.

Jag ska berätta för er om ett möte. Det var en kinesisk kvinna jag träffade för nog snart sju månader sedan i Nepal. Egentligen trodde jag fram tills helt nyss att det nog var en ganska så vanlig kinesisk ung Shanghainesiska av idag, bara vackrare och goare. Men som en internationellt erkänd expert här på forumet bevisat med sina vetenskapliga rapporter är det ju mest groggluder som är normala nuförtiden, så jag får väl bara ta och inse att hon var kanske inte helt frisk i huvudet trots allt.

Det började i Thamel i Kathmandu en tidig imorgon. Det var min första dag i Asien på nog minst sex veckor, och trots att det doftade lite av avloppsvatten och den gamla maten som låg kvar efter street food-vagnarna så tyckte jag att nu kunde jag äntligen andas fritt igen.
Jag strosade mest runt till en början, utan att vara på väg någon särskild stans. Som Skalman på de rosa molnen kände jag mig, och jag hade ingen brådska. Någon kommer fram och vill sälja halsband. Ojoj. Se på grejer, blåa stenar har de, och röda också. Någon vill sälja en trumpet. Vilket gräsligt ljud! Ja, där är människor överallt, och allt möjligt säljer de, statytter, smycken, kokkärl och allt du kan föreställa dig - ända ifrån kokt ris bort till infångade vilda djur eller romantiska möten med minderåriga (väldigt ovanligt att bli erbjuden något av det där med djuren och de minderåriga dock)!
Men jag säger till dem allihop, att nej nej, jag ska inget ha, inga trumpeter och inget kokt ris och inga halsband heller. Jag ska bara gå runt en stund. Och runt gick jag. Ojoj. Och solen sken gjorde den.
Jag vart glad den dagen. Jag hade velat åka till Nepal i många herrans år men det hade aldrig blivit av. Men nu äntligen var jag alltså där. Det var lite som jag hade tänkt mig, med alla människor och alla försäljarna och gränder och så vidare, men det var en sak som inte riktigt stämde ihop med vad jag hade föreställt mig - nämligen turisterna. Jag hade alltid tänkt mig att turisterna i Nepal, de är nog ena skäggiga luffare allihop, som rökt bongar och sett politiskt medvetna youtube-klipp och vet allt om varför världen ser ut som den gör och tycker att den som säger emot är facist. Och visst tyckte jag mig ana en och annan av dem där i massorna, men mest - och detta förvånade mig något - var det kineser som verkade turista där. En exil-tibetan jag lärde känna lite smått senare trodde att det var en kinesisk konspiration, att de skulle fylla Nepal med kineser på samma sätt som de gjort i Tibet. Men det måste jag säga, att det verkade inte vara partiaktivister eller militanta han-expansionster som fyllde gatorna i Thamel - mest var det såna som mest verkade vara glada över att ha lite ledigt och besöka det främmande landet Nepal. Många unga människor. Studenter. Mest tjejer. Vissa ensamma, vissa i grupp. I klänningar, i kjolar, i tunna linnen, i sommarvärmen.

Så mitt intresse riktades snart åt ett annat håll än de små handgjorda trummorna eller kryddbladningarna försäljarna ville att man skulle dofta på. Och där var många fina kinesiskor. Ojoj. Där kan man gå runt och titta utan att riskera att bli trött i ögonen. Men det ryckte aldrig riktigt till i baguetten för mig. Och det ryckte inte till i någonting annat heller. Inte förrän jag av en ren slump tittade in i en liten tibetansk restaurang som jag gick förbi. Då ryckte det vilt och ursinnigt, som om Quasimodo själv var i farten, men inte i baguetten, utan hjärteroten.
Sittandes vid ett bord där inne på restaurangen satt nämligen en av de vackraste kinesiskor jag någonsin skådat. Utan att egentligen tänka efter svängde jag bara in och gick in och satte mig vid bordet bredvid och tänkte att nu får det bära eller brista - och förmodligen då det senare.
Hon var verkligen fantastiskt vacker, så man blev lite förvirrad när man tittade på henne. Men jag var tvungen att fokusera och jag försökte inleda ett samtal genom att fråga om det hon åt smakade bra eftersom jag inte visste vad jag skulle beställa.
Hon tittade bara på mig och verkade inte fatta vad jag pratade om - och självklart fattade hon heller inte vad jag pratade om: hon kunde bara kinesiska.
Som tur var så hade hon en vän på andra sidan bordet som kunde bra engelska. Hon kom från en stad i Zhejiang visade det sig snart och hon hade varit och jobbat en del i Hong Kong. Hon som bara kunde kinesiska kom från Shanghai, hon var tjugofem år gammal och jobbade på kontor. De två hade träffats i Tibet och nu tagit sig över gränsen till Nepal. De satt och väntade på två japanska killar som de hade lärt känna dagen innan och som bodde och studerade kinesiska i Kathmandu och ville visa dem runt i staden nu under dagen.

Vad som skulle hända senare från och med de kommande timmarna tills en fyra fem dagar senare är egentligen ganska fjantigt och löjligt när jag tänker efter, och den som vill får gärna skratta åt mig för min löjlighets skull.

Det började redan när de japanska killarna kom tyckte jag. De hade väl sett det som en undercover-dubbeldejt med två intet ont anandes kinesiskor. Och här kom motobike, den jäveln, och förstörde alltihop. Men de var trevliga ändå hela dagen, medan vi gick och åt glass och medan de visade oss till det kungliga palatset. (Palatset är för övrigt en f.d. bostadsbyggnad i Resident Evil 1-andan och precis som kungliga biblioteket i närheten väl värt att besöka om man har ett par dagar att spendera i Kathmandu. Kungafamiljen levde där fram tills 2001 då kronprinsen Dipendra fick ett psykbryt och skjöt ihjäl merparten av kungahuset innan han tog livet av sig själv. Numera har palatset omvandlats till ett museum.)

Men jag var egentligen mest intresserad av kinesiskan. Vi gick tillsammans och pratade lite genom google translate och någon kinesisk översättningsapp på hennes telefon. Hon hade klänning och vitt paraply och såg ut som kommen ur Muchas huvud. Jag tänkte att kanske är de romantiska av sig kineserna och bestämde mig för att hålla paraplyet för henne, som skydd för solen. Någon gång lade jag min hand mot hennes arm och hon gav mig en lite förvånad blick men verkade tycka att det var roligt och bröt inte kontakten.

Jag hade egentligen inte några förhoppningar om att det skulle gå längre än så. Vi kunde ju inte ens föra ett samtal längre än "Ni hao ma", "Hao. Ni ne", "Wo ye shi", "Hen hao" utan att använda översättningsprogram. Men jag vart glad att gå runt med henne och tänkte egentligen inte särskilt mycket på att försöka få det att leda till mer.
__________________
Senast redigerad av Motobike 2015-02-08 kl. 11:58.
Citera
2015-02-08, 11:55
  #679
Medlem
Nästa dag träffades vi igen. Vi besökte först Kathmandu Durbar Square, som ett litet samhälle av tempel mitt inne i Kathmandu, och vi såg den levande gudinnan Kumari och matade fåglar. Mot kvällen möttes vi igen och besökte Soyambunath eller Monkey Temple, ett gammalt tempelkomplex beläget uppe på en kulle med utsikt över Kathmandu, mycket vacker utsikt medan solen går ned. Det började till och med hetta till lite där uppe efter att mörkret fallit, vi snuddade vid varandra allt mer ofta, och hon gav mig svårtydda blickar. Jag tänkte att nu är det liv eller död motobike, och skrev något till henne på google translate som löd ungefär som: vad sägs om att vi går någonstans bara du och jag imorgon för att jag vill vara någonstans bara med dig (skratta bara era judar!).
Jag hade läst något om en park kallad Garden of Dreams som tydligen skulle vara populär bland par. Hon sa att vi skulle kunna gå dit på kvällen.

Nästa kväll kommer. Vi möts på den tibetanska restaurangen igen och börjar gå bortåt parken. Den är muromgärdad, en liten tropisk park mitt inne i huvudstaden, där hörs syrsor och grodor om kvällarna, och trots att mopedtutorna tränger sig hela vägen in trubbas de av och låter som om de kommer långt bortifrån. Och mörkt är det, sånär som på ett par gatulyktor. Bänkar, gräsmattor, trappor, här och var ser man två sitta eller liggande bredvid varandra, men mest är det tomt.
Vi sätter oss borta i ett hörn, och allt flyter bara på, vi kelar lite och hon för snart sitt öra mot min mun, och hon börjar kvida och gny när jag kysser och nafsar på hennes öra, hon verkar älska just att bli kysst på örat, och när jag försöker på t.ex nacken så för hon bara örat mot min mun igen. Jag blir förvånad minst sagt, att hon skulle vara så het på gröten s.a.s, men det visar sig snart att det bara börjat. Den ena överraskningen efter den andra följer, först när hon lägger min hand mot hennes bröst för att visa att det är ok att tafsa, därefter när hon drar ner klänningen och för mitt huvud emot, när hon lägger min hand mellan benen på henne. Det är i det stora hela en väldigt oväntad vändning. Hon kommer efter en stund tror jag men vill börja snart igen. Men hon kvider och gnyr såpass att hon snart lockat till sig fluktare. Jag ser min chans och säger till mig själv att nu du motobike, nu tar du henne hem till rummet. Men så går en rysning genom mig - att jag sover ju i sovsal. Och det har ju hon med har hon sagt!

Men jag frågar henne på google translate om vi ska gå någon annanstans där det inte finns fluktare. Jag tänker att det måste väl finnas lediga rum kvar i Thamel utan att man ska behöva leta allt för mycket. Men det visar sig att hon redan har checkat ut ur sovsalen och ordnat dubbelrum, och jag tar mig för pannan och undrar vad jag tänkte, att hon var så oskuldsfull, bara för att hon gick runt med ett parasoll.

Hur som helst går vi dit och vi fortsätter hålla på. Hon kvider och gnyr, men när jag försöker slicka henne tar det stopp, hon verkar vara blyg, kanske har hon inte blivit slickad innan, så jag tar och kysser henne runt omkring och till slut på trosorna till hon börjar kvida och gny ännu mer och kravla ur trosorna på egen hand. Resten är historia i den motobikeiska levnadsteckningen. Hon blir vild och ställer sig upp så hon står på fötter och händer, och dunkar sina nedre regioner i ansiktet på mig och drar mig i håret ibland och ja jag vet inte allt vad som hände. Två pungtömningar senare somnar vi in i lugn och ro.

Nästa dag åker vi till Pokhara. Det är tänkt att vi skulle spendera några dagar där, men hennes mamma ringer andra dagen och vill att hon ska komma hem och ja, helt hux flux, utan förvarning, försvinner hon helt plötsligt, försöker först leta efter en buss men tar sen bara en taxi rakt av hela vägen upp tillbaks till Kathmandu och sätter sig på ett flyg som hon bokat till Shanghai.

Vi skriver lite fram och tillbaks och kommer överens om att mötas i Shanghai när jag kommer dit. Men hon börjar skriva om att hon vill börja tänka på att skaffa barn och sånt nu när hon är tjugofem eller tjugosex eller vad det var. Jag tänker i mitt stilla PK-sinne att det kanske är bäst att inte slösa hennes tid då och säger att jag nog väntar minst tio år till innan det blir dags för sånt. Och numera har hon kinesisk pojkvän som hon säger att hon funderar på att försöka leda in på giftermålets bana. Jaja, sånt är livet. Annars kunde jag doppat friskt många gånger till tror jag.
Jag tittar fortfarande på bilderna på henne ibland. Så fin så fin.

För övrigt blev jag aldrig erbjuden att köpa infångade vilda djur i Thamel men däremot i en annan del av Kathmandu. Tog mest med det för att visa vilken bredd det är på vilka varor och tjänster det är som erbjuds där. O ang. romantiska möten med minderåriga var det de minderåriga själva som bjöd ut sig. Någon gång rena barn.
Och jag hörde en västerländsk jävla rappakaljamakerska sitta och klaga över hur utsatt hon var p.g.a patriarkatet borta i väst. Sitta och klaga över sån skit i Nepal. Man tar sig ju för pannan. Man borde ju ta henne för pannan med, daska till 'na rejält så hjärnan studsar tillbaks i rätt position. Bara för gräset är billigt tycker hon att det är ett trevligt samhälle.
Det är för övrigt uppfriskande med kinesiskorna och kvinnor från ja var fan ifrån som helst i stort sett bortsett från delar av västvärlden. De är inte så jävla PK och när de väl klagar över någnting så är det över någonting vettigt. Inte som de jävla idioterna borta i väst som kan klaga över all möjlig skit och verkligen gå runt och tro att de är utsatta och bli arga och "kränkta" om man säger emot. Minns någon dum jävla åsna som pratade om Sverige som om det vore någon misogyn diktatur. Man tar sig för pannan. Föds i en fattig familj i Nepal då din dumma idiot. Jag vill inte höra ditt jävla efterblivna kackel. Vill aldrig se dig igen. Kan dra åt helvetet allihop.
__________________
Senast redigerad av Motobike 2015-02-08 kl. 12:00.
Citera
2015-02-08, 13:50
  #680
Medlem
Tack for din historia, jag har under min tid i Kina forskakt att hitta Katmandu, vilket ar namnet i Kineska?

Min erfranhet i Kina sen 90 talet, jag har aldrig traffat nagon sa het dam pa en offentilf plats. I det private kan de vara perfekta alskare, men ofta ar Kinesiker blyga i open miljo. Min fru forsta bastu bad i norrland
Citera
2015-02-08, 14:12
  #681
Medlem
Jonipoons avatar
Motobike, dina anekdoter är minst sagt fantastiskt beskrivande och inlevelsefulla. Det känns som att jag läser ur en bok. Har du verkligen såhär bra minne för detaljer eller kryddar du till dina historier lite extra?
Citera
2015-02-08, 15:14
  #682
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Tack for din historia, jag har under min tid i Kina forskakt att hitta Katmandu, vilket ar namnet i Kineska?

Min erfranhet i Kina sen 90 talet, jag har aldrig traffat nagon sa het dam pa en offentilf plats. I det private kan de vara perfekta alskare, men ofta ar Kinesiker blyga i open miljo. Min fru forsta bastu bad i norrland

Ja, det stämmer. Man ser ju inte ofta att folk pussas eller kyssas utomhus jämfört med t.ex. länder i väst.
Citera
2015-02-08, 20:07
  #683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Motobike, dina anekdoter är minst sagt fantastiskt beskrivande och inlevelsefulla. Det känns som att jag läser ur en bok. Har du verkligen såhär bra minne för detaljer eller kryddar du till dina historier lite extra?
Det är klart att jag t ex inte minns i vilken ordning folk försökte sälja saker till mig i thamel eller just vilka färger halsbanden hade eller just hur jag formulerade mig alla gånger osv. O vissa saker kryddade jag till. Fick t ex inga kalla kårar när jag insåg att bägge sov i sovsal, o det quasimodo-ringde inte i hjärtat på mig när jag såg henne, men ja, i det stora hela stämmer berättelserna överrens med verkligheten så som jag upplevde den eller åtminstonde upplever den i efterhand.
Jag har dessvärre ett väldigt bra minne. Minns all möjlig skit. Rabblade som ett slags test för en tid sedan upp alla gästhus jag bott i i ordning sedan jag lämnade sverige för runt sexton månader sedan. Mindes ofta t o m hur många nätter på vart och ett. Någonting är rejält åt helvete i huvudet mitt och det är väl bra när man ska minnas detaljer, dåligt när man ska fungera som en normal människa.

Kathmandu ligger i grannlandet Nepal. Mest var det nepaleser som var där. Det är en del par där även om dagarna men spridningen är större innan solen går ned - om dagarna ksn du t ex hitta barnfamiljer o turgrupper, efter solnedgången unga par, melankoliker och fluktare. Värt att nämna är att nepaleserna nog är ännu mindre offentliga med sitt kyssande o kelande än kineserna men där är som sagt mörkt och glest med människor om kvällarna.
Rekommenderar alla människor att åka dit och se efter själva. Kathmandu är en fantastisk stad. Världsrekord i unesco sites på en och samma plats. Och åker man ut på landet hittar man alltifrån djupa djungler och varma källor till slott och tempel som står och förfaller i djunglerna, pilgrimsplatser och världens högsta berg. Kanske kan den ensamme resenären inspireras av den beskrivna episoden och försöka träffa en kinesiska med. Tror tjejer överlag är mindre pryda än vanligt när de är utomlsnds, långt ifrån jobbarkompisar och ryktesspridare.
Citera
2015-02-09, 17:03
  #684
Medlem
farfars avatar
Ja ligg på semester med andra som är på semester är en klassiker, var du än åker.

Tack för lässtunden, bra skrivet!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2059587

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback